Ik denk dat hij nog vooral bezig is met varen en dan denk ik dat de rebel een betere keuze is.
Rebel7 9m2 dekt het windbereik van je Vegas6 12m2 VOLLEDIG af + extra high-end. Koop je die, dan is in principe je Vegas volledig overbodig.
Als beginner zou ik zowiezo niet onder een Rebel7 9m2 gaan hangen in 20+ kn. Veels te snel en aggresief. Jij kunt al varen neem ik aan dan zal het wel gaan. Daarbij is een Rebel een flatkite en vaart behoorlijk anders dan je Vegas. Ik heb echt lang moeten wennen aan dit type kites toen ik van de Vegas5 afstapte.
Ik weet niet hoe goed je al kunt varen, maar een Rebel heeft een groter inzetbereik waardoor je vaker kunt varen met die ene kite. Ik had toen ook nog een 12m2 Vegas, en die heb ik nooit meer aangeraakt toen ik de Rebel eenmaal in mijn bezit had.
Koop je een Vegas6 9m2 dan heb je wel het high-end van de Rebel 9m2, maar minder low-end. Hierdoor blijft je 12m2 niet overbodig.
De keuze moet je vooral baseren op wat je met de kite wilt. Hangtime is een onzin argument, dat heeft de Vegas6 ook best. Zoals hierboven al gezegd is de Vegas een goede beginners en freestyle kite. De Rebel is minder goed in freestyle, maar zeer geschikt voor mensen die willen cruisen (heen en weer varen en springen), maar bovenal die de golven inwillen. De kite is zeer snel en heeft total depower waardoor het comfortabeler varen is zoals met elke flatkite.