Heb ook een torch3 in de 12m maar vind het lowend erg tegen vallen. Het moet echt een beetje gaan waaien wil het leuk worden en dan kan je eigenlijk al op de negen.
Het verschil tussen de 06 en 07 kan ik je niet vertellen.
De wind range van mijn TorchI was stukken minder. De TorchIII is sowieso sneller dan de TorchII en zal denk ik daardoor ook een betere low-end hebben dan de TorchII
Edit morres: geen aanbiedingen over forum(gaarne PM-en)
« Laatste verandering: Maart 20, 2008, 23:07:23 door Morres »
De wind range van mijn TorchI was stukken minder. De TorchIII is sowieso sneller dan de TorchII en zal denk ik daardoor ook een betere low-end hebben dan de TorchII
Edit morres: geen aanbiedingen over forum(gaarne PM-en)
Hmm, vaar mn 9 ook al vanaf 15/16 knopen met 75kg.. Maar wil er eigenlijk wel een 12 bij hebben voor de zomer. Maar welke??
Torch III heeft een lekkere low-end hoor, ik kan daar vanaf 12 knopen lekker mee varen en hoogte lopen. Ik heb hier ook nog een review over gespost, mocht je er wat aan hebben:
ik heb ook een torch 3 9 m2 (en een 6 m2torch 1) heb als grootste kite een raven 3 12 m2 ook een topkite volgens mij ook een knoop of 13 -14 en weeg 68 kilo sucses met zoeken
heb een torch II 14m en III 9m, ben 85kg Moet zeggen dat de low-end niet zo super is, mijn ervaring is toch dat dit een kite is die het lekkerst vaart met een beetje wind. (mijn persoonlijke voorkeur) De 14m begint bij mij vanaf 13-14 knopen tot +- 20 knopen. (boven de 20 word het echt een sleurbak) De 9m begint bij 16-17 en heb nog geen hardere wind dan 30 gehad. (bij 16 knopen is het wel werken om een beetje hoogte te lopen) 131 twin tip btw.
Ik was echt onder de indruk van de lowend van de torch 4 9m. Meerdere keren mee gevaren en je hebt snel genoeg druk om lekker te varen. Geen ervaring met 12. Ik weeg wel 70 kilo. Zelf zou ik wel een 9,12 of 8,10,12 setje willen.