|
Tom
|
Ik ben er ook geweest maar moest wel tijdje zoeken naar een strand waar het mocht terwijl ik 20 meter van het strand af zat !! overal is het verboden .. Welke plaats heb jij dan gekite ?
|
|
|
Tim
|
Ben inmiddels al weer 2 weken terug.. Wij hadden liever een camping met schaduw en kozen daarom niet een van die megacampings aan het strand maar zaten achter escala op een camping in een bos (goedkoop, net zo schoon en goed). Wij reden dagelijks met ons auto-tje naar de zijkant van bella alagera 2. Helemaal aan het einde (vanaf de kant van roses gezien) zit een club mistral die een soort van kitezone opgericht hebben. Dat is dus dichtbij escala en redelijk ver van roses vandaan. Hier heerlijk (legaal?) kunnen varen achter de cursisten.
Met die 3 daagse storm (ben de naam effe kwijt) is de wind hier sideshore en heb toen heerlijk kunnen raggen met mijn 9 m kite-je, andere dagen voornamelijk met een 16 m gevaren.
Ik kan van de week wel een paar foto-tjes online gooien.
Cheers
|
|
|
walker
|
Tom, het plaatsje is st. pere pescador en de kite zone ligt op het strand van ballena alegre 2 ( www.ballena-alegre) Tim, Grappig, wij stonden precies aan dat zand paadje (wat is ie smal hé) de eerste plek vanaf het strand. Wat camping betreft heb je gelijk, echter ik was de enige van de zes die voor het kiten kwam, er moest dus veel te doen zijn op de camping voor de anderen. verder is op, naar mijn info, alleen deze kite spot en die van de andere camping (las dunas of camping nautic) kiten toegestaan. vanaf 1 oktober langs de gehele kust als veiligheid voor omstanders maar intact blijft.
|
|
|
Tim
|
;D ;DDat paadje is inderdaad smal ja. Heb daar een duitser met een stationcar in de greppel zien staan ;D ;D gelukkig was er een buhulpzame spanjaard met een 4x4 die hem eruit getrokken heeft.
(wij hadden na 1 keer door dat we beter vooraan nog op de harde weg konden parkeren)
|
|
|
walker
|
Hahahaha, heb in de acht dagen daar vier wagens bij het keren de greppel in zien gaan. Mijn wagen stond ook daar, korter lopen, maar gewoon elke dag netjes het hele stuk achteruit gereden.
|
|
|
FABLE
|
yow die wind heet tropitana ofzoiets daar in spanje, en ik heb daar ook gezeten 4weken lang. ik stond in een straatje voor club mistral(vak V). mss zijn jullie wel de kiters die ik daar ontmoet heb, maar ik kan het niet uit jullie namen ophalen. ik was daar van 17juli t/m 11 aug) ik heb daar ook les genomen maar zoek nu een buddy om mee verder te oefenen, iemand interesse :
|
|
|
bce
|
De wind die je daar bedoelt is de tramontana. Ik ben in San Pere Pescador geweest en heb daar gekite dicht bij de monding van de Fluvia. Je volgt best de aanduidingen voor camping El Nautica en rijdt tot aan het strand. Op het strand moet je naar links tot de verste parking. Daar zitten de meeste kiters en loop je weinig kans op problemen met de autoriteiten. De guardia civil heb ik regelmatig zien rondrijden maar ze hebben geen opmerkingen gemaakt over een kiteverbod en hebben ook geen boetes uitgeschreven.
|
|
|
|
Paul
|
oh ja, ik heb rosas geschreven maar het is roses.
|
|
|
Tom
|
Dat was het st. pere pescador . daar heb ik ook gekite. Ik zat in Empuria en dat is toch wel 20 minuutjes rijden .. Maar dat was het waard !
|
|
|
semen
|
Ben ook net terug van 4 weekjes 'Rosas" en heb ongeveer dezelfde ervaringen. Ben net noord van Ampuria van het water gehaald door de politie en kwam er met een waarschuwing vanaf. Volgens deze politie is kiten van juni tot september of oktober ( sorry mijn Spaans) verboden aan de costa brava maar wordt het gedoogd bij het kitestrand? van st. pere pescador, oftewel het noordelijke gedeelte van het strand. Tevens is een gedoogzone bij twee campings, Aquarius en Las Dunas en net noord van Escalla op het naakt strand. Echter dit geld weer niet als het druk is en dan op zondag want de afgelopen weken zijn er iedere zondag controles geweest en werd iedere kiter weer van het water gehaald, ook bij st. pere pescador. Oftewel, als het druk is op zondag niet kiten en de beste spot is mijn inziens st. pere pescador.
|
|
|
Maup
Gast
|
Wie gaat er nog naar Roses toe. Ik ben daar week 35 en 36. Zou wel leuk zijn als er nog meer kiters zijn. ;D
|
|
|
Ondabeach
|
Bij de camping la-ballena -alegre is een kitesurfzone. Deze is in handen van kitesurfschool mistral.. tenminste dat wil ie je laten geloven.. In deze zone worden kiters gedoogt omdat meneer daar zijn kiteschool heeft. Als hij het te druk heeft moet je je maar tussen de badgasten begeven zodat hij geen last van je heeft. Zo wil hij je dat laten geloven. Deze man is een keer zo ver gegaan dat hij met boardjes ging gooien en diversen kite's uit de zone probeerde te slepen met als gevolg dat alle kiters aldaar op het strand dreigend op hem af kwamen. Het is niet tot een hand gemeen gekomen omdat hij ineens netjes z'n excuus aanbood. Gevolg was wel dat er een leraar weg liep omdat zijn mening recht tegenover zijn "baas" stond en het dus roerend eens was met ons. De klacht ligt nu bij de directie van de camping. Deze gaven al toe dat de zone van iedereen is en dat het zeker niet de bedoeling is je tussen de badgasten te begeven met je kite. Dus op La-ballena mag er gewoon gekite worden in de zone. En natuurlijk moet ieder z’n ding kunnen doen.. maar ik ben er van overtuigt dat alles in goed overleg gewoon mogelijk is.
|
|
|
Paul
|
Ben ook net terug van 4 weekjes 'Rosas" en heb ongeveer dezelfde ervaringen. Ben net noord van Ampuria van het water gehaald door de politie en kwam er met een waarschuwing vanaf. Volgens deze politie is kiten van juni tot september of oktober ( sorry mijn Spaans) verboden aan de costa brava maar wordt het gedoogd bij het kitestrand? van st. pere pescador, oftewel het noordelijke gedeelte van het strand. Tevens is een gedoogzone bij twee campings, Aquarius en Las Dunas en net noord van Escalla op het naakt strand. Echter dit geld weer niet als het druk is en dan op zondag want de afgelopen weken zijn er iedere zondag controles geweest en werd iedere kiter weer van het water gehaald, ook bij st. pere pescador. Oftewel, als het druk is op zondag niet kiten en de beste spot is mijn inziens st. pere pescador.
dit zijn goede tipsss!!!!!
|
|
|
Nails
Gast
|
Is 1 van jullie daar echt op de camping geweest ?, wij denken er nu begin sept. nog over om een week of 2 te gaan met z'n 4. Waarvan 1 kind van 4 jaar en 1 van 2 jaar. Zouden jullie deze camping ballena 2 adviezeren ? En hoe zijn eventueel de huisjes ?
Nails
|
|
|
Janus
Logs: 0 | 4 uur
|
Wij gaan week 35,36 en 37 naar Las Dunas, proberen daar de stacaravans uit. (kids 3 en 0,5 jaar) Las Dunas ligt naast BA2. BA2 zijn wij ook eens geweest, prima camping voor iedereen in het gezin. Geen idee hoe de huisjes zijn. Arjan
|
|
|
Janus
Logs: 0 | 4 uur
|
O, ja; Weet iemand hoe het met de kwallen staat? (in het water..) Thx Arjan
|
|
|
Ondabeach
|
Op Las Dunas kun je sta caravans huren deze zijn ruim. Op La-Ballena zijn het echt huisjes maar deze zijn best wel klein t.o.v de sta caravans op Dunas. Het zwembad op dunas vind ik een beetje beton achtig aan doen. Op La-ballena ziet het er wat gezelliger uit. Ik zou als ik jou ook even informeren of het animatie team van beide campings er nog is dit i.v.m de kids. Dit zijn wat vergelijkingen van beide campings. Ze hebben allebei een web site met wat foto's zodat je een impressie kan krijgen van beide. Zelf zou ik kiezen voor La-Ballena dit i.v.m de kite zone. Anders moet elke dag je gezin verkassen van A naar B .. gezien de leeftijd van de kids wordt dat een aardige verhuizing elke dag. Ik ben daar vanaf 3 sept.. wij hebben dit keer een huis gehuurd in Lescala en rijden met de auto naar de kite zone (10 min)
|
|
|
Flakkee-John
|
Ik heb er ook 2 weken gezeten en zat op camping www.lagaviota.com Deze camping is to de andere campings stukken goedkoper. Is wel kleiner maar verder super. Ik heb aan de linker kant nabij de monding van de rivier in de zogenaamde gedoogzone gekite. Ik ben hier niet van het water afgehaald. Er zouden daar wel kiters van het water afgehaald zijn, maar heb dit niet gezien. DIt zou met name in het weekend gebeuren als er te veel kiters in de lucht zouden staan. Ik heb hier een super vakantie gehad met een top van 3 dagen tramontana, waar alleen de nederlanders en een paar duiters het water op gingen Kwallen waren er wel wat niet zo veel maar je komt er regelmatig wel wat tegen. Hier een foto van een tramontana dag met mijn torch 8
|
|
|
Mick
Gast
|
@ Janus & Fred ... Wij zitten vanaf 12 september (week 37) tot 23 september (week 38) in zo'n sta hut op Las Dunas dus als je een zeer lompe V4 ziet klappen dan heb je grote kans dat ik het ben (Al vallen de Kitehigh stickers op m'n board ook wel op). M'n vriendinnetje vaart met een gele Gaastra.....
|
|
|
Flakkee-John
|
ik heb er een aantal jaren gezeten en is idd een mooie zomerspot
maar houd rekening met:
net niet wind 11 a 12 knopen vanaf de middag wind varierend van 11 tot 18 knopen Tramontanawind meestal 3 dagen maar vorig jaar 8 dagen met uitschieters van 50 knopen en erg vlagerig indien geen tramontana aanlandige wind Tramontana iet wat schuin aflandige sideshore wind, maar als je kan varen geen probleem erg druk met name in de weekenden
Ik heb alle keren ind e gedoogzone voor de ingang van de rivier gekite houd in de gaten dat je niet voorbij de min of meer gemaakte zone gaat want dan heb je de (politie_kitesmiley)guardia seville achter je aan en ik kan het weten (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
Verder lekkere spot en in de zomer vol met Nederlanders
|
|
|