Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Rockanje is pas vanaf 147gr sideshore. Dat zit dus tussen ZO (135gr) en ZZO (157,5gr) in.
Vorige week vrijdag daar gestaan met ZO (terwijl ze Z-ZZO opgaven) en dan heb je pas een flink stuk vanaf de kan een beetje stabiele wind, maar veilig/lekker was het allemaal niet. Zeker niet als het nog kouder word, dan is sideshore al gevaarlijk genoeg omdat je dan niet meer automatisch naar de kant drijft.
|
|
|
|
CCaptain
|
Aan de noordkant van de Grevelingendam wordt kiten gedoogd. Weet iemand of dit aan de zuidkant van de Grevelingendam ook gedoogd wordt?
Met maandag ZO lijkt me dat wel wat. Schoentjes heb je daar blijkbaar wel nodig ivm mossel- /oesterbanken.
|
|
|
robbepop
Logs: 0 | 996 uur
|
Ben er een tijdje geleden geweest met zuid-oost, vond het niet veel bijzonders maar echt goede alternatieven zijn er ook niet echt. Heb toen geen schoentjes nodig gehad, dacht dat dat juist aan de andere kant is. Die dag was het best druk, en niemand kwam vertellen dat het niet de bedoeling was. Naar mijn idee dus gedoogd. Met laag water heb je niet veel de ruimte en wordt het al snel druk. Met hoog water krijg je ruimte genoeg maar staat er een grote lichtmast in het water. Vorige keer kreeg iemand het voor elkaar zijn Torch erin tejagen dus je bent gewaarschuwd.
|
|
|
gebruikersnaam
Geen avatar
|
Zuidkant wordt idd gedoogd. Schoentjes heb je vooral aan de noordkant nodig. Zorg dat je met hoogwater gaat (getij, krammersluizen checken), anders staat alles droog, zoals je op de foto ziet. Mocht er iets fout gaan, dan heb je downwind een muur van basaltblokken op je wachten, beetje rekening mee houden dus.
|
|
|
gebruikersnaam
Geen avatar
|
10.30 laag, 17.30 hoog. Ik denk vanaf 14.00 begaanbaar, maar weet het niet zeker...
|
|
|
|
norton
|
aan de noordkant heb je zeker schoenen nodig , veel scherpe schelpen en stenen . ook lastig t water inlopen trouwens. wel redelijk stuk ondiep , tot aan je middel. zuidkant is ook met laag goed te doen , wel stukkie lopen dan met kite in de lucht
|
|
|
wibi
Gast
|
Ben zelf een keer met zo naar het oostvoornse meer geweest gaat ook wel
|
|
|
robje104
Logs: 0 | 104 uur
|
Aan de noordkant van de Grevelingendam wordt kiten gedoogd. Weet iemand of dit aan de zuidkant van de Grevelingendam ook gedoogd wordt?
Met maandag ZO lijkt me dat wel wat. Schoentjes heb je daar blijkbaar wel nodig ivm mossel- /oesterbanken.
idd alleen goed met hoog water. ik rij er iedere donderdag langs en met laag is het echt heel ver lopen en kom je al snel in het gedeelte, vrachtverkeer. bij het Hotel daar bij de afslag het gras in je bent er.
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
lekker windje als je regen niet erg vind voor de mensen die kunnen vandaag.
|
|
|
Iw@n
|
zijn er nog mensen van plan te gaan vandaag?
|
|
|
robje104
Logs: 0 | 104 uur
|
morgen middag kan ik wel...........waar word er gekite met ZO morgen? rockanje of grevelingendam zuidzijde?
|
|
|
Gewoon Stefan
Logs: 0 | 19 uur
|
Ccaptain hou me op de hoogte als je morgen nog gaat. ben je vrijdag nog lang gebleven.....was een prima sessie, helaas niet te vergelijken met donderdag.
Morgen wellicht nog effe snowboardjes kijken, iemand nog tips, zoek de volgende eigenschappen: -moet uber snel zijn - wendbaar en flexibel, moet wel een 360 noiseslideop snelheid kunnen maken - goed de landing absorberen - soms effe door een pipe knallen
Iemand ervaring met een bataleon The Jam
|
|
|
Xander Q
|
Gaan er morgen nog mensen richting Rockanje?????? En zo ja hoe laat?
|
|
|
|
Ed.
Logs: 0 | 165 uur
|
@O, made my day! had het niet verwacht
Marcus kijk je uit. morgen geven ze ZO op draaiend naar OZO. dan is het lastig terugkomen, zeker met weinig wind. ZO is al link op Rockanje, OZO is gewoon echt no go. Wij zien het morgenochtend even aan, maar Edam ziet er nog wel het beste uit tot nu toe
|
|
|
markus
Logs: 0 | 855 uur
|
@ Ed. thx man wacht wel tot as. vrijdag en weekend. Word ie weer ZW. Als het goed is, haha.
|
|
|
Xander Q
|
Ik ga richting Edam.
|
|
|
Ed.
Logs: 0 | 165 uur
|
@markus, edam is ook wel gezellig hoor! gaan denk ik rond 12u erheen, ff kijken wat de wind doet zo
Owja Edam: je kan boven of onder het haventje gaan, ZO / OZO wind is boven het haventje wat vlageriger, maar wel lekker vlak water. onder het haventje zijn geen obstakels upwind, issie net wat constanter. maar daar is wel nog minder ruimte om je kite op te laten, moet niet druk zijn.
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
BREKEND NIEUWS BREKEND NIEUWS Hechtingen zijn eruit, dokter is positief, herstel gaat goed, pijn is nagenoeg weg. Wanneer kunnen we weer? nee grapje...moet nog weken geduld hebben maar we zijn op de goede weg!
|
|
|
|
D@VE
|
Mooi dat het goed geneest, zonder allerlei nare ontstekingen erbij hersteld het natuurlijk veel sneller en minder pijnlijk.
|
|
|
joey
|
Nog liefhebbers voor het Oostvoornse meer vandaag?
Ik wil wel effe varen.
|
|
|