Stetman
|
Zaterdag met berenvelletje op zee, maar moest stoppen om af te koelen. Ik had het zo warm dat ik bijna van mijn stokkie ging. Volgende keer alleen thermogoed. Hoofdkap is geen overbodige luxe, ik moest naar mijn board draggen en dat is zonder hoofdkap echt een nogo
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Zaterdag met berenvelletje op zee, maar moest stoppen om af te koelen. Ik had het zo warm dat ik bijna van mijn stokkie ging. Volgende keer alleen thermogoed. Hoofdkap is geen overbodige luxe, ik moest naar mijn board draggen en dat is zonder hoofdkap echt een nogo
De cap doet het hem. Een groot deel van je lichaamswarmte verlies je via je hoofd. Heb gisteren met berenvel zonder cap gevaren. prima te doen, maar idd. is het water erg koud bij een head-first. Nog steeds had ik het retewarm, ik ga ook stoppen met die berenvel. En o ja, wat een lucht zit er nu in, beetje zweten in deze mobiele souna
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Ja klopt, ook ik hier zonder cap gisteren en dat ging prima. Achteraf nog blij ook want nu zit de streep van de zon in mijn nek en anders heb je een cirkeltje
|
|
|
|
Jeromez
Logs: 0 | 427 uur
|
ik heb mn droogpak dit winterseizoen 2x aan gehad, lol. As weekend maar gewoon weer dikke wetsuit aan.
|
|
|
|
Retard
|
Ik ga je echt uitlachen
|
|
|
|
martimor
|
ik ben ook een euwige koukleum , dus denk dat ik hem ook nog wel een tijdje gebruik, heb ook alleen nog maar in combinatie met teletubiepak gevaren, bevalt me prima, lekker warm morgen misschien alleen thermo ondergoed.
|
|
|
KappuhH
|
Afgelopen jaar heb ik hem gebruikt tot ik zonder schoentjes kon varen. Half april ofzo...
|
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
In het droogpak heb ik meer bewegingsvrijheid dan in mijn psycho II wetsuite. Ik probeer dus zo lang mogelijk met het droogpak door te varen
|
|
|
martimor
|
o`neill droogpakken zijn bij kater (was 2 weken geleden in hippolytushoef) in de aanbieding. 300 euro met fleece. en zag op marktplaats en gul xl(type weet ik zo niet) te koop. en omdat het betere weer er aankomt, kan je er missch nog wat meer vanaf lullen.
dus lammi...
|
|
|
LamiKaze
Logs: 0 | 11 uur
|
Ga morgen verhip "vandaag" gewoon in m'n steamertje Maar die GUL Astro lijkt me wel wat, had ik de hele winter door kunnen jakkeren Die GUL is een maat S man, ik ben een XXL nodig
|
|
|
|
TjeerdSJ
|
Niet dus, ik wil er nog mee gaan varen Alleen vroeg ik mij af, waar haal ik bijenwas vandaan? Ze hadden alleen voor meubels bij de kruidvat, of is die juist goed?
|
|
|
ricadelic
|
je kan ook lampenolie gebruiken voor de rits. Zit parafine in en werkt perfect ;-)
|
|
|
|
TjeerdSJ
|
Duikwinkels heb ik niet in de buurt.. Siliconen spray is geen goed spul?
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Afgelopen zondag nog gewoon lekker in het droogpak gestaan. Ipv het berenpak had ik iets dunnere thermokleding aangetrokken en zonder cap en handschoenen gevaren. Geen water binnen gekregen en precies goed van temperateur. Voordeel: geen natte zooi in je auto, meer bewegingsvrijheid dan wetsuit en lekker warm (ook als je stilstaat op de kant). Dus ik blijf nog even lekker doorvaren met mijn drysuit
|
|
|
Idefixe
|
Morgen gaat de temp weer over de 10 Gr. gewoon dus de wetsuit aan... ( voor de zekerheid ligt m'n droogpakkie natuurlijk wel in de auto )
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Morgen gaat de temp weer over de 10 Gr. gewoon dus de wetsuit aan... ( voor de zekerheid ligt m'n droogpakkie natuurlijk wel in de auto ) Hi.Hi... bij mij is het net andersom. Gewoon lekker altijd het droogpak aan tenzij... En onder de 15c blijf ik lekker doorvaren in het droogpak
|
|
|
|
Tim_GTS5
|
Snowboard wax ook trouwens ? Dat heb ik hier zo liggen
|
|
|