|
thomasr
|
Als alle mensen die nou extreem voor islam zijn en alle mensen die extreem tegen islam zijn in siberie de boel uitvechten, met uiteraard pacht voor de regering van Rusland voor het gebruik vna hun grond, gaan we hier en daar( het Midden-oosten e.d.) lekker verder met ons leventje. denk dat er meer Extreem vóór de islam zijn dan ertegen, iedereen is (nu al) scheitbang om iets fout te zeggen!
|
|
|
Morres
|
dat maakt me niet uit, er zijn nog altijd veruit meer mensen die geen extreme gedachten hebben om ff te quoten: jordi zegt: lekkere film jordi zegt: fitna Morres | You dont need pants for the victory dance zegt: lekker belangrijk Morres | You dont need pants for the victory dance zegt: ik kijkk liever tieten btw: Jordi was sarcastisch
|
|
|
Lex
|
Lol@Morres ! Uiteindelijk niks om ons druk over te maken, filmpje van dingen die iedereen al weet....wat een vent die Geert
|
|
|
Matjas the scissor-kid
|
als geert beetje slim (nederlands) was geweest, had hij dikke reclame erin gezet. Daar absurt veel geld voor gevangen, om met dat geld een atoombom te kopen....toch?? Wat een gepiel voor niks...(oja nog steeds niet gezien )
|
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
dit is net als 1932 zei mijn opa opkomst nazi's nog een paar jaar dan is het hier afgelopen met de kitepret
|
|
|
FlyGirl
Geen avatar
|
Pfff. Best heftig. Die britse journalist hoor je gewoon gillen als z`n keel wordt doorgesneden. Bad vibes deze shit.
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
dit is echt iets om eens goed over na te denken want het word nog veel erger word er wel bang van als je ziet dat je vader zijn hoofd eraf word gesneden op tv zou helemaal gek worden en alles wat daar leefde afmaken als een hond
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Hij doet precies hetzelfde als Hitler. Propaganda... Onrust zaaien en dan nergens op reageren. En als zich weer wat voordoet vanuit de extremistische wereld, zegt hij alleen maar "zie je wel" Die beelden zijn alleng bekend en de problemen ook. We moeten eens beginnen door er niet zoveel aandacht aan te besteden. Het is allemaal gekmakerij. Natuurlijk wordt je mening heel snel beinvloedt als je alleen maar negatieve dingen over bepaalde groepen ziet.
Wilders, inhoudelijk nul deze man...
Ik zal niet ontkennen dat er een hoop gezeik uit de moslim wereld komt, maar het is nog altijd een groep extremisten die je deze problemen kan aanrekenen. Ik vind mensen die zwaar gereformeerd zijn ook eng. Die geen tv of radio in huis hebben en alles doen in de wil van god. Fuck op man. Wat is die god dan, Die liefhebbende god..??? Een kindje wat doodgaat aan kanker, een kindje wat geboren wordt met het syndroom van Down...? Leg me dat eens uit dan? Waar is die liefhebbende god dan? Leg me dat eens uit dan wat daar de bedoeling van is. "ja God heeft het zo gewild". Pfffff Doodvermoeiend, en eng ook.
Mijn idee, alle geloof, globaal afschaffen, dat wil zeggen: Gewoon lekker thuis, waar niemand er last van heeft. Ook het christelijke, katholieke enz enz. Afgelopen maandag zijn alle winkels dicht omdat het Pasen is... Ik vind dat vervelend en wordt dus geconfronteerd met de gevolgen van een geloof waar ik helemaal niets mee te maken wil hebben... Om maar een voorbeeld te noemen. Zelfde als met kerst. Men wordt helemaal gek in de maand December, alles draait om die fokking feestdagen... Afschaffen die hap!!!
Mensen gaan om de verkeerde redenen straks hun stem uitbrengen op iemand waar niets van bekend is waar ie met dit land heen wil. Het draait alleen maar om moslims moslims... Wat wil ie verder dan? Dat weet niemand, Wat wil ie met de zorg in dit land???, onderwijs??? Belastingen??? Ziektekostenpremies???
Wilders is in mijn ogen niet de manier...
|
|
|
Matjas the scissor-kid
|
hmm... niks film heb ik net de popcorn gepakt...is ie afgelopen....(mist a spot ) Nee dudes...we moeten wel voorzichtig zijn, we worden van 2 kanten gek gemaakt en we moeten beide partijen niet onderschatten, ze gaan beide over lijken als het erop aan komt. Tuurlijk zet wilders hier alle moslims op een onwijs extreme manier neer, maar in sommige dingen heeft hij echt gelijk. Als menner baard de zoveelste verteld dat hij het niet eens is met nederland dat hier hono's en dergelijken wonen denk ik: '' wtf, doe je hier dan nog?''. Ga dan naar je eigen cultuur / land. Ik ben niet van plan me te laten intimideren door een stel gekken en als ik ga kiten dan doe ik dat en als ik wil trouwen met een kerel ook...
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Zie je wel, jij gaat met een kerel trouwen!!! Ik heb het altijd al gedacht !!! Als je maar met je poten van M uit Z afblijft!!
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Ik wil toch nog even toevoegen:
Iedere vorm van extremisme moet verbannen worden, maar laten we er met z'n alle voor oppassen dat we niet iedereen over 1 kam gaan scheren. Anders laat je je in met rasistische gedachtes en wordt het een vorm van neonasisme. En daar wil je niet mee vergeleken worden lijkt me... Toch?
Gelukkig is het maar een kleine groep op de wereld die deze extremistische gedachtes erop nahoudt en is er nog een overgroot deel die wel normaal en helder kan nadenken. Die mensen waarderen om wie ze als persoon zijn.
|
|
|
thomasr
|
@tommy: wat heb je liever, een paar daagjes per jaar niet kunnen winkelen, of het risico lopen 'minder fijn' behandelt te worden omdat je 'niet-moslim' bent? of homo? of Amerikaan?
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Ik wil het allebei niet, nogmaals: ik wil niet lastig worden gevallen door welke vorm van geloof dan ook!!
In mijn ogen is atheisme, dus leven zonder geloof, geldend als basis. En als jij wilt geloven in welke god dan ook, helemaal prima, maar zorg ervoor dat je naaste omgeving er geen last van heeft.
Als jij net een naaste hebt verloren en je kan kracht of hoop putten uit jouw god is dat helemaal prima, maar hou het lekker binnenshuis. We lopen nu wel steeds te jenken over die moslims, maar wat dacht je van het vredelievende christelijke geloof in de middeleeuwen. "geloof je niet in god??, dan moet je helaas op de brandstapel' Niet geloven zou staan voor godslastering... Ook die christelijke zijn geen lieverdjes geweest...
|
|
|
Matjas the scissor-kid
|
Whaha hoe kan ik nu nog hetro zijn na dik een jaar en bijna 3000 pots @ kitehigh Maar ergens heb je wel gelijk, alleen denk ik dat er wel een duidelijk verschil zit tussen christendom en moslims. Ik wil hier verder niet te ver op ingaan omdat ik een vooroordeel heb maar (jups I'm one of them) En ik niet super veel verstand heb van tha islam De koran is wel heel ernstig gericht op negatieve dingen. Dit zie je ook heel erg misschien wel te duidelijk in de film naar boven komen. Ik vermoord haar en die kerel omdat zei vreemd gingen. dit is de wil van allah. Kom op doe normaal het is een fucking mens, we leven in 2008 hier vermoord je geen mensen meer omdat er een scheet dwarsligt. We praten tegen woordig In het christendom is het zoveel meer gericht op de liefde, je vrouw gaat vreemd. Vergelijk geen kwaad met kwaad, keer hem je andere wang toe. Praat het uit, maar wees nooit aggresief ook al zou je die kerel het liefste op zijn kanus rammen. klinkt een beetje alsof christen alle maal lieverds zijn maar dit is natuurlijk ook absoluut niet waar. Ik denk wel dat ''liefder voller'' tegen bijv. homo huwlijken, vreemdgaan aankijken. Goed keuren? absoluut niet, maar ik zou er ook nnooit iemand om vermoorden. Verder snap ik jou reactie ontzettend goed en eigenlijk is het best raar dat waarneer er in het filmpje staat: basis scholen vrij met mslims feestdagen iedereen raar opkijkt. De kinderen zijn immers ook vrij met pasen, kerst etc. Mja dit komt natuurlijk weer door de nederlandse regering. Ik denk niet dat je ooit een iemand ter wereld mag dwingen tot een geloof damn wat een gelul, dat allemaal door één kerel met een super dom kapsel...... Laten we gewoon gaan surfen allemaal aan de BBQ met de waterpijp en ik weet zeker dat alles er een stuk relaxter uit ziet. Ik ga maffen morgen vroeg naar mijn openbare school
|
|
|
Vinni
|
F#ck, dat geluid van die journalist ging echt door me heen. Dan denk ik ook bij mezelf, wie de F@#%^ck denk je wel niet dat je bent dat jij gewoon even gaat bepalen dat iemand anders niet meer mag leven omdat hij niet hetzelfde denkt als jij.
En over die paar dagjes winkelen in het jaar, daar heeft geen enkel geloof mee te maken. Met kerst denken de christenen aan de geboorte van Jezus, je zal nergens in de bijbel of wat dan ook vinden dat je op die dagen niet mag werken/winkelen. Net als jij graag met de kerst vrij bent, zijn de kassa meisjes dat ook ;-) Al die vrije dagen hebben we zelf bedacht. Dus wat dat punt betreft word jij helemaal niet met een geloof geconfronteerd waar jij niets mee te maken wil hebben.
Wat vroeger allemaal is gebeurd is ook niet goed geweest. Niet dat ik het wil goed praten, maar er staat zelfs in de bijbel dat je voor je vijanden moet bidden. Iets wat je in de Koran of iets dergelijks niet tegenkomt.
|
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Morgen lekker knallen gasten?? (Je snapt, ik heb eigenlijk helemaal geen zin om over deze bagger te praten)
|
|
|
Matjas the scissor-kid
|
Amen vinni Dadelijk @ 3fm disscussie over FITNA (FM 96.8) - Nu al miljoene hits, op het filmpje om 19:00 online - En die rapper die mohamed B neemt juridische stappen - Balkenende betreurt feit dat er alleen gevoelns worden gekwetst - De moslim organizatie's vinden het mee vallen, en melden dat het de bekende beelden zijn. Was net op het nieuws
|
|
|
|
Vinni
|
Ja matthias, we hebben het er al over gehad. Jij gaat alleen nog maar met een ''boerkini'' het water op
|
|
|
leeany
|
Net zoiets als een paar filmpjes van kiteongelukken en dan zeggen dat kitesurfen levensgevaarlijk en onverantwoord is!!
maar onze kitebijbel is niet zo geschreven dat alle andere sporten dom zijn en uitgeroeid moeten worden. ( stel.. ) daar wel, dus de bron en basis van de islam ligt bij de koran. en die zinnen die hij laat zien staan daarin.
|
|
|
|