Kindvriendelijke kitespot op mooie lokatie

Langbeest

Berichten: 3272
September 11, 2008, 15:07:03
edit2Rapporteer  
Mannen en vrouwen.

Volgend jaar met het hele gezin (dan 2 x zoon 8 en 11+vrouw) op een extra vakantie.
Dit zal gebeuren rond april/mei 2009.
Er zijn natuurlijk hele mooie plekken om te kiten maar ik zal dat waarschijnlijk niet de hele dag "mogen" doen.
Ik ben dus op zoek naar een spot "voor elk wat wils".
Cultuur/vertier voor groot en klein.(geen Spanje)
Wie weet waar, en niet alleen waar je lekker kan zuipen stelletje los geslagen vrienden Joepie
Kinderen worden vermaakt (1 vaart al)
Vrouw op het strand
Pappa lekker knalle
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #1 September 12, 2008, 10:08:00
edit2Rapporteer  
Hallo Erwin

Wij zijn vorig jaar in Rhodos geweest. Heb het niet zo getroffen met de wind maar voor het zelfde geld heb jij wel mazzel.
Hier is mijn reisverslag


http://www.kitesurf.nl/content/view/347/130/



Reisverslag Rhodos       
Geschreven door (Haring Harrie)     
zondag, 19 augustus 2007 
 In mei 2007 zijn we voor 11 dagen naar Rhodos geweest naar Theologus in het Hotel doreta beach al in via Ferio vacanties


Van te voren veel gelezen op de sites over het vervoer van de kites en het board
Ik had een 14 en en 10 meter raven Naish 2 kite mee genomen en een f-one board 1.40. style



We vlogen met Martinair die onderstaande melding gaf over kiteboards:

Surf-/kite-/wave-/etc- board < 165cm en < 20 kilo € 80 per retour. (http://www.martinair.nl/?stlcmpid=9960&gclid=CKTquc7Xj4wCFRgHEgodeBrVAQ ).
Ik had een kiteboard van 1.40 meter in een boardbag van 1.60 meter gestopt en dacht als "blonde" kiter dat ik dit wel voor niks kon mee nemen naar rhodos.
Had zels een uitdraai van transavia bij me die helemaal niet praat over (160 inch) (L+B+H). .

Ik had de meest blonde incheck STEWARDESS uitgezocht bij de incheck balie. Ze begon gelijk over 80 euro betalen mijnheer.
Ik haar de uitdraai laten zien van transavia en tegen haar gezegd dat ik van de week nog gebeld had met klantenservice Martinair waarna zij weer is gaan navragen bij haar chefs en hoofden van dienst, kortom alle tips die ik hier op internet had gelezen heb ik uitgeprobeerd. Maar na een ongeveer een kwartier te hebben gewacht moesten we als nog betalen Bij transavia schijnt het vrij te zijn, dus als je kan kiezen vlieg niet met Martinair.

Het hotel was top al in en super gelegen aan het strand. 300m links van het hotel ligt de kitespot  Als er wind was begon meestal te waaien om 14.00 uur bij Alex Beach.

De start en landingzone bij Alex beach is niks. Een kiezelstrand waarbij je weinig grip heb bij een windvlaag en aan de kant was de wind vrij vlagerig Weinig ruimte om je kite te starten en neerlaten. Voor beginners geen goede spot De surfschool waar ik mijn spullen heb gestald rekende 50 euro voor stalling en rescue dienst (voorseizoen) Hoogseizoen is 70 euro per week. Prasonisi ben ik nog geweest maar er was toen geen wind. We hebben voor 4 dagen een auto gehuurd a 80 euro en 25 euro voor de benzine. Het verhuurbedrijf zit tegenover het hotel Regel je dit bij het hotel dan ben je bijna het dubbele kwijt


Eindconclusie :
Van de 11 dagen 3 dagen gekite waarvan 2 dagen lekker met de 14 meter raven 2 kites. 1 dag gevaren waarbij net te weinig wind was om knap hoogte te kunnen lopen.
Eigenlijk dus te kort gekite. Wist wel dat het minder waaide in mei maar had op 50 % gerekend.Voor de rest heeft de familie zich prima vermaakt bij het hotel en op rhodos mede door het stralende weer en de weinige wind

 


Haring Harrie

PS ik ben nou in Frankrijk, Denemarken en Griekenland geweest, maar de beste plekken om te kiten zijn toch in Nederland (schellinkhout. wijk aan zee egmond aan Zee Andijk en Enkhuizen).

Nog een aanvulling over de vliegreis
Bij aankomst in Rhodos kwam een mijnheer naar me toe die zag aan mijn board dat ik kite. ij vroeg mij waar ik ging kiten omdat hij ook van plan was om te kiten op Rhodos.Ik vroeg hem of hij ook zo veel problemen had gehad bij het inchecken op Schiphol. ij had totaal geen problemen gehad en hoefde niks bij te betalen! Hij had een kite tas met daarin ook nog 2 kites.De afmetingen waren ongeveer 1.50 bij 20 bij 40 cm wat ik in schatte. Ik vroeg aan hem of ze de kite tas hadden opgemeten op Schiphol wat hij ontkende.Hierna vertelde ik mijn verhaal dat ik wel moest betalen. Hij vond het ook vreemd en zei dat hij zeker boven die 1.65 (L+B+H) uit kwam mede ook omdat er ook nog 2 kites in die tas zaten.Al met al was ik niet van plan om hem te verlinken zodat hij ook moest betalen maar een klachtenbrief naar Martinair op te sturen.

Gerelateerd nieuws:
Cabarete, Dominicaanse Republiek
Reisverslag Mui ne, Vietnam
Dakhla, Zuid Marokko
Tarifa, Spanje
Converse 2008, waveboard
 
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #2 September 12, 2008, 10:14:02
edit2Rapporteer  
Re: (Geen onderwerp)
« Verzonden aan: Micky Gepost op: Juni 26, 2007, 00:36:14 » Antwoord met citaat | Antwoord | Verwijder dit bericht   

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Micky

Hoelang is het rijden van de Airport naar Prasonisis?
Ongeveer 1.5 uur

- is er buiten het kiten nog iets te doen?
Geen moer 2 supermarkten en 2 restaurants en een kleine camping

- uit jouw reisverslag maak ik op dat jij over het noorden minder te spreken bent. Conclusie:??? naar Prasonisis??
Als je voor het kiten alleen kom is het daar oke maar er is echt niets te doen daar. Je ben verplicht om dan een auto te huren om wat van het eiland te zien 
Als je vriendin het niet erg vindt dan zou ik daar heen gaan

Ik zelf zou kiezen waar wij zaten doreta beach hotel of alex Hotel
Er is een windsurfschool waar ook kite les wordt gegeven

Veel plezier en ik ben benieuwd wat je heb gedaan mail je mij dat nog ff

Gr Richard


Ps dit was ons hotel


http://www.ferio.nl/site/?fh_secondid=4166&partner=&fh_eds=%c3%9f&page=fh_page&fh_sort_order=1&fh_sort_by=sort_order_algemeen&fh_location=%2f%2faccommodaties%2fnl_NL%2fvervoer%3e%7bVL%7d%2fcrd%3e%7bCRD_____Griekenland_Rhodos_Theologos%7d&fh_refview=lister&page=fh_page&ref=lister&jumpTo=20071004&persons=4&transport=VL&airportline=Amsterdam

Doreta Beach (All Inclusive)   Algemene beoordeling 6,7

Indruk & sfeer 8,0

Faciliteiten 8,0

Ligging 8,0

Prijs/kwaliteit 8,0

Quote 1/27 (11-06-2007) :
 "Mooi gelegen hotel direct aan een mooi strand! Goede animatie, gezellig hotel"

Quote 2/27 (01-06-2007) :
 "Prima hotel rustig goed eten en drinken,als er genoeg ligbedden zijn lig je direct aan zee. Alles bij de hand. Wij waren erg tevreden en hebben het goed naar de zin gehad."

Quote 3/27 (01-06-2007) :
 "Goede accommodatie, goed eten, goed animatieteam. Veel te weinig ligbedjes aan zwembad. Goede verbinding met Rhodos stad. Geen enkele reden om ontevreden te zijn!"

Quote 4/27 (21-05-2007) :
 "Het hotel is zeer goed en het eten afwisselend en erg lekker. Het hotel ligt wel afgelegen, dus een auto huren is een goed idee. Het personeel is vriendelijk en er is veel te doen, kegelen, sporten, yoga, aerobic en veel animatie voor kinderen."

Quote 5/27 (21-05-2007) :
 "Het is een heerlijk hotel. Je kunt echt heerlijk genieten van zon, zee, zwembad, eten. Wij waren in het voorseizoen en daarom was het nog gezellig druk. Een heerlijke accommodatie. In de omgeving is niets te doen verder. Je moet echt naar Rhodos stad, maar prima te doen met de bus die aan de overkant stopt."

Quote 6/27 (20-05-2007) :
 "Goede verzorging in een gunstig en rustig gelegen hotel. Direct aan een kiezel/zandstrand met uitstekende maaltijden. Goede busverbinding naar Rhodos Stad. Een eigen zwembad en animatie team maken de vakantie tot een feest."

Quote 7/27 (18-05-2007) :
 "Slechte matrassen. grote ongezellige zaal/bar, geen animatie. Verder niks te beleven 's avonds. Leuk zwembad, genoeg stoelen. Redelijk eten. Geen handdoekservice bij het zwembad."

Quote 8/27 (18-05-2007) :
 "Beter, goed, prima! Ik las vele negatieve recensies over dit hotel, nadat ik geboekt had.. Ik dacht oei oei. Maar dit was me 100% meegevallen, goed eten, vriendelijk personeel, schone kamers en een fijn zwembad, kortom niks mis mee! Je krijgt veel goeds voor je geld, wat betreft het animatie team. lekker spontaan en er worden vele dingen georganiseerd, het avond programma was redelijk. Kortom gewoon goed!"

Quote 9/27 (18-05-2007) :
 "Vakantie is erg goed bevallen, uitstekende vluchten heen en terug. We zaten in theologos op rhodos. Het Doreta hotel all incl, geweldig naar ons zin gehad, eten fantastisch. Bussen naar rhodos stad vlak bij het hotel. die dagen auto gehuurd voor redelijke prijs. Mensen daar erg behulpzaam. We konden goed uit de voeten met Engels maar Duits en soms ook nog Nederlands werd ook goed gesproken daar."

Quote 10/27 (15-05-2007) :
 "Natuurlijk hebben wij ook vooraf gekeken naar meningen over de bestemming / locatie opgezocht, en eerlijk gezegd waren die meningen niet altijd positief. Onze ervaring was echter zeer positief. Eigenlijk was alles prima in orde, goed en voldoende eten, leuk animatieteam, ga zo door. Alleen de familiekamer was qua afmeting niet heel ruim. Voor ons was de vakantie zeer geslaagd, en dat geldt zeker ook voor onze kinderen. We zouden deze reis zo opnieuw maken..."

Quote 11/27 (03-07-2006) :
 "Prima hotel, netjes en goed schoon. Eten was ook prima, 11 dagen lang een onbezorgde vakantie gehad."

Quote 12/27 (29-06-2006) :
 "Leuke accomodatie met groot zwembad, eten en bar zijn prima en er is volop entertainment. Er is alleen geen ondiep zwembad, en op het strand liggen vrij veel stenen. In de omgeving zijn leuke winkeltjes en bars. Het personeel spreekt prima Engels en is vriendelijk en behulpzaam."

Quote 13/27 (26-06-2006) :
 "Jullie hostesses Eelco en Tessa geven uitstekende Service. Compliment! Matrassen slecht. Engelse gasten en animatieteam iets te luidruchtig. Personeel in hotel leuk en aardig. Eten goed en voldoende variatie. Jammer van derde bed op de kamer voor 2 personen, ruimte beperkt hierdoor. Rhodosstad met bus goed bereikbaar. Al met al leuke vakantie voor ons geweest. Op 25-06 terug."

Quote 14/27 (20-06-2006) :
 "Prima hotel, alleen het is iets massaal en er zijn veel engelsen. Eten is zeker in de morgen engels te noemen. Zwembad is diep en groot, ook het kinderbad is 60cm diep."

Quote 15/27 (20-06-2006) :
 "De accommodatie, het eten en de service zijn prima! Het hotel ligt wel een stuk van de grotere steden af dus een auto is zeer aan te raden."

Quote 16/27 (13-06-2006) :
 "De accomodatie zag er verzorgd uit en het eten was qua variatie ook goed. De eerste week bij het zwembad was ronduit vies. Naderhand werd er wel iedere vond schoongemaakt. De reisleiding Eelco en Tessa zijn topmensen."

Quote 17/27 (13-06-2006) :
 "Prima hotel, goed gelegen, eten uitstekend. Enige nadeel was dat er een run op de ligbedjes was toen het tweede helft van de week drukker werd in het hotel (80% gevuld volgens het personeel). Met andere woorden: aanschaf van extra bedjes zou geen overbodige luxe zijn. Verder alles in orde!"

Quote 18/27 (08-06-2006) :
 "Doreta beach is een gemoedelijk hotel, met goede ligging aan zee, vriendelijk personeel, en zeker zijn prijs en kwaliteit waard. Het eten is over het algemeen goed en gevarieerd, het animatie gebeuren van het hotel was tijdens ons verblijf minder."

Quote 19/27 (06-06-2006) :
 "Heel schoon complex, heerlijk eten, nette kamers, mooi zwembad direct aan zee, leuke animatie, vriendelijk personeel, een aanrader. G.Doorn"

Quote 20/27 (06-06-2006) :
 "Mooie ligging direct aan het strand. Eenvoudige, maar erg schone kamer (kamer rook naar bleekwater bij aankomst). Eten was gevarieerd en in voldoende mate aanwezig. Het enige jammere aan dit hotel is het grote aantal Engelsen, die zich niet altijd even leuk gedragen."

Quote 21/27 (05-06-2006) :
 "Wij waren nog nooit eerder in Griekenland geweest, mooi hotel, kamers eenvoudig, elke dag schoonmaak met nieuwe handdoeken, eten zeer uitgebreid en best lekker, zeer mooi zwembad met bar en snackbar, strand achter het zwembad met gratis ligbedden, waterfietsen en kano's, vliegveld op 10 minuten en Rhodosstad met de bus 30/40min. In de directe omgeving van het hotel is echter niets te doen, daar voor moet je een auto huren en dat is best te doen qua prijs. Veel Engelse vakantiegangers maar niet storend. Heel goede prijs/kwaliteitsverhouding! j.n.dorlandt@kpnplanet.nl"

Quote 22/27 (01-06-2006) :
 "Wij waren in het voorseizoen. In het hoogseizoen lijkt mij dit hotel erg druk en vol. Het aanwezige animatieteam was jong en enthousiast en voor kleine kinderen is het een uitstekend verblijf."

Quote 23/27 (19-06-2005) :
 "De accommodatie, het eten en de service zijn prima! Het hotel ligt wel een stuk van de grotere steden af dus een auto huren is zeer aan te raden."

Quote 24/27 (13-06-2005) :
 "Prima hotel, goed gelegen, eten uitstekend. Enige nadeel was dat er een run op de ligbedjes was toen het tweede helft van de week drukker werd in het hotel (80% gevuld volgens het personeel). Met andere woorden: aanschaf van extra bedjes zou geen overbodige luxe zijn. Verder alles in orde!"

Quote 25/27 (06-06-2005) :
 "Heel schoon complex, heerlijk eten, nette kamers, mooi zwembad direct aan zee, leuke animatie, vriendelijk personeel, een aanrader. G.Doorn"

Quote 26/27 (31-05-2005) :
 "Doreta beach is een gemoedelijk hotel, met goede ligging aan zee, vriendelijk personeel, en zeker een goede prijs/kwaliteit verhouding. Het eten is over het algemeen goed en gevarieerd. Het animatie gebeuren van het hotel was tijdens ons verblijf slecht."

Quote 27/27 (31-05-2005) :
 "Wij waren nog nooit eerder in Griekenland geweest, mooi hotel, kamers eenvoudig, elke dag schoongemaakt met nieuwe handdoeken, eten zeer uitgebreid en best lekker, zeer mooi zwembad met bar en snackbar, strand achter het zwembad met gratis ligbedden, waterfietsen en kano's, vliegveld op 10 minuten en Rhodosstad met de bus 30/40min. In de directe omgeving van het hotel is echter niets te doen, daar voor moet je een auto huren en dat is best te doen qua prijs. Veel Engelse vakantiegangers maar niet storend. Heel goede prijs/kwaliteitsverhouding j.n.dorlandt@kpnplanet.nl"

Op deze pagina vindt u de vliegtijden, deze zijn onder voorbehoud en kunnen nog wijzigen. Kijk voor meer informatie over uw vluchtgegevens onder reisinformatie, "Vliegtijden en reisduur".

U vliegt met de luchtvaartmaatschappij Martinair inclusief catering aan boord.


Periode Dag Vertrek
Amsterdam Aankomst
Rhodos-stad Vertrek
Rhodos-stad Aankomst
Amsterdam
april-juni / september-oktober donderdag 04:40 09:15 11:10 13:55
juli-augustus donderdag 06:30 11:05 11:50 14:40
april-juni / september-oktober zondag 17:00 21:30 22:30 01:20
juli-augustus zondag 08:35 of 18:30 13:10 of 23:05 13:55 of 23:50 14:45 of 02:40


* Voor de bestemming Rhodos wordt tijdens de terugvlucht op donderdag een tussenlanding gemaakt op Kos (vanaf 26 april 2007 t/m 31 mei 2007 en 6 september 2007 t/m 27 september 2007).

Om u alvast enigszins op uw reis voor te bereiden, hebben we een aantal punten voor u op een rijtje gezet:

Duur transfer
De transfer vanaf de luchthaven naar de accommodaties in Theologos duurt ongeveer 15 minuten.

Duur vlucht
Voor de bestemming Rhodos vliegt u vanuit Nederland naar Rhodos-stad. De duur van de vlucht is ongeveer 3,45 uur.
 
Tijdsverschil
Er is een tijdsverschil met Nederland: het is in Griekenland één uur later.

Taal
Het Grieks kan af en toe verwarrend zijn. Let bijvoorbeeld op dat het Griekse woordje 'nè' in het Nederlands 'ja' betekent! Het is daarom goed om te weten, dat u zich in Griekenland prima kan redden met de Engelse en Duitse taal.
Munteenheid
De munteenheid is de Euro.

Geldzaken
Over het algemeen worden in restaurants, winkels en hotels creditcards geaccepteerd (Euro/Mastercard, Visa).
Er zijn veel geldautomaten (in vrijwel alle plaatsen).
Gem. openingstijden van banken en postkantoren: ma. t/m vr. 08:30-13:30 uur.

Prijzen
Het gemiddelde prijsniveau van het eiland is hetzelfde als in Nederland. Het is gebruikelijk om in drink- en eetgelegenheden een fooi te geven (5-10%).

Telefoneren
In een aantal plaatsen is een telefoonkantoor. In alle plaatsen zijn openbare telefoons. Collect call is mogelijk (00800 3111). Via de telefoonkantoren van OTE (de Griekse Telecommaatschappij) kan ter plaatse het voordeligst lokaal en internationaal gebeld worden. Vanuit openbare telefooncellen kan met een telefoonkaart gebeld worden. De kaarten zijn te koop bij kiosken en OTE-kantoren. Ook bij kiosken kan lokaal en internationaal gebeld worden.

Water
Het is raadzaam om geen water uit de kraan te drinken, maar te kiezen voor water uit flessen. 

Wegen en verkeer
Er wordt in Griekenland rechts gereden. Het wegennet is redelijk tot goed onderhouden. Voornamelijk de wegen naar de verschillenden badplaatsen zijn redelijk onderhouden, hoewel er hier en daar wel wat grind kan liggen.
De wegen naar toeristisch minder interessante dorpjes in het binnenland zijn vaak van mindere kwaliteit en vaak deels onverhard met veel gaten. Hier kunnen ook af en toe o.a. schapen en geiten de weg oversteken. Er wordt over het algemeen hard, soms roekeloos gereden en veel geclaxonneerd. Vooral in de toeristische gebieden rijden veel bromfietsen, scooters en motoren. De bewegwijzering is hier en daar onduidelijk.

Openbaar vervoer
Het openbaar vervoer op het eiland is goed geregeld. Ongeveer twee keer in het uur rijdt er een bus naar de grote plaatsen in de omgeving. Van daaruit kunt u verder het achterland intrekken.

Taxi
Vrijwel in elke plaats is een taxistandplaats. Er wordt een nachttoeslag berekend. Officieel hebben de taxi's een aanvangstarief van ca. EUR 1.02 en een tarief van ca. EUR 0.80 per km. Tussen 24:00-05:00 uur wordt vaak een dubbel tarief gehanteerd. Let u erop dat het nogal eens voorkomt dat de meter niet wordt aangezet. De prijs valt dan niet meer te controleren en zal dikwijls hoger uitvallen.

Huur van andere vervoersmiddelen
In bijna elke plaats kunnen er bromfietsen, fietsen, motoren, mountainbikes en scooters gehuurd worden. Het huren van een scooter kost gem. EUR 20.00 p.d. Voor bromfietsen en scooters tot 50cc is een bromfietscertificaat verplicht, voor bromfietsen en scooters boven de 50cc is een motorrijbewijs verplicht.

Het oude centrum van Theologos is gebouwd in originele Rhodese stijl en kent dus vele nauwe straatjes en steegjes.

In Theologos vindt u zowel eigentijdse hotels en appartementen maar bovenal ook de charme van een Grieks vissersdorpje.

Theologos was in de middeleeuwen en tijdens de Turkse bezetting de hoofdplaats van het eiland. Momenteel is het één van de meest pittoreske dorpjes. De stenen huizen zijn wit geverfd en de daken zijn bedekt met leisteen. Typerend voor Theologos is dat de huizen zijn verfraaid met hoge schoorstenen. Daarnaast staat er de mooie kerk Aghios Dimitrios. Het interieur van de kerk is gedecoreerd met fraaie houten versierselen en fresco's.

Strand
Het strand van Theologos wordt nog wel eens geroemd om haar kwaliteiten om er te windsurfen. Ook voor families en zonaanbidders is Theologos een zeer geschikte vakantie plaats.

Activiteiten / Excursies
Om u een duidelijk beeld te geven van wat er vanuit Theologos allemaal te zien en te doen is, hebben we voor u alvast enkele activiteiten en excursies op een rijtje gezet:

Eilandtoer
Tijdens deze eilandtoer maakt u kennis met het prachtige landschap en de bevolking van het eiland Rhodos. De tocht voert o.a. door de bergen, bossen, kuststreken met adembenemende baaitjes en zandstranden en vele schilderachtige dorpjes.

U bezoekt o.a. de bekende Vlindervallei en het natuurgebied De Zeven Bronnen. De Nederlandse gids zal u van alles vertellen over de omgeving en over de Griekse tradities en gewoonten. Een absolute aanrader!

Lindos
De parel van Rhodos, volgens velen. Lindos is een mooi middeleeuws wit dorpje dat tegen de berg is gebouwd. U kunt per Lindos-taxi, een ezeltje, de berg 'beklimmen' om de Acropolis van Lindos te bezichtigen.

Daarna kunt u door het dorpje wandelen en de mooie mozaïeken op de binnenplaatsjes van de verschillende huizen bekijken. Er gaat een goede Nederlandse gids met u mee die u veel over het dorpje kan vertellen.

Boottocht naar het sponzeneiland Symi
Symi is een beeldschoon Grieks eiland nabij de kust van Turkije. De overtocht met een grote catamaran is zeer de moeite waard. Eerst brengt u een bezoek aan het mooie klooster van Panormitis en daarna aan het haventje Symi. Hier zijn in amfitheaterstijl gebouwde pastelkleurige huizen.

Luistert u eens naar de sponzenvissers die een demonstratie geven en geniet van de vis in een van de verse vistaveernes.

Jeepsafari
De jeepsafari staat garant voor een geweldige dag in de schitterende natuur van Rhodos. U trekt het binnenland in en rijdt door de bossen, over de heuvels en door de bergen. U ontdekt Rhodos op een andere manier en één ding is zeker: alleen had u deze plekjes nooit gevonden!

Halverwege de dag wordt er gezamenlijk geluncht. Aan het eind van de middag kunt u een verfrissende duik nemen in een leuke baai. Wilt u deze dag zelf rijden? Dat kan als u minimaal 21 jaar bent en 2 jaar uw rijbewijs heeft.

Griekse avond
De Grieken staan bekend om hun gezellige feesten. Het zijn ware levensgenieters die laat beginnen en doorgaan tot in de vroege uurtjes. Wanneer u op vakantie gaat naar Rhodos is het zeker aan te raden een typisch Griekse avond mee te maken. Deze avonden staan in het teken van lekker eten, uitgebreid drinken en dansen.

Diepzeeduiken
Deze excursie is meer dan een duik in zee. Het is een unieke ervaring, een combinatie van een boottocht en een duikcursus. U vaart vanuit de Mandraki-haven naar de baai van Kalithea. Tijdens deze tocht krijgt u uitleg over alle aspecten van het duiken. U kunt ook als passagier mee (voor de halve prijs) om te snorkelen, te zwemmen en te zonnen.

Oostkustcruise
Speciaal voor liefhebbers van zon en zee! Een dagje relaxen en genieten. U vaart langs de Oostkust met de mooiste zandstranden en baaien. Er is gelegenheid om vanaf de boot een duik te nemen in de heldere Middellandse zee. Voor de lunch gaat u aan land in Stegna (niet bij de prijs inbegrepen).

Jungletour
U wordt meegenomen naar de ongerepte natuur van Rhodos. Nikos Papas zal u begeleiden door de 'jungle' van Rhodos, hij spreekt zelfs een beetje Nederlands. U zult lopen door het water, komt voorbij prachtige watervallen, grotten en zult diverse soorten fruit proeven.


Zoekt u een vakantie vol zon, zee, cultuur, lekker eten en gezelligheid?
Boek dan uw hotel of appartement in Griekenland en kies voor een van de eilanden Kreta, Corfu, Rhodos of Kos.

Griekenland, en dan met name de Griekse eilanden, is in enkele jaren uitgegroeid tot één van de meest favoriete vakantiebestemmingen.

Niet voor niets natuurlijk! Het land heeft een heerlijk mediterraan klimaat, prachtige uitgestrekte stranden en een unieke historie. Eeuwenlange tradities zijn verweven in een bijzondere cultuur,

Ferio vakanties heeft dan ook een ruime keuze aan appartementen en hotels. Naast het vasteland bestaat Griekenland uit maar liefst 1450 eilanden. De grootte van het land is 131.957 km2, dat is ruim 4 keer zo groot als Nederland. De hoofdstad van Griekenland is Athene.

Ligging
Griekenland ligt in zuidoost-Europa. In het noorden grenst het aan Albanië, Macedonië, Bulgarije en Turkije. In het zuiden, oosten en westen is het omgeven door de Middellandse Zee. Het meest zuidelijke en grootste eiland van Griekenland is Kreta. Andere populaire vakantiebestemmingen zijn Corfu, Rhodos en Kos.

Eten & drinken
De Griekse keuken vertoont veel overeenkomsten met de Turkse keuken. In beide landen vormt olijfolie de basis van veel gerechten. U zult echter merken dat restaurants de dosering aanpassen aan de smaak van de toeristen.

De 'Mezes' zijn regelmatig terug te vinden op de menukaart. Dit zijn overheerlijke hapjes die gegeten worden als voorgerecht, maar ook als volledige maaltijd.

De belangrijkste ingrediënten uit de Griekse keuken zullen u wellicht bekend voorkomen: lams- en schapenvlees (gyros), vis, rijst, olijven, tomaten, knoflook, artisjokken, aubergines en feta.

Een lekker fris en fruitig drankje op de warme dagen is Katalaba, een mengsel van vers geperste sinaasappel- en citroensap. Het nationale bier (bira) is 'Fix' en de nationale borrel is de welbekende 'Ouzo', een anijsbrandewijn waarin een behoorlijke hoeveelheid alcohol zit.

Cultuur
Een groot deel van de cultuur van Griekenland vindt zijn oorsprong in de klassieke oudheid. Overal in Griekenland vindt u monumenten, tempels, opgravingen en andere overblijfselen. Ook in de kunst is veel gebaseerd op de klassieke mythologie.

De Griekse literatuur, architectuur, schilderkunst en het toneel zijn over de hele wereld bekend. Bovendien kent Griekenland ook een groot aantal filosofen, denk hierbij aan Socrates, Plato en Aristoteles. Zij hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan de rijke Griekse cultuur.

Grieken zijn échte levensgenieters, ze gaan vaak uit eten en houden van muziek en dans (wie kent de Sirtaki niet?). Grieken zijn ook een heel gastvrij volk, ze zijn erg vriendelijk tegen toeristen.

Daarnaast staan de Grieken bekend als een gelovig volk. Zo geloofde men in de oudheid in een reeks goden, zoals Zeus (oppergod), Apollo (god van de zon), Aphrodite (godin van de liefde) en Poseidon (god van de zee). Deze goden waren niet alleen nationale goden, ze werden ook in andere culturen vereerd. Tegenwoordig is ongeveer 98% van de bevolking aangesloten bij de Grieks-orthodoxe kerk.

Natuur
Griekenland heeft maar liefst 15.000 kilometer strand! Dit in combinatie met de zuidelijke ligging maakt Griekenland tot een ideaal land voor een strandvakantie. De zomers zijn er warm, maar doordat de zee een verkoelende invloed heeft, blijft het toch aangenaam.

Het bijzonder mooie landschap van Griekenland bestaat voor 80% uit heuvels en bergen. De bekendste, en meteen ook de hoogste berg is de Olympus. Het deel van het land dat niet door boeren in gebruik is genomen, is bezaaid met rotsen en begroeid met struiken en olijfbomen. De omgeving krijgt hierdoor een robuuste en klassieke uitstraling.

Op veel van de eilanden vind je de verschillende pijnbomen die zo typerend zijn voor het Middellandse Zeegebied. Toch kun je met een gerust hart zeggen dat geen van de eilanden qua natuur identiek is. Ontdek ze allemaal!

Geschiedenis
Griekenland heeft een rijke historie, waarvan met name de klassieke oudheid van grote invloed is geweest op de hedendaagse cultuur. De klassieke- of gouden eeuw was de periode van de grote filosofen en schrijvers Sophocles en Socrates, maar ook van het ontstaan van verschillende politieke ideeën. De democratie, zoals we die vandaag de dag in veel landen kennen, vindt zijn oorsprong in het klassieke Griekenland.

Het uitgestrekte Griekse rijk kwam onder andere tot stand door Alexander de Grote, die in deze periode onder de Griekse vlag verschillende nederzettingen stichtte, zoals Alexandrië. Na deze gloriejaren maakte Griekenland onder andere deel uit van het Romeinse- en het Byzantijnse rijk.

Uiteindelijk hebben de Turken controle gekregen over het grondgebied. In het begin van de negentiende eeuw heeft een culturele opleving gezorgd voor een onafhankelijkheidsstrijd waarbij jonge intellectuelen zich hebben ingezet in de strijd tegen de Turken.

Na ingrijpen van andere Europese landen kwam in 1833 de Griekse monarchie tot stand. Het Griekenland zoals wij dat vandaag de dag kennen, sloot zich in 1981 aan bij de Europese Unie.


Beschrijving
 Klant
Beoordeling
 Vliegtijden
 Praktische informatie
 Over Theologos
 Over
Griekenland
 
 Meer foto's
 € 459 pp
do 27 sep | 8 dgn
4 personen Prachtig gelegen All Inclusive hotel, met een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding!


Ligging
Direct aan het strand en op slechts 80m van een aantal barretjes en winkels gelegen. Rhodos-stad ligt op circa 17 km en Ixia/Trianda op circa 10 km. Iedere 30 minuten gaat er een bus naar het centrum van Rhodos-stad.


Verblijf
Alle kamers zijn voorzien van een badkamer met bad/douche, föhn en toilet, airco, tv, radio, telefoon, koelkast en balkon of terras met tafel en stoelen. Er zijn ook kamers met zeezicht en superior kamers beschikbaar, zie voor de prijzen de prijstabel. Tevens zijn er familiekamers in dit hotel.

Familiekamer (max. 2 + 2 pers.) Geschikt voor 2 volwassenen en 2 kinderen.


Faciliteiten
Groot zwembad met kindergedeelte, ligbedden met parasols (zwembad en strand), pool/snackbar, recreatieruimte, tv-ruimte, receptie met kluisjes, animatie met live-muziek, Griekse avonden, kinderdisco, film avonden, dans competities en kano, mini-golf, volleybal, tafeltennis en biljart (allen incl.).


Verzorging
U verblijft o.b.v. All Inclusive volgens de formule van dit hotel. Ontbijt van 7.00 uur to 9.30 uur, lunch van 12.30 uur tot 14.00 uur en diner van 18.30 uur 21.00 uur allen gepresenteerd in buffetvorm. Dagelijkse is er een kookshow tijdens de lunch en het diner. Op gezette tijden bij de diverse bars lokale alcoholhoudende- en softdrinks, water, koffie en thee, import bier en wijn, verschillende snacks en salades. Van 11.00 uur tot 17.00 uur ijsjes voor de kinderen. Een uitgebreid animatie programma voor jong en oud.


Bijzonderheden
Handdoeken en beddengoed inclusief. Schoonmaak en wisseling handdoeken dagelijks, wisseling beddengoed 4x per week.
Babybedje en babystoel op aanvraag.
Boekt u dit hotel dan krijgen kinderen van 2 t/m 11 jaar 35% korting in de 2-3 persoonskamer. Boekt u een familiekamer dan is de kinderkorting reeds in de prijs opgenomen. Voor de 3-4 persoonskamer geldt geen kinderkorting.

« Tekst verbergen

Prachtig gelegen All Inclusive hotel, met een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding!


Ligging
Direct aan het strand en op slechts 80m van een aantal barretjes en winkels gelegen. Rhodos-stad ligt op ...meer Ligging »


Verblijf
Alle kamers zijn voorzien van een badkamer met bad/douche, föhn en toilet, airco, tv, radio, telefoon, ...meer Verblijf »



Faciliteiten
Groot zwembad met kindergedeelte, ligbedden met parasols (zwembad en strand), pool/snackbar, ...meer Faciliteiten »


Verzorging
U verblijft o.b.v. All Inclusive volgens de formule van dit hotel. Ontbijt van 7.00 uur to 9.30 uur, lunch ...meer Verzorging »


Bijzonderheden
Handdoeken en beddengoed inclusief. Schoonmaak en wisseling handdoeken dagelijks, wisseling beddengoed 4x ...meer Bijzonderheden



 
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #3 September 12, 2008, 12:27:35
edit2Rapporteer  
Nou Erwin
Daar  loser kan je wel wat mee he. schater
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #4 September 12, 2008, 12:57:39
edit2Rapporteer  
Heb ook nog frankrijk info

Intresse ???
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #5 September 12, 2008, 19:05:23
edit2Rapporteer  
We gaan het allemaal in de grope gooien.
Bedankt mannen en Frankrijk trekt me niet zo.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #6 September 13, 2008, 00:26:49
edit2Rapporteer  
Denemarken ????
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #7 September 13, 2008, 08:29:07
edit2Rapporteer  
Dat is wel interessant maar het weer rond die tijd is niet echt zeker (zon dus)
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #8 September 13, 2008, 19:55:17
edit2Rapporteer  
Canarische eilanden, sardinie - porto pollo, zuid oost frankrijk ?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #9 September 15, 2008, 14:07:05
edit2Rapporteer  
Citaat
Dat is wel interessant maar het weer rond die tijd is niet echt zeker (zon dus)
Je mot het treffen maar het is geen weer om te bakken aan het strand . Zelfde weer als nederland maar meer kans op wind en een paar graden lager  ThumpsUp
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #10 September 15, 2008, 15:18:30
edit2Rapporteer  
Ik vind het top, maar of het door de commissie komt is een tweede.
Als jij haar nu eens belt???????of deed je dat stiekem al.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #11 September 15, 2008, 19:28:58
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,15835.msg157309.html#msg157309

Wij gaan naar Denemarken met de kids en Teigertje met kids

We zijn 5 keer in mei in Frankrijk geweest en is niet zo goed bevallen wat wind betreft. Ook het weer viel bar tegen gemiddeld genomen

Denemarken is relatief dicht bij en een hoge windgarantie. De temperatuur is gemiddeld 2 graden lager dan Nederland, en meer zon
We hebben geboekt een week in Romo en een week in Blavand

Hiet zijn wat sites

http://www.romocamping.dk/nl/

http://www.sologstrand.nl/vakantie-denemarken/west-jutland/bork-havn.htm

http://www.kitesurferen.dk/en/spotkort/spots.html

Gr Richardt


 
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #12 September 15, 2008, 19:35:54
edit2Rapporteer  
Nog wat extra info over denemarken heb je wat te lezen  ThumpsUp ThumpsUp


http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,32594.0.html

 waar zijn goede kitespors in denemarken???
« Gepost op: Augustus 27, 2008, 18:07:34 » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
De komende 5 dagen ben ik vrij, is er geen wind in NL  Nu wil ik wel naar Denemarken, daar is wind voorspelt, wie heeft ervaring met spots en een camping dicht bij de spot daar??
 
« Laatste verandering: Augustus 27, 2008, 18:17:18 door Joystick »  Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Ruurd A
KiteHigh member

Berichten: 17


  Re: waar zijn goede kitespors in denemarken???
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 27, 2008, 19:22:18 » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
hey,

vorig jaar ben ik met een maat die kant op geweest.
eerst zaten we op Romo, je zit daar op een camping achter de duinen, dus een paar honderd meter van het strand! wel moet je met de auto naar de zee rijden om te kiten, met de auto over het strand dus!  het strand is daar namelijk über groot. op sommige plaatsten kun je de zee niet eens zien!!
verder hebben we bij Hvide Sande gezeten. hier zit je ook bij de duinen met de camping, maar het kite strand is verder weg, dus moet je ook daar met de auto, om te gaan kiten. ongeveer 5 tot 10 minuten rijden dacht ik. het mooie van Hvide Sande is dat je zee hebt, maar ook vlakwater, er is een soort meer, wel zout water, in geval van geen wind is hier ook een kabelbaan!! bij hivide sande wordt btw ook veel ge-golfsurft.

groeten ruurd
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
WIND-X KITER
KiteHigh guru

Berichten: 982


 
  Re: waar zijn goede kitespors in denemarken???
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 27, 2008, 20:05:45 » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
ik ga al 16 jaar naar het eilandje fano das tegen over esbjerg  super strand om ook te mountainboarden en zeker buggyen
je kan met je auto gewoon het strand op rijden want het is openbare weg.
er zjn vele campings op dit eiland te vinden.
en het is ook niet zo ver rijden want zelf rij ik vanaf hilversum  wel in de nacht natuurlijk in 1 stuk door in 6,5 uurtjes
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Morres
Moderator
KiteHigh guru

Berichten: 4031


 
  Re: waar zijn goede kitespors in denemarken???
« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 27, 2008, 22:38:33 » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
esbjerg en ringkobing fjord.

verplaatst naar locaties&travel
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 

--------------------------------------------------------------------------------
|| www.Gaastrakites.nl || www.IntersurfSneek.nl ||
 
 
arvidnl
KiteHigh member

Berichten: 21



  Re: waar zijn goede kitespors in denemarken???
« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 27, 2008, 22:57:07 » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Hey ,

Ben zelf 2 jaar geleden in Hvide sande geweest met kitecamps.top locatie waar je met bijna alle windrichtingen wel uit de voeten kan d.m.v. dat meer wat pal aan de zee ligt.Wij hadden het niet zo getroffen met de wind die week maar omdat er idd een wakeboardkabelbaan ligt kun je je toch nog goed vermaken als er is een dagje geen wind staat!
Het is zeker een locatie waar ik nog een x terug ga komen!
volgens mij staan er nog wel wat pics van die week Hvide Sande op de site van kitecamps.
misschien heb je er wat aan!

mvg,
arvid blijleven
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Haring Hai Richardt
KiteHigh guru

Berichten: 2759



  Re: waar zijn goede kitespors in denemarken???
« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 30, 2008, 11:18:35 » Antwoord met citaat Verander 

--------------------------------------------------------------------------------
Topic: Ringkobing Fjord Denemarken info gevraagd  (gelezen 212 keer) 

e_surf
KiteHigh guru

Berichten: 527



  Ringkobing Fjord Denemarken info gevraagd
« Gepost op: April 06, 2006, 00:58:27 » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
De plannen zijn, om dit jaar eens in Denemarken te gaan
kijken i.p.v. Rosas Spanje.
Had al iets gelezen over het Rinkobing Fjord in west Denemarken.
Ondiep water (beetje ijsselmeer omstandigheden) en goede mogelijkheden
om te kitesurfen op het Fjord en te windsurfen op de Noordzee.
Wie is er al eens geweest en kan mij info geven op welke camping
ik het best kan verblijven en waar de kitelocaties exact zijn.
Ik ga met vrouw en 2 kids, dus ook voor hen moet er wel wat te doen zijn.
Alvast bedankt.

 
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 

--------------------------------------------------------------------------------
Naish Raven III 14 & 10, Alliance 8  & Nobile 555
 
 
zwafra
KiteHigh guru

Berichten: 1389



  Re: Ringkobing Fjord Denemarken info gevraagd
« Antwoord #1 Gepost op: April 06, 2006, 02:06:45 » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
kijk maar eens op de volgende link : http://www.kitebeaches.com
er staan ruim 50 spots vermeld in Denemarken ...p.s Zomers ben je er net als in Nederland ook afhankelijk van depressies om wind te hebben ,In Spanje ( rosas) heb je thermische winden ,Die er bijna dagelijks waaien ,Ik ben van de zomer weer in Spanje,Maar ga in mei een weekje naar Denemarken.. 
 
« Laatste verandering: April 06, 2006, 02:08:42 door zwafra »  Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 

--------------------------------------------------------------------------------
Best Nemesis hp
 
 
Richardt
Gast


E-mail   Re: Ringkobing Fjord Denemarken info gevraagd
« Antwoord #2 Gepost op: April 06, 2006, 16:28:34 » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo e surf

we gaan met kids in de mei vacantie naar denemarken.

de planniing is een week bonnerup (zeer goede recenties op de diverse forums van gelezen) Hier is de camping

http://www.albertinelund.dk/default.asp

En een week naar Bork havn hier is de site van vrij uit

http://www.vrijuit.nl/denemarken/jutland/hemmet-bork-havn/bork-havn/ARGS_/jmp/def

Ring koping is geen camping meer.

Zijn er mensen op bovenstaande camping en park geweest met evt tips laat ze dat dan even hier op dit forum schrijven

verdere tips zijn natuurlijk altijd welkom

Gr Richardt
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Richardt
Gast


E-mail   Re: Ringkobing Fjord Denemarken info gevraagd
« Antwoord #3 Gepost op: April 09, 2006, 01:10:29 » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Zijn er mensen op bovenstaande camping en park geweest met evt tips laat ze dat dan even hier op dit forum schrijveN

Niemand op deze lokaties geweest

Gr Richard
 
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
e_surf
KiteHigh guru

Berichten: 527



  Re: Ringkobing Fjord Denemarken info gevraagd
« Antwoord #4 Gepost op: April 11, 2006, 03:38:05 » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
@ Richardt; ik heb nog even in het campingboek gekeken.
Albertineland is aan de Oostzee/Kattegat.
Mijn vrouw had ook al iets opgezocht
aan de Oostzee, maar hoe is het daar om te kiten en
waar zijn de beste locatie's?
Het zou mooi zijn om op een camping te staan waar
meer kiters zitten.
Een camping zoals het Soal in Workum of een
Ballene Allegre in Spanje (baai van Rosas)
Maar dan in Denemarken.

Wie heeft er info???
 
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 

--------------------------------------------------------------------------------
Naish Raven III 14 & 10, Alliance 8  & Nobile 555
 
 
Richardt
Gast


E-mail   Re: Ringkobing Fjord Denemarken info gevraagd
« Antwoord #5 Gepost op: April 11, 2006, 04:38:04 » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
HLE
 12-7-2003 ; 17:12 

Ben net 14 dagen in Denemarken geweest...echt een aanrader vwb het kitesurfen!!!!        ....ben bij Bonnerup en Fjellerup wezen kiten...vooral Bonnerup is ideaal...kniediep water bijna tot aan Zweden    en de wind perfect NW en NO....dus boeken maar weer       Reageer
 
 
Taco 

 13-7-2003 ; 11:56 

hoi, wij gaan dus inderdaad naar denemarken en aangezien ik net begonnen ben met kiten staat mij dat 'kniediep" erg aan.zou jij je telefoon nr. od email adres kunnen doorgeven zodat we even contact kunnen hebben.alvast bedankt! hanneke
sheepie@hetnet.nl  Reageer
 
 
Richard

 13-7-2003 ; 15:12 

Beste HLE

Hoe zijn de campings daar en liggen ze aan het water ???????

Wat zijn de prijzen ???????????

Wat kost een biertje ?????

Weet je ook internet pagina,s met campings ???

Is er wat te doen voor een vrouw en 2 koters ??

Hoelang is het rijden van Utrecht en het aantal KM?????

Is het koud water ??????

Alvast bedankt voor de antwoorden

Gr Richard

Alvast bedankt voor de antwoorden

Gr Richard  Reageer
 
 
HLE
 14-7-2003 ; 13:05 

Hanneke check je mail...   Reageer
 
 
HLE
 14-7-2003 ; 13:12 

Campings - een stuk of 3 waarvan er 2 op steenworp afstand van het strand

Prijzen - geen idee....raadpleeg de ACSI gids oid

Biertje - Denemarken is wat dat betreft niet echt goedkoop...het is dan ook raadzaam om een paar sixpacks mee te nemen

Webpagina's - Probeer Google es met een zoekopdracht. Bonnerup+Fjellerup+Campings is een leuk voorbeeld

Wat te doen? - Djursland Ferieland of zo en wat te denken van Legoland in Billund

Hoelang rijden... - Vanaf Utrecht is het plm 850 km een uurtje of 9 bij 120 km/u

Watertemperatuur - een graad of 18, mijn dochter had aan een shorty meer dan voldoende


Hang Loose
         Reageer
 
 
HLE
 14-7-2003 ; 13:27 

Nog een paar links erbij:

http://www.visitdjursland.com/show.asp?id=195

http://www.boennerup.dk  Reageer
 
 
HLE
 14-7-2003 ; 13:58 

en nog maar weer 1

http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Fjellerup+Campings&lr=

       Reageer
 
 
HLE
 14-7-2003 ; 14:00 

http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Fjellerup+Campings&lr=

deze werkt dus niet     Reageer
 
 
Richard

 14-7-2003 ; 21:26 




HLE bedankt

Gr Richard

 Reageer
 
 
HLE
 14-7-2003 ; 21:55 

NP        Reageer
 
 
Patrick Wilhelmus  15-7-2003 ; 18:02 

he hallo ik ben net 3 of 4 weken terug van het mekka van denemarken het eilandje fano er was daar een groot vliegerfestifal waar ik elk jaar heen ga.
er is trouwens ook 5 tot en met 7 september een groot evenement op romo.
waar ik eventueel ook heen ga.
ik rij met de auto vanaf hilversum naar fano vertrek ik om 22.00 uur en aankomst 05.00 en heb het ook wel eens gehaald om 04.30 te halen 
 
 
 
 
 
 Meld dit bericht aan de moderator    82.217.53.149 
 
 
 
Haring Hai Richardt
KiteHigh guru

Berichten: 2759



  Re: waar zijn goede kitespors in denemarken???
« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 30, 2008, 11:19:31 » Antwoord met citaat Verander 

--------------------------------------------------------------------------------
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?action=search2


Onderwerp Relevantie Gestart door Datum geplaatst
  waar zijn goede kitespors in denemarken???
in KiteLocaties & Travel


Re: waar zijn goede kitespors in denemarken??? door Haring Hai Richardt
... : Ringkobing Fjord Denemarken info gevraagd (gelezen 212 keer)

 ...
...

Berichten: 527



Ringkobing Fjord Denemarken info gevraagd
« Gepost op: April 06,  ...
... ---
De plannen zijn, om dit jaar eens in Denemarken te gaan
kijken i.p.v. Rosas Spanje.
 ...
...  over het Rinkobing Fjord in west Denemarken.
Ondiep water (beetje ijsselmeer  ...
... : 1389



Re: Ringkobing Fjord Denemarken info gevraagd
« Antwoord #1 Gepost op:  ...
... .com
er staan ruim 50 spots vermeld in Denemarken ...p.s Zomers ben je er net als in  ...
...  Spanje,Maar ga in mei een weekje naar Denemarken..

« Laatste verandering: April 06,  ...
... 
Gast


E-mail Re: Ringkobing Fjord Denemarken info gevraagd
« Antwoord #2 Gepost op:  ...
...  gaan met kids in de mei vacantie naar denemarken.

de planniing is een week bonnerup ( ...
...  van vrij uit

http://www.vrijuit.nl/denemarken/jutland/hemmet-bork-havn/bork-havn/ ...
... 
Gast


E-mail Re: Ringkobing Fjord Denemarken info gevraagd
« Antwoord #3 Gepost op:  ...
... : 527



Re: Ringkobing Fjord Denemarken info gevraagd
« Antwoord #4 Gepost op:  ...
...  in Spanje (baai van Rosas)
Maar dan in Denemarken.

Wie heeft er info???


Meld dit  ...
... 
Gast


E-mail Re: Ringkobing Fjord Denemarken info gevraagd
« Antwoord #5 Gepost op:  ...
... -7-2003 ; 17:12

Ben net 14 dagen in Denemarken geweest...echt een aanrader vwb het  ...
... :56

hoi, wij gaan dus inderdaad naar denemarken en aangezien ik net begonnen ben met  ...
... ...raadpleeg de ACSI gids oid

Biertje - Denemarken is wat dat betreft niet echt goedkoop... ...
...  3 of 4 weken terug van het mekka van denemarken het eilandje fano er was daar een groot  ...
 59.2%  Joystick  Augustus 27, 2008, 17:07:34 
  wie wil er mee naar denemarken om te kiten heb nog plek in de auto
in KiteLocaties & Travel


wie wil er mee naar denemarken om te kiten heb nog plek in de auto door WIND-X KITER
...  een aantal dagen mee te gaan kiten in denemarken op het eilandje fano.
deze dagen  ...
 55%  WIND-X KITER  Juni 05, 2005, 21:02:40 
  15-17 sept in Denemarken?
in KiteLocaties & Travel


15-17 sept in Denemarken? door tschuurmans
...  weekend van 15-17 sept aan het kiten in Denemarken?

Ik ben dat weekend in de buurt van  ...
 55%  tschuurmans  Augustus 28, 2006, 18:25:40 
  Denemarken, Fünen, Horne
in KiteLocaties & Travel


Denemarken, Fünen, Horne door Steven
...  week begin mei zit ik met de fam. in Denemarken, op het eiland Fünen en in het plaatsje  ...
 55%  Steven  April 23, 2006, 16:54:10 
  Denemarken
in KiteLounge


Denemarken door Smeagol
...  nu al een aantal jaren in Denemarken geweest, vorig jaar in Bonnerup (de  ...
...  keer om te kiten in Denemarken)...wil er dus volgend jaar weer naartoe! ...
 55%  Smeagol  Augustus 29, 2004, 15:58:29 
  Ringkobing Fjord Denemarken info gevraagd
in KiteLocaties & Travel


Re: Ringkobing Fjord Denemarken info gevraagd door Richardt
... -7-2003 ; 17:12

Ben net 14 dagen in Denemarken geweest...echt een aanrader vwb het  ...
... :56

hoi, wij gaan dus inderdaad naar denemarken en aangezien ik net begonnen ben met  ...
... ...raadpleeg de ACSI gids oid

Biertje - Denemarken is wat dat betreft niet echt goedkoop... ...
...  3 of 4 weken terug van het mekka van denemarken het eilandje fano er was daar een groot  ...
 50.5%  e_surf  April 06, 2006, 00:58:27 
  Kitevakantie Denemarken?
in Nieuws & Discussie


Re: Kitevakantie Denemarken? door tom w
...  moet oppassen, langs heel de kust van Denemarken trouwens! Gevaarlijke onderstroming op  ...
 45.5%  Pieter!  Juni 22, 2005, 18:04:11 
  denemarken of noord france volgende week?
in KiteLocaties & Travel


denemarken of noord france volgende week? door sanne 45%  sanne  Mei 26, 2006, 10:10:50 
  Bjerregård, Denemarken
in KiteLocaties & Travel


Re: Bjerregård, Denemarken door Haring Hai Richardt
... , en is de vijfde grootste vishaven van Denemarken. In het stadje heerst een levendige  ...
 44.3%  flyingtrunkie  April 25, 2008, 21:53:23 
  Omgeving Noordholland, waar gaan we beulen???
in Trefpunt


Re: Omgeving Noordholland, waar gaan we beulen??? door Haring Hai Richardt
... 

Ben in Frankrijk, Tjechie, Denemarken en Griekenland geweest maar nog nooit  ...
 43.6%  Tommy The Blind Judge  Maart 16, 2007, 20:26:54 
  denemarken
in Nieuws & Discussie


Re: denemarken door jeffrey
...  denemarken is best een goede plek om te  ...
 42.4%  northkiter  Maart 06, 2005, 12:55:03 
  wie ook volgende week naar fano denemarken
in KiteLocaties & Travel


Re: wie ook volgende week naar fano denemarken door THEGREEN
...  je dat nog?

Ik ga dit jaar wel naar Denemarken maar niet volgende week... Veel plezier  ...
 41%  WIND-X KITER  Juni 07, 2008, 15:54:04 
  Omgeving GRONINGEN, waar gaan we kiten?
in Trefpunt


Re: Omgeving GRONINGEN, waar gaan we kiten? door CeesV
...  week iemand zin in een paar daagjes denemarken?

http://www.windfinder.com/forecast/ ...
 40.9%  piede  September 29, 2005, 07:59:26 
  Denemarken nog 1 plaats!
in Nieuws & Discussie


Denemarken nog 1 plaats! door Gj
...  (vroeg) vanuit regio Groningen naar denemarken en gaan dinsdag middag weer terrug (27- ...
 40.1%  Gj  April 13, 2007, 01:52:38 
  wil jij mee naar denemarken (fano)
in KiteLounge


wil jij mee naar denemarken (fano) door WIND-X KITER
...  en heb je zin om lekker te kiten in denemarken dat kan op het eilandje fano het ligt  ...
 40.1%  WIND-X KITER  Juni 04, 2005, 22:08:34 
  ROAD/KITE trip naar zuid zweden/denemarken
in KiteLocaties & Travel


ROAD/KITE trip naar zuid zweden/denemarken door mightymark
...  kopenhagen. Op te terugweg wil ik in Denemarken gaan kiten. Ik heb alleen een paar  ...
... .

Welke spots raden jullie mij aan in Denemarken?

groeten  ...
 39.5%  mightymark  September 19, 2007, 15:59:17 
  Ook maar weer aan de slag......... [en hij is af]
in Zelfbouw & Reparatie


Re: Ook maar weer aan de slag......... [en hij is af] door Dirkie
...  & blijft ie heel!

Veel plezier in Denemarken! ...
 39%  Lord of the Boards  April 27, 2008, 03:07:09 
  Kiten denemarken
in KiteLocaties & Travel


Re: Kiten denemarken door THEGREEN
...  te gaan kiten. Ik zit nu te denken aan denemarken/noorwegen... fano en romo hoe is de  ...
 38.5%  Steven  November 14, 2005, 23:48:52 
  GRATIS kiten in Denemarken
in KiteLocaties & Travel


GRATIS kiten in Denemarken door Badevention2
...  35 (25-8 t/m 1-9) kiten in Bork Haven Denemarken
huis met 3 slaapkamers met 2 persoons  ...
 37.5%  Badevention2  Augustus 16, 2007, 16:07:36 
  Denemarken begin mei
in KiteLocaties & Travel


Re: Denemarken begin mei door Sake
... , maar wel over een IMO betere spot in Denemarken.
Ik ben vorig jaar in mei 2 weken naar  ...
... )
Met zijn woorden: als het nergens in Denemarken waait, is de kans dat het wel waait het  ...
 37.4%  Teigetje  April 16, 2006, 23:59:37 
  Denemarken in de mei vacantie (campings gezocht aan het water)
in KiteLocaties & Travel


Re: Denemarken in de mei vacantie (campings gezocht aan het water) door Richardt
...  en mijn vrouw wil ook nog wat van Denemarken zien. Voor haar kost het dan te veel  ...
 36.9%  Richardt  Maart 10, 2006, 15:22:03 
  wie oh wie wil mee naar denemarken
in Nieuws & Discussie


Re: wie oh wie wil mee naar denemarken door MJ
...  de week na 19 juni een paar dagen naar Denemarken

Zit de beschrijving van de spot  ...
 35.4%  WIND-X KITER  Mei 18, 2005, 15:28:58 
  Denemarken!!!
in KiteLocaties & Travel


Denemarken!!! door Spinnerfreak
...  deze zomervakantie drie weken zeilen in Denemarken en neem mijn natuurlijk mijn kitegear  ...
 35.2%  Spinnerfreak  Juni 09, 2005, 16:49:48 
  fano denemarken wie oh wie gaat er mee
in KiteLocaties & Travel


fano denemarken wie oh wie gaat er mee door WIND-X KITER
...  om mee te gaan van 16 t/m 19 juni naar denemarken op het eilandje fano wat tegen over  ...
 35.2%  WIND-X KITER  April 04, 2005, 21:26:49 
  Welk life jacket raden jullie mij aan.
in Nieuws & Discussie


Welk life jacket raden jullie mij aan. door lemster terror
...  ga ik met mijn ouders op vakantie naar Denemarken. Wij zitten aan het ringkobing fjord en  ...
 34.7%  lemster terror  Juni 09, 2008, 23:28:30 
  Denemarken 27-04 t/m 01-05 wie gaat er mee?
in KiteLocaties & Travel


Re: Denemarken 27-04 t/m 01-05 wie gaat er mee? door WIND-X KITER
...  ga in juni naar denemarken naar het grote kite evenement daar op  ...
 34.2%  big_ben_lair  April 12, 2007, 03:32:21 
  Gezocht campings aan het water in Denemarken
in KiteLocaties & Travel


Re: Gezocht campings aan het water in Denemarken door Richardt
...  het eiland afmoet om wat te zien van Denemarken.

Weet je nog andere campings bij het  ...
 33.2%  Richardt  Maart 10, 2006, 15:23:47 
  Denemarken nog 1 plaats vrij!
in KiteLocaties & Travel


Re: Denemarken nog 1 plaats vrij! door Lord of the Boards
... =argab

Oh ja, nog wat extra info over denemarken en de regels: www.denemarken.nl
 ...
 33.2%  Gj  April 24, 2007, 02:34:59 
  Denenmarken Hvide Sande
in KiteLocaties & Travel


Re: Denenmarken Hvide Sande door kitewouter
... .. ga namelijk ook weekje roadtrippen in denemarken! nog meer opties? ...
 31.6%  lemster terror  Februari 12, 2008, 00:00:50 
  Denemarken spots
in KiteLocaties & Travel


Denemarken spots door Otto
...  iemand hier mooie spots in Denemarken (bij voorkeur vlakwater) .^

Alvast  ...
 31.4%  Otto  Juni 02, 2005, 15:37:23 

Pagina's: [1] 2 3 ... 6
 |  Zoek  |  Zoekresultaten
Ga naar:  Selecteer een bestemming: ----------------------------- Kite surf forum ----------------------------- => Nieuws & Discussie ===> Events ===> NKV => Foto's & Video's => KiteLocaties & Travel => Trefpunt ----------------------------- Materiaal ----------------------------- => Kites & Boards Reviews ===> Kites ===> Boards ===> Accessoires ===> Request => Zelfbouw & Reparatie => Gevonden / Vermist / Gestolen ----------------------------- Army of KiteLounge ----------------------------- => KiteLounge     
 
 
 
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #13 September 15, 2008, 19:41:12
edit2Rapporteer  
Zo he bedankt.
Jullie horen voorlopig even niets meer van me pffffffff
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #14 September 20, 2008, 20:20:54
edit2Rapporteer  
ben je al uitgelezen ??


Heb je al beslist ????
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #15 September 21, 2008, 14:39:29
edit2Rapporteer  
http://forum.windsurfing.nl/viewforum.php?f=51

Heb je weer wat te lezen  Grin ThumpsUp


Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #16 September 21, 2008, 20:14:51
edit2Rapporteer  
ja ehhhhh tjeetje
kitesurf kevin

Berichten: 55
Antwoord #17 September 22, 2008, 07:32:07
edit2Rapporteer  
oh my fucked up god

lees je dat egt allemaal dat is zowat een boek
JO'Neill

Berichten: 538
Antwoord #18 September 23, 2008, 09:45:11
edit2Rapporteer  
Hotel Alex Beach, Rhodos (Trianda) familiehotel...direct aan de kite(-en evt windsurf)spot....
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #19 September 23, 2008, 14:31:11
edit2Rapporteer  
Kijk de alternatieven komen nu op gang
Top mannen
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #20 September 23, 2008, 17:57:34
edit2Rapporteer  
Mannen en vrouwen.

Volgend jaar met het hele gezin (dan 2 x zoon 8 en 11+vrouw) op een extra vakantie.
Dit zal gebeuren rond april/mei 2009.
Er zijn natuurlijk hele mooie plekken om te kiten maar ik zal dat waarschijnlijk niet de hele dag "mogen" doen.
Ik ben dus op zoek naar een spot "voor elk wat wils".
Cultuur/vertier voor groot en klein.(geen Spanje)
Wie weet waar, en niet alleen waar je lekker kan zuipen stelletje los geslagen vrienden Joepie
Kinderen worden vermaakt (1 vaart al)
Vrouw op het strand
Pappa lekker knalle


Als je buiten europa wil is Cumbuco of Mauritius ook heel mooi.. Vooral op Mauritius is veel te zien.
Als je info wilt hoor ik het wel.
JO'Neill

Berichten: 538
Antwoord #21 September 23, 2008, 23:04:43
edit2Rapporteer  
MRU en brazil liggen qua prijs natuurlijk wel 3 keer zo hoog...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.