pijnlijke ribben bij backloop-kiteloop

stijn depauw

Mei 04, 2007, 00:41:30
edit2Rapporteer  
nog iemand die ervaring, het is een nieuwe trick voor me, heb hem laatst 15tal keer geprobeerd en 3 keer was hij goed, wil waarschijnlijk zeggen dat ik de backloop niet agressief genoeg inzet want land hem telkens te vroeg pal op de ribben
meer oefenen of impact vest aanschaffen ?
VincentC

Antwoord #1 Mei 04, 2007, 00:46:57
edit2Rapporteer  
Doe je hem ingehaakt of uitgehaakt?
Doe je hem uitgehaakt kan ik je aanraden om de rotatie sneller in te zetten, dus gelijk met draai wegdraaien vanaf het water.
Uitgehaakt moet je eerst oefenen met backroll draaien en dan doorlopen, als je dat door hebt kunt je je kite steeds eerder rondtrekken totdat je de backroll gewoon tijdens de kiteloop kan.

Zorg trouwens eerst dat je een gewone kiteloop 100% onder de knie hebt, dan is die backroll er later tussen gooien een eitje  ThumpsUp
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #2 Mei 04, 2007, 00:50:02
edit2Rapporteer  
Ja ,je kan erg hard landen zeker als je hem nog niet helemaal beheerst ,de trick is eerst je kite terug sturen daarna pas afzetten . Maar ik doe hem niet boven de 20 knp want dan kan je echt erg hard en pijnlijk creashen..
En een inpactvest is zeker een goede bescherming ..
dennis82

Antwoord #3 Mei 04, 2007, 02:29:17
edit2Rapporteer  
Als je hem uitgehaakt heb probeer je de kite iets omhoog in je venster te zetten en dan zet je de loop pas in...
Hierdoor is de loop hoog in het venster en niet te sterk om te oefenen..
Als je voelt dat de kracht van de kite komt zet je de backroll in door aggressief aan te kanten waardoor de lijnen goed onder spanning komen..
Hierdoor krijg je wat meer hoogte tijdens je backroll en meer tijd om hem volledig af te maken en meer tijd om je landing te spotten..
Terwijl je je landingspot zorg je ervoor dat je handen weer normaal op je bar plaatst waardoor de kite weer onder controle komt.
Land met je bord downwind anders ga je het niet redden en crash je..
Vaar dan downwind mee en haak weer in..
Als je deze trick meerdere malen gewoon land kan je proberen om je kite wat minder omhoog te sturen voordat je hem loopt en zal de trick een stuk aggressiever en leuker worden .. Joepie
Het is idd een goed idee om een inpactvest te gebruiken want dat scheeld echt een hoop bij een crash..
Ik heb het zelfde probleem gehad en merkte dat het aggressief aankanten op het juiste moment echt het verschil maakte!!

Have fun!! (hangloose_kitesmiley)

TtHoM@s

Antwoord #4 Mei 04, 2007, 02:30:40
edit2Rapporteer  
probeer eerst normaal te springen en backrol/360 te doen en pas later de loop te trekken

en dan later steets verder tegelijk
Naish........what else???

Antwoord #5 Mei 04, 2007, 03:34:47
edit2Rapporteer  
De kracht bij een uitgehaakte kiteloop/backroll worden voor het belangrijkste deel bepaald door 5 factoren:

-juiste kite keuze, kleine kites loopen sneller en bouwen in de loop dus minder kracht op, je zult wel minder tijd hebben met kleine kites en dus beter moeten "timen".
-vaarrichting, wanneer je meer downwind vaart (je kan makkelijker uithaken) zal de kracht minder zijn.
-het aankanten bij de afzet, des te harder aankanten des meer kracht.
-hoogte (positie) vanaf waar je de kite gaat loopen, begin vanaf 11 of 1 uur(afhankelijk van je vaarrichtting).
-de grote van je loop, des te kleiner je loop is des te minder(korter qua tijd) kracht, met een kleinere kite zou je bv een ruimer loop kunnen maken door minder extreme te sturen, of juist extremer sturen bij een grote kite.

succes!
VincentC

Antwoord #6 Mei 04, 2007, 04:16:30
edit2Rapporteer  
Ben het helemaal met je eens, behalve met het feit dat een kleine kite in een loop minder kracht opbouwt. De kracht die opgebouwt word is evengroot, maar komt sneller vrij doordat hij sneller doortrekt. Daarom is het ook makkelijker om het bijv. te leren aan een snelle 14 of 12 dan aan een 7, aangezien een 7 te explosief begint te trekken en je in de lucht al terug moet pakken omdat anders de volgende loop er alweer aankomt.
Myzrael
Gast
Antwoord #7 Mei 04, 2007, 05:46:52
edit2Rapporteer  
Ik kan je niet helpen maar wel vertellen dat een impactvest echt onwijs fijn is om te dragen. Ik draag het vest van Mystic en elke klap is nu lekker soft.
kentyman

Antwoord #8 Mei 04, 2007, 15:27:45
edit2Rapporteer  
unhooked backroll kiteloop = F16

Ik heb nog nooit een hooked in backroll kiteloop geprobeerd (wel een backroll downloop transition, vreemde move) maar de F16 heb ik redelijk onder de knie. Wat de naish-pusher zegt is allemaal waar; ik heb zelf m'n eerste F16 met een 16m C-kite gedaan want die kite loopt "lekker lamgzaam en constant" en dat is handig voor 't oefenen. Met een kleinere kite wordt de move veel explosiever.

Die F16 naar rechts doe ik zo:
-eerst nog hooked in: bar aantrekken en dan depower strap goed afstellen
-unhook
-kite naar 1 uur ongeveer
-2 handen aan de linkerkant v/d bar (rechterhand overpakken)
-precies op 't moment dat de kite naar beneden gaat duiken heel licht de backroll poppen
-ZJJJJUUUUUUAPPP!!!!
-spot landing: board weer onder & voor je brengen en goed downwind landen
Garmt

Antwoord #9 Mei 05, 2007, 08:38:17
edit2Rapporteer  
unhooked backroll kiteloop = F16

Ik heb nog nooit een hooked in backroll kiteloop geprobeerd (wel een backroll downloop transition, vreemde move) maar de F16 heb ik redelijk onder de knie. Wat de naish-pusher zegt is allemaal waar; ik heb zelf m'n eerste F16 met een 16m C-kite gedaan want die kite loopt "lekker lamgzaam en constant" en dat is handig voor 't oefenen. Met een kleinere kite wordt de move veel explosiever.

Die F16 naar rechts doe ik zo:
-eerst nog hooked in: bar aantrekken en dan depower strap goed afstellen
-unhook
-kite naar 1 uur ongeveer
-2 handen aan de linkerkant v/d bar (rechterhand overpakken)
-precies op 't moment dat de kite naar beneden gaat duiken heel licht de backroll poppen
-ZJJJJUUUUUUAPPP!!!!
-spot landing: board weer onder & voor je brengen en goed downwind landen

He, zo doe ik 'em precies ook, behalve dat laatste puntje dan... *kuch*
(HJ) MINI-ME

Antwoord #10 Mei 05, 2007, 20:54:55
edit2Rapporteer  
Heb je hier wat aan  loser

http://www.kitefilm.com/video/the_backflip.wmv
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.