Te koud om te beginnen?

Steven_76

Geen avatar

November 26, 2007, 04:59:44
edit2Rapporteer  
Hallo,

Vorige maand ben ik met een vriend een week naar Tarifa geweest om te kiten. De weersomstandigheden waren niet ideaal en ik ben dan ook niet echt verder gekomen dan een paar kleine stukjes varen. Nu wil ik wel verder met de sport en een eigen kite/board kopen. Vraag mij alleen af of het nu niet te koud is om te leren kiten? En of het niet verstandiger is om te wachten tot april/mei?

Alvast bedankt voor jullie meningen.

Steven

El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1 November 26, 2007, 05:01:28
edit2Rapporteer  
hoen bikkel ben jij?
LOEN

Antwoord #2 November 26, 2007, 05:06:48
edit2Rapporteer  
Denk dat je beter kan wachten...
In het begin sta/lig je nog zoveel in het water, en dat water is nu toch echt wel flink koud
(vooral binnenwater) en buiten temp is ook niet echt aangenaam als je in het water staat.

Maar goed het is te proberen als je een goed pak/schoentjes/handschoentjes en cap hebt.
Je merkt zelf wel hoe goed je het trekt, maar je bent sneller koud dan je denk.
onder het motto alle kleine beetjes helpen kun je wat korte oefeningen doen...
Maar ik raad het niet aan.
HDFrank

Antwoord #3 November 26, 2007, 06:21:35
edit2Rapporteer  
In de eerste winter ben ik alleen maar gaan kiten!

Veel kite uren maken, zodat bij de eerste goede gelegenheid dat snor zit.

Veel in het water liggen is met deze temperatuur minder verstandig.
Als het perse MOET neem wel iemand mee die ervaren is.

Mijn advies is voor het kitesurfen lekker w8ten tot het voorjaar.
Als het dan een jaartje goed gaat kan je volgende winter altijd door gaan.
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4 November 28, 2007, 02:17:10
edit2Rapporteer  
Wachten! Je gaat nu echt weinig lol hebben als beginner!
Alvast succes en veel plezier in het voorjaar!
Morres

Antwoord #5 November 28, 2007, 05:46:31
edit2Rapporteer  
Jup, w88, het is écht koud om nu in het water te liggen, zelfs met droogpak
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #6 November 28, 2007, 16:31:17
edit2Rapporteer  
deze jongen is....

[]  geschikt

[]  ongeschikt

vul maar in..... Grin

nee, grapje, ik zou ff wachten, tenzij je goed gekleed gaat en niet alleen
(HJ) MINI-ME

Antwoord #7 December 05, 2007, 06:44:57
edit2Rapporteer  
Met goede kleding kun je gewoon lekker door kiten in de winter.
Ik zou wel ondiep water uitzoeken om het te leren en in ieder geval met z'n tweeen het water op gaan. Je hebt nu lekker de ruimte en dat vind ik een groot voordeel voor een beginner.
Succes  ThumpsUp
radrobby
Gast
Antwoord #8 December 05, 2007, 15:44:51
edit2Rapporteer  
in ieder geval niet als beginner op zee met zuid-zuidwest (of NoordOost), de kans dat je te lang in het water ligt is te groot. Dit geldt trouwens ook voor binnenwater, maar daar kan je vaak nog een end lopen als er iets fout gaat. En tip 2, NOOIT voor je materiaal kiezen, altijd voor je zelf (en anderen),.. kortom stel: je drijft toch af, en je kan OP ZEKER nog teruglopen/ zwemmen, dan quickrelease de hele shit,, blijft ie als een gek trekken, release je hele kite (wel uitkijken dat je niemand er mee raakt, maar aangezien je toch richting open water dreigt te gaan, zit dat vaak wel snor)
Koud water maakt je onwijs snel lam, sneller dan je denkt. Maar als je niet te vaak valt, of je board constant kwijt raakt kan je makkelijk de hele winter door feest hebben.
Timbo.nl

Geen avatar

Antwoord #9 December 06, 2007, 00:34:04
edit2Rapporteer  
ik ben zelf ook een beginner en lig dus nog redelijk in het water maar ik vind het wel ideaal om nu te oefenen. Ben afgelopen weekend (zaterdag) ook naar Brouwersdam geweest en vond het ideaal om te oefenen.

Niet te druk dus oefenen is ideaal. Ik heb wel redelijk wat kleding aan om me warm te houden maar tot nu toe heb ik nog niet koud gehad.

Wel ga ik altijd met meedere zodat die mij beetje in de gaten kunnen houden wat ik persoonlijk ook wel fijn vind.

Maar zolang ik het niet koud krijg ga ik dus wel door met oefenen, mocht ik het koud gaan krijgen dan zal ik toch wel moeten stoppen ben ik bang.

Maar voor nu, met deze temperaturen, kan je naar mijn idee nog wel oefenen.
dennnn2

Geen avatar

Antwoord #10 December 17, 2007, 02:56:43
edit2Rapporteer  
hehhee nu is het helemaal ***** koud als je nu in je pak pist om warm te worden vriest alles vast damnn:P
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.