Idefixe
|
Ik zit er hard aan te denken om morgen een andere locatie op te zoeken. Wat ik afgelopen week op Mirns heb gezien vwb drukte en ongein op het water....
Diverse Duitse kitesurfscholen waarvan cursisten ( niet herkenbaar als cursist / je gaat er dan vanuit dat iemand voldoende vliegercontrole heeft) als ongeleide projectielen dwars door het "vaargebied" raggen.........
Doe maar weer een beetje herfst/winter.
|
|
|
Mutantbasse
|
Kan er niet vanuit NKV en provicie een soort kiteguards komen die ook het gezag hebben om mensen of scholen die niet aan de voorschriften doen te bekeuren en weg te sturen in samen werking met de waterpolitie
|
|
|
Idefixe
|
Kan er niet vanuit NKV en provicie een soort kiteguards komen die ook het gezag hebben om mensen of scholen die niet aan de voorschriften doen te bekeuren en weg te sturen in samen werking met de waterpolitie De NKV werkt graag met de overheid / autoriteiten samen om tot een beter "kitesurf klimaat" te komen. Verantwoordelijkheid voor handhaving van wetgeving ligt ( gelukkig) niet bij de NKV . Het is voor de plaatselijke autoriteit overigens niet al te moeilijk om goede regelgeving in te voeren. Veel gemeentes hebben al bij de NKV aangeklopt voor bijvoorbeeld regulering kitesurfscholen. Daar gaat volgend jaar zeker wat mee gebeuren. Voor het gedrag van de kitesurfers zelf is er ruim voldoende wetgeving. In het BPR staat bijvoorbeeld overduidelijk vermeld dat hij of zij die zich met een vaartuig ( of wat dan ook) op het water begeeft over voldoende vaardigheden dient te beschikken om dit op een verantwoorde wijze te kunnen doen. Tegen de tijd dat er vanuit de NKV bekeuringen e.d. worden uitgeschreven zitten we m.i. echt niet op de goede weg.
|
|
|
Strohrum Robby
|
@ Hangbuikpapa, Tof dat jullie naar Mirns komen. Ik ga vanavond al die kant op( slaap op de camping) dus ik zie je vast morgen wel op mirns,of staan jullie ook op de camping? Gaan je zoon's ook mee? Kijken of ik er vanavond nog ff een leuek sessie uit kan gooien Gr Strohrum Robby ;-) @ iedereen, Lees het verhaal net,maar dit klinkt wel weer lekker.(Not) Hoop van harte dat de regels wat betreft kiters en (Duitse)kitescholen eens goed wordt vast gelegd en er nog strenger op toe wordt gezien of deze worden nageleefd,want ik heb steeds meer het idee dat al deze negativiteit onze sport niet echt ten goede komt,helaas. Net zo als het ongeluk op schellinkhout,wat overigens een hele trieste zaak is.Zulke dingen mogen niet gebeuren!!!! "Wees allen verstandig"Kijk goed uit,ga niet boven je kunnen en houd het vooral gezellig....!!!?
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Ben net weer terug van Mirns. Ik ben dit jaar nog nooit zo vaak voor Jan LUL naar de spots gereden :-( Op de meeste sites werd er 15-18 knoop aangegeven maar als ik 10 knopen geteld heb dan zijn het nog veel geweest......grgggggrrrrrrrrr. Morgen is natuurlijk weer iedereen vrij en is het weer onwijs druk.. Wel even positief bericht: de koffie bij Wiebe was lekker en de stoelen op het terras zaten prima.....
|
|
|
|
Strohrum Robby
|
Nou hopen dat het morgen wat meer waait !!!? Wou vanmiddag ook al hen gaan,maar net als eldoctoro ben ook ik blij dat ik niet ben gegaan. Wie weet tot morgen mannen,hopelijk dan wel op het water en niet op het terras ;-)
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Zou het morgen dan nog wat worden? Afgelopen dinsdag heb ik heerlijk kunnen varen op Mirns. Wil er wel weer naartoe namelijl.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Het is moeilijk te voorspellen en weet ook niet welke site op dit moment het meest betrouwbaar is... Kan niet iemand even met zijn telefoon dagelijks een update geven van de omstandigheden ;-)
|
|
|
|
njitram
|
Wij zijn morgen iig wel van de partij, gaan wel ergens achteraan varen als het zo druk wordt.
|
|
|
PieNO
Logs: 0 | 28 uur
|
ik denk dat ik richring workum ga. Vaak daar net een paar knoopjes meer wind
|
|
|
LamiKaze
Logs: 0 | 11 uur
|
Aaah die Taco takel, "Workum" --- "men" je meent het nie hé heb ik weer meer ruimte whahahahaha...
|
|
|
|
|
Gj
|
wij ook ben iets later wer iv werkieeeeee vertreken rond 12 tot toedels lieve slaapkoppiesss
|
|
|
njitram
|
Nou weltrusten fijne knullies, tot over 6 uurtjes. een dikke nachtzoen voor jullie allemaal x GJ
|
|
|
Goonie
|
Moggel.... Zit al bijna in de camper op naar mirns. was gisteren nog op romo in denemarken maar miste mirns zoooo dak maar naar huis ben gegaan hahaha... dus tot latersssss....... en ow ja heb voor de deutsche luftwaffe speciaal mijn lijnen aangepast.. Lijn en kleine glas schervjes aan de lijnen. Schijnt in Japan een heeeele leuke sport te zijn.. ga ik eens op mirns proberen. HI HI.. http://www.csun.edu/~ghsiung/fighters4.html#Japanese Fighters
|
|
|
VincentC
|
Goed bezig Siets! Ik heb ook een nieuwe instelling, als ik dan toch een mesje in m'n harnas heb, waarom gebruik ik hem niet dan? Hoop voor je dat jij niet degene bent die z'n kite op m'n hoofd plant vandaag haha! Trouwens extreem rare voorspellingen overal, knmi luchtvaart bulletin kleine luchtvaart zegt 'tvolgende: WIND: ZUIDWESTELIJK 6-9 KN, HALVERWEGE DE PERIODE 10-13 KN. IN HET ZUIDOOSTEN AANVANKELIJK 3-5 KN. LANGS DE KUST EN BOVEN HET IJSSELMEER 15-20 KN. . 06 UTC: BENEDEN FL050 IN HET ZUIDOOSTEN 10 KN MINDER. . THERMIEK: VANAF 09 UTC GELEIDELIJK MATIG. . MAX. TEMPERATUUR: VAN 22 GRADEN LANGS DE KUST TOT 28 GRADEN IN HET ZUIDOOSTEN. . VOORUITZICHTEN VOOR DE PERIODE VAN 211200/211800: IN DE ZUIDOOSTELIJKE HELFT KANS OP EEN ENKELE GEISOLEERDE (ONWEERS)BUI. AAN HET EINDE VAN DE PERIODE NEEMT DE WIND LANDINWAARTS AF NAAR 5-8 KN. Owja en er is wat turbulentie boven het Ijsselmeer dus pas maar op!
|
|
|
LamiKaze
Logs: 0 | 11 uur
|
Taco vandaag 13 om 18 knopen, dus kan mooi varen met m'n gepantserde kite. Zit nu pantser doek op dus kan nie meer scheuren whahahahaha... Hee Goonnie die Malaysian Kites is ook geen gekke werktuig gaan zo pleiter richting Mirns hele familie gaan mee ook een echte idefix om zo Tom op te beuren whahahaha
|
|
|
|
|
Swiftenaar
|
@ruudje schokman,
hoelaat die kant uit en vanaf waar???
Ciaoo
|
|
|
LF Ruud
Logs: 0 | 35 uur
|
Ik heb alles weer opgeruimd van een super avond sessie op mirns begonnen met de 12m geeindigt met de 9m wat was het weer een speeltuin (wendy_kitesmiley)trouwens het voordeel als je wat later komt is het helemaal niet druk en dat is best lache En de andere mannen hebben nu een volle maan sessie heb ff contact gehad met de goonie en die zei dat het super gaaf was (up_kitesmiley)ik heb er een klein stukje van deel mogen nemen maar het was toen nog niet echt donker de meeste locals waren aanwezig dus gezellig TOP mannen see you next time on mirns
|
|
|