Zelf een 5e lijn maken

bestbrian

Januari 18, 2009, 18:19:19
edit2Rapporteer  
hoi ik heb een vraagje.
ik heb een andere bar voor mijn best waroo.
nu heb ik het probleem.
daar zit een 5e lijn op dus hoe maak ik een aansluitpunt waar de 5e lijn op kan want anders hangt die los en dat kan niet:P
dus was mijn vraag weten jullie daar wat voor?

gr brian
Morres

Antwoord #1 Januari 18, 2009, 19:10:55
edit2Rapporteer  
waroo is 4lijns, dus je haalt die 5e lijn van je bar af.
Gertjan

Antwoord #2 Januari 18, 2009, 19:26:11
edit2Rapporteer  
Van welk jaar is de Waroo? 2007 heeft in het midden een lusje waar je een 5de lijn aan kan maken. 2008 moet je een V touwtje aan 2 lusjes maken. Vervolgens een lijn er aan met allemaal knoopjes en afstellen maar.

Heb zelf 5de lijn op een 2008 7m gemaakt en werkt prima.
bestbrian

Antwoord #3 Januari 18, 2009, 20:15:47
edit2Rapporteer  
ik heb een waroo 7m 2006 en de 5e lijn er afhalen vind ik zelf geen goed iedee want de 5e lijn is wel fijn om te herstarten
maar ik heb wel een lusje in het midden van me kite dus daar moet ik denk ik even een koortje met meerdere knoopjes op maken maar weet iemand hoelang die ongeveer moet zijn??

gr brian
Jordi_1990

Antwoord #4 Januari 18, 2009, 20:49:54
edit2Rapporteer  
5e lijn voor herstart van een waroo? waarom in vredesnaam? pak je stuurlijn en hop hij gaat omhoog!

kwa lengte noseline zolamg dat hij percies tussen de tips uitkomt, 5th mag een beetje doorhangen aangezien waroo hem niet nodig heeft om het profiel vast te houden
bestbrian

Antwoord #5 Januari 18, 2009, 20:59:17
edit2Rapporteer  
ik heb hem ook niet gekocht voor de 5e lijn alleen het is gwoon dat hij er op zit dus dan is het wel handig om hem te gebruiken

gr brian
Gertjan

Antwoord #6 Januari 18, 2009, 21:23:59
edit2Rapporteer  
5e lijn voor herstart van een waroo? waarom in vredesnaam? pak je stuurlijn en hop hij gaat omhoog!

kwa lengte noseline zolamg dat hij percies tussen de tips uitkomt, 5th mag een beetje doorhangen aangezien waroo hem niet nodig heeft om het profiel vast te houden

Ik dacht dat we van je af waren daar op het eiland, bemoei jij je hier weer mee.
Het gaat mij om de veiligheid als ik de kite laat schieten.
Lex

Antwoord #7 Januari 18, 2009, 22:59:23
edit2Rapporteer  
En het ging Brian om het herstarten en daar reageerde hij op...
Gertjan

Antwoord #8 Januari 18, 2009, 23:14:27
edit2Rapporteer  

Ja en wat had Brian aan die opmerkingen van Jordi ?

Lex

Antwoord #9 Januari 18, 2009, 23:18:53
edit2Rapporteer  
Dat die inziet dat het helemaal geen nut heeft om zo'n ding er op te zetten voor het herstarten? Maar dat het alleen ideaal is wat veiligheidssysteem betreft?
Vinni

Antwoord #10 Januari 19, 2009, 00:30:15
edit2Rapporteer  

Ja en wat had Brian aan die opmerkingen van Jordi ?

De 2 onderste regels zijn anders wel vrij normale tips die je toch moet weten als je er een 5e lijn op zet.
diederik

Antwoord #11 Januari 19, 2009, 10:09:22
edit2Rapporteer  
dude...luister goed, vijfde lijn is makkelijk zelf te maken.

zorg ervoor dat je een noseline maakt die qua lengte uitkomt tussen de 2 punten waar je je powerlijnen aan vast maakt en voorzie hem van stelknoopjes.

maak vervolgens je vijfde lijn (die door je bar omhoog loopt of vanaf je strap omhoog gaat) vast aan de noseline en ga op de knoopjes afstellen. zorg dat de vijfde lijn nooit onder druk komt te staan bij het varen, daar is de kite niet opgemaakt en de lijn zal qua vliegeigenschappen geen toegevoegde waarde op de kite moeten zijn.

Zelf zou ik de noseline trouwens NOOIT aan de pomplus vastmaken, die is er simpelweg NIET op gemaakt en zo kan je je kite naar de klote helpen, een beter idee is om de noseline bij de kite op te laten splitsen naar de twee dichtsbijzijnde punten waar je bridles aan vast zitten, dat zijn aanhechtingspunten die WEL op grote krachten berekend zijn.

Je vijfdelijn maak je alleen voor safety en/of herstarten, NIET voor het verbeteren van vliegeigenschappen of vergroten van depowereigenschappen!

Kijk effe op deze sites onder tips oid daar staat een bouwbecshrijving voor C-kites, maar het principe blijft hetzelfde.

Klink allemaal lastig=makkelijk

bouwse!
diederik

Antwoord #12 Januari 19, 2009, 15:07:05
edit2Rapporteer  
oja...zorg ervoor dat de vijfde lijn los te koppelen is (musketonhaak) zodat bje kite niet doormidden gaat als de vijfde lijn om je kite heen draaid...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.