Goed dat er eindelijk softe bar-ends op zitten, jammer dat ze naar de Ben Wilson QR zijn gegaan. Deze werkt prima maar is een stuk minder in gebruik dan de North versie.
En €380,- voor deze bar vind ik veel geld met direct sales, veel barren van North, Slingshot en Cabrinha kan voor rond de €300,- kopen nu overjarig die minimaal net zo compleet zijn.
Ik ben het er helemaal mee eens ja. De North QR vind ik ook een stuk fijner werken. Zeker de V3 versie van Switch want die had een veer erin zitten waardoor het hefboompje zelf terugklikte. De Ben Wilson QR vind ik wat rottig om te resetten omdat de hefboom naar binnen kan vallen waardoor je 'm eruit moet peuteren.
Prijs is ook inderdaad aan de hoge kant voor Switch, maar aan de andere kant kan je nu icm een kite wel een aardige korting krijgen, plus de introductieprijs nu. En de bar is gewoon nog steeds niet duur vergeleken met andere nieuwe barren. Vergelijken met overjaars vind ik een beetje nutteloos... als er een nieuwe versie uit gaat komen kosten de Switch barren ook een heel stuk minder.
De V2 en 3 barren waren juist zeer compleet, alleen niet zo mooi. Ik vind het jammer dat er geen stopper meer opzit en de breedte niet instelbaar is, maar eerlijk gezegd gebruikte ik dat bijna nooit.
De elastieken zijn niet meer geintegreerd nee. Ook jammer ja. Maar ze zijn in ieder geval wel vast te zetten.
In principe is dit gewoon een OEM bar die een hoop andere merken ook al gebruiken. Niet origineel, maar wel bewezen.
Ik ben wel benieuwd in hoeverre de PU gaat klemmen bij extreme input. Dat vond ik bij de Ben Wilson namelijk helemaal niks. Ding zat gewoon vast onderhand.
Mijne is onderweg in ieder geval, dus bekijken/testen is mogelijk
Moet je maar eens zo'n clickbar proberen.... dan weet je precies wat ik bedoel
PU in combinatie met flinke stuuruitslag plus sheeten zorgt voor klemmen bij heel veel barren. De ene meer dan de ander. Met kale dyneema is dat probleem zo goed als afwezig.
Ik heb de mijne ondertussen binnen, en het ziet er allemaal erg goed uit. Ben wel een beetje teleurgesteld dat er geen barbag meer bijzit.
Zitten er aan de bar voor de stuurlijnen nog afstel mogelijkheden, onder of bij de floaters ? Geïntegreerde Backline adjuster noemen ze dit, zie https://kiteboardschool.nl/materiaal-kitesurfen/onderdelen-kitesurf-bar/ quote: Sommige barren hebben dit onder de EVA floater en andere hebben een speciaal vakje (zie afbeelding). Dit is bedoeld om snel en op een eenvoudige manier de stuurlijnen te kunnen afstellen. Volgens mij heb ik het net ontdekt van een plaatje, maar zeker weten doe ik het dus nog niet.
Zitten er aan de bar voor de stuurlijnen nog afstel mogelijkheden, onder of bij de floaters ? Geïntegreerde Backline adjuster noemen ze dit, zie https://kiteboardschool.nl/materiaal-kitesurfen/onderdelen-kitesurf-bar/ quote: Sommige barren hebben dit onder de EVA floater en andere hebben een speciaal vakje (zie afbeelding). Dit is bedoeld om snel en op een eenvoudige manier de stuurlijnen te kunnen afstellen. Volgens mij heb ik het net ontdekt van een plaatje, maar zeker weten doe ik het dus nog niet.
Heb jij een 55 cm bar gekocht ?
Die lijkt er helaas ook niet meer te zijn, en ook geen mogelijkheid op de pigtails. Dat vind ik eigenlijk ook wel een beetje vreemd. Nu zitten de leaderlijnen vast onder de floaters, en het ziet eruit alsof ze er uit te halen moeten zijn, en wellicht verstelbaar, maar ik ben daar nog niet echt mee bezig geweest.
Ik heb de 55cm ja. De effectieve breedte is zo'n 3cm meer dan mijn V2 bar, maar de barends steken iets meer uit dan dat.
edit: Even de boel van iets dichterbij bekeken, en er zit geen stuurlijnafstelling meer op. Snap dat eigenlijk niet, want zoiets zou niets voor hoeven te stellen...
Verder ook even gekeken mbt het klemmen. Vanaf 60 graden begint de boel een beetje te klemmen. Dat is redelijk normaal voor een PU lijn... maar ik had gehoopt op iets beter. Ben benieuwd hoe dat gaat in de golven straks. Overigens is dit iets waar heel veel mensen geen last van schijnen te hebben, maar ik vind het wel iets om tenminste te melden.
De bar weegt overigens 1036 gram
« Laatste verandering: September 18, 2017, 21:14:11 door Faxie »
Zit die stuurlijnafstelling niet op de plek waar op de v2+3 die elastiekjes zitten zo ongeveer ? Op de plaatjes is het een beetje te zien en op deze video zie ik ook iets roods en blauw uit de bar steken.
1KG is niet veel, weet je ook wat de v2 en v3 weegt ? De Core 2S Pro bar weegt 200g alleen voor het barretje en compleet 0,88KG. Dan is het voor Switch niet echt slecht denk ik zo.
Zit die stuurlijnafstelling niet op de plek waar op de v2+3 die elastiekjes zitten zo ongeveer ? Op de plaatjes is het een beetje te zien en op deze video zie ik ook iets roods en blauw uit de bar steken. http://www.youtube.com/watch?v=NtQ-VFL4BNc
1KG is niet veel, weet je ook wat de v2 en v3 weegt ? De Core 2S Pro bar weegt 200g alleen voor het barretje en compleet 0,88KG. Dan is het voor Switch niet echt slecht denk ik zo.
Nee, dat zijn gewoon stoppertjes die door een splice gaan op de leaderlines. Je drukt de leaderline naar beneden, en dan komt het stoppertje eruit zodat je die van de splice kan pulken. Is wel erg krap, maar iets dat eigenlijk nooit nodig zou hoeven te zijn. Ik dacht dus ook eerst dat daar een afstelmogelijkheid zat, maar helaas.
De V2 en V3 wegen volgens mij nagenoeg hetzelfde, maar weet niet precies hoeveel. Dacht iets van 1,4-1,5 kg. Heb geen originele lijnen op m'n V2 bar dus wegen heeft weinig nut. Net iets over een kilo is voor geen enkele bar slecht lijkt me.
PU in combinatie met flinke stuuruitslag plus sheeten zorgt voor klemmen bij heel veel barren. De ene meer dan de ander.
Hoe dikker de PU (of de ombinatie van 2 naast elkaar) geven idd meer weerstand. Dat wat BWS heeft is 'relatief' dun vergeleken met somige andere merken.
Prijs is ook inderdaad aan de hoge kant voor Switch, maar aan de andere kant kan je nu icm een kite wel een aardige korting krijgen, plus de introductieprijs nu. En de bar is gewoon nog steeds niet duur vergeleken met andere nieuwe barren. Vergelijken met overjaars vind ik een beetje nutteloos... als er een nieuwe versie uit gaat komen kosten de Switch barren ook een heel stuk minder.
Deze bar is heel goed met een overjarige bar te vergelijken omdat het een OEM bar is. Dat maakt het namelijk een heel ander verhaal, deze bar is eigenlijk ook al "oud/overjarig".
Prijs is ook inderdaad aan de hoge kant voor Switch, maar aan de andere kant kan je nu icm een kite wel een aardige korting krijgen, plus de introductieprijs nu. En de bar is gewoon nog steeds niet duur vergeleken met andere nieuwe barren. Vergelijken met overjaars vind ik een beetje nutteloos... als er een nieuwe versie uit gaat komen kosten de Switch barren ook een heel stuk minder.
Deze bar is heel goed met een overjarige bar te vergelijken omdat het een OEM bar is. Dat maakt het namelijk een heel ander verhaal, deze bar is eigenlijk ook al "oud/overjarig".
Datzelfde vergelijkingsverhaal gaat dan op voor bv de North en Cabrinha barren van de laatste jaren, want die zijn in de grote lijnen amper veranderd. En die kan je ook voor 300,- of minder krijgen.
Ik zie overigens zat 'OEM' barren die gewoon 450,- of meer kosten. Zie Gin, zie PL, zie OR, zie Takoon. Of bv FOne en Ozone barren die al jarenlang grotendeels dezelfde onderdelen gebruiken. (waaronder OEM onderdelen)
Prijs is ook inderdaad aan de hoge kant voor Switch, maar aan de andere kant kan je nu icm een kite wel een aardige korting krijgen, plus de introductieprijs nu. En de bar is gewoon nog steeds niet duur vergeleken met andere nieuwe barren. Vergelijken met overjaars vind ik een beetje nutteloos... als er een nieuwe versie uit gaat komen kosten de Switch barren ook een heel stuk minder.
Deze bar is heel goed met een overjarige bar te vergelijken omdat het een OEM bar is. Dat maakt het namelijk een heel ander verhaal, deze bar is eigenlijk ook al "oud/overjarig".
Datzelfde vergelijkingsverhaal gaat dan op voor bv de North en Cabrinha barren van de laatste jaren, want die zijn in de grote lijnen amper veranderd. En die kan je ook voor 300,- of minder krijgen.
Ik zie overigens zat 'OEM' barren die gewoon 450,- of meer kosten. Zie Gin, zie PL, zie OR, zie Takoon. Of bv FOne en Ozone barren die al jarenlang grotendeels dezelfde onderdelen gebruiken. (waaronder OEM onderdelen)
Er is een verschil tussen weinig verandering of ergens inkopen, dat laatste is veel goedkoper omdat je zelf geen R&D kosten hebt.
Prijs is ook inderdaad aan de hoge kant voor Switch, maar aan de andere kant kan je nu icm een kite wel een aardige korting krijgen, plus de introductieprijs nu. En de bar is gewoon nog steeds niet duur vergeleken met andere nieuwe barren. Vergelijken met overjaars vind ik een beetje nutteloos... als er een nieuwe versie uit gaat komen kosten de Switch barren ook een heel stuk minder.
Deze bar is heel goed met een overjarige bar te vergelijken omdat het een OEM bar is. Dat maakt het namelijk een heel ander verhaal, deze bar is eigenlijk ook al "oud/overjarig".
Datzelfde vergelijkingsverhaal gaat dan op voor bv de North en Cabrinha barren van de laatste jaren, want die zijn in de grote lijnen amper veranderd. En die kan je ook voor 300,- of minder krijgen.
Ik zie overigens zat 'OEM' barren die gewoon 450,- of meer kosten. Zie Gin, zie PL, zie OR, zie Takoon. Of bv FOne en Ozone barren die al jarenlang grotendeels dezelfde onderdelen gebruiken. (waaronder OEM onderdelen)
Er is een verschil tussen weinig verandering of ergens inkopen, dat laatste is veel goedkoper omdat je zelf geen R&D kosten hebt.
De vorige Switch barren hadden een hoop zelf ontworpen niet-OEM onderdelen, en die waren een stuk goedkoper dan deze bar. Maar deze V4 bar is op zijn beurt nog steeds goedkoper dan de meeste andere OEM barren die gewoon 450 of meer kosten.
Ook OEM barren moeten getest worden en waar nodig aangepast worden overigens. Je kan niet zomaar een hoop onderdelen bij elkaar gooien en het op de markt brengen.
En eigenlijk is het ook wel mooi dat er op deze manier een standaard ontstaat tussen merken.
En dat is dan juist (naast mijn zelfgemaakte ccs release) de enige release waarmee ik een per ongeluk release heb gehad.....
En wat gebeurde er dan precies?
Ik vind het resetten wat rottig, maar na 10 keer herhalen heb je het wel goed in de vingers. Kwestie van niet eerst de cap optillen en de pin omlaag duwen, dan pas de CL erin.
Vond de oude release fijner werken maar daar kon je iemand mee doodslaan...
En dat is dan juist (naast mijn zelfgemaakte ccs release) de enige release waarmee ik een per ongeluk release heb gehad.....
En wat gebeurde er dan precies?
Geen flauw idee. Rommelige branding, pal aanlandige wind.steil aflopende kust dus branding vrijwel op het strand. Hoge AR kite weinig grunt... Lastig wegkomen, vallen en hup kite gereleased. Weet zeker dat ik de release gecheckt heb voor de launch... Dussss zeg het maar.
"We have no rear line adjustment. the new bars have a 70% improvement in stretch properties over the old bar. But, our customers expect to see a rear line adjustment system so we are implementing one utilizing the rear pigtails right now on all new bars manufactured and sending out a new pigtail kit to all affected customers."
There will be an announce ment when the kits are ready to ship.
Ik heb ook even gevraagd welke lijnen ze nu dan gebruiken. Ze hadden al FL10 en 14, dus of het is een nieuw type of de FL10 en 14 hebben een upgrade gekregen.