Interview Dave Ottelé in de Brielse courant

markus

Logs: 0 | 855 uur
Juli 07, 2011, 09:33:16
edit2Rapporteer  
stukje uit krant:
http://www.deweekkrant.nl/files/pdfarchief/HP/20110706/HB_HB-1-18_110706_1.pdf
El Banditos

Antwoord #1 Juli 07, 2011, 09:45:09
edit2Rapporteer  
stukje uit krant:
http://www.deweekkrant.nl/pdfarchief/viewer?editie=brielsche_courant

shit. nou ja, pagina 18 moet je hebben.

HAhahaha wat een lachwekkend artikel zeg. Waar heeft die *&*^&^(@! het over. Vooral de vraag: Is Rockanje echt het kitewalhalla van Nederland? En dan met een antwoord komen als de omstandigheden zijn ideaal, veel stroming en juiste golfslag. En dat mensen nu van heide en ver speciaal naar Rockanje komen.

Heb nieuws voor je, er staat op Rockanje vrijwel geen stroming en de golfslag is verre van ideaal want het is vrijwel altijd een klotsbak.

Ik ben wel local op Rockanje al sinds ik kitesurf, en kan je vertellen dat ik het een ideale spot vind/vond omdat het zo lekker rustig was, je uit de wind kan omkleden en het een klein stukje lopen is. Verder wat betreft water omstandigheden is het drama.

Maar ja het is ook niet echt een interview van een dagblad van een metropol ofzo, lol. Erg gelachen ieder geval
markus

Antwoord #2 Juli 07, 2011, 09:55:18
edit2Rapporteer  
ach ja, ontzenuwd i.e.g. de stelling dat je op 1e slag niet mag kiten.

ik vind 2e slag lekkerder varen, btw staat gewoon stroming hoor, word nog steeds eb en vloed.
Dutchy112

Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #3 Juli 07, 2011, 09:57:52
edit2Rapporteer  
Markus bedankt!

En zeker een leuk stukje... iets positiefs..werd een keer tijd...
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 Juli 07, 2011, 09:59:37
edit2Rapporteer  
Citaat
Jarenlang was de Maasvlakte ideaal maar inmiddels komen de kitesurfers van heinde en ver en vooral Duitsland, hier naar toe.

Haha, wat een lol. Sinds de Maasvlakte gesloten is kun je gewoon nergens anders terecht met zzo-zzw in de regio. Zou dat geen reden zijn waarom Ruckanje nu zo populair is geworden?

El Banditos

Antwoord #5 Juli 07, 2011, 10:05:04
edit2Rapporteer  
ach ja, ontzenuwd i.e.g. de stelling dat je op 1e slag niet mag kiten.

ik vind 2e slag lekkerder varen, btw staat gewoon stroming hoor, word nog steeds eb en vloed.

Ja ok er staat wel stroming daar heb je gelijk in, maar die vind ik niet noemenswaardig. Het is niet te vergelijken met HvH, Scheveningen enz.
En juist dat er zo weinig stroming staat is het een spot die voor beginners op zich goed te doen is.

Maar de rest wat hij daar verteld is toch lachwekkend, kom op man, het is wat Evan zegt, het is de enige spot in de regio waar enigzins met ZZO ZZW gevaren kan worden. Maar het is altijd een grote chop.

2e slag is duidelijk stuk lekkerder, wind is ook altijd net iets harder daar. Voor het rustige ging ik altijd naar 1e, maar nu er ook een school zit weet ik niet of ik daar nog lang zal zitten. Jammer voor Havana als er een vaste groep kiters niet meer komt eten drinken met alle familieleden, op bijna alle winddagen. Maar ze zullen hier ook best een leuk centje mee binnen halen.
markus

Antwoord #6 Juli 07, 2011, 11:59:38
edit2Rapporteer  
en daar draait het om   ThumpsUp    zeker als die strandhuisjes erbij komen, word dan echt druk.
El Banditos

Antwoord #7 Juli 07, 2011, 15:56:34
edit2Rapporteer  
haha weer een spot naar de kl*te
NL Beach / KS Rockanje

Antwoord #8 Juli 10, 2011, 18:54:33
edit2Rapporteer  
Normaal lezen we  liever De nuttige dingen op dit forum.
Nu voelen we  ons  toch uitgedaagd te reageren.

Als eerst
Sorry voor het bericht zoals het geplaatst is in de Brielse courant.
Dit is een staaltje van journalistieke creativiteit en wat onbekendheid met het strand en de sport.
Er staan inderdaad wat dingen in die niet kloppen, overtrokken zijn, eigen invulling en
wat gegevens van verschillende spot door elkaar gehaald.

Het is vooral wel weer eens een positief stuk over een mooie sport.
Jammer dat een positief stuk over de sport zo afbrandt wordt door met name merijnvld en evan (ik had je meer van je verwacht).
Blijkbaar zijn jullie DE locals.
We zijn dan ook erg benieuwd welke positieve stukjes we van jullie hand de komende tijd in de media mogen verwachten.
Lijkt ons leuk om te lezen.
Het kitesurfen heeft nog steeds een hoop positieve berichten nodig om weer in een goed daglicht te komen bij de media.
Er staat nog een stuk  in de VVV zomerkrant van de Hollands Eilanden.
Ook een positief verhaal over de sport.
Zet het afbranden dus eens om in iets positiefs voor de sport en laat ons zien waar jullie mee komen in de media.

Een school op Rockanje is misschien ook wel de rede dat de handhavers, de kitesurfers hun gang laten gaan zolang het veilig blijft.
Misschien hebben ook DE locals dat wel mede aan de school te danken.
Het is namelijk pas dit jaar formeel dat er gekite mag worden !! rondom het badstrand!!
Misschien hebben alle kiters wel een hoop te danken aan die mensen van die school.
Die met cursisten, die verantwoord met de sport kennis willen maken soms in de weg staan voor je ideale rakje.

Veiligheid en kwaliteit in een extreme sport is de missie van die school.
Waarschijnlijk staat de school daar ook ten opzichte van de sport voor.
Twijfel je hier allemaal neem eens contact op met nextlevel kiteboarding en ervaar het zelf.

Laten we met elkaar van Rockanje echt de perfecte spot maken, vooral in de onderlinge verhoudingen.

Laat de berg positieve berichten in de media maar komen.
robbepop

Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #9 Juli 10, 2011, 19:19:38
edit2Rapporteer  
Steek die maar in je zak Evan. Ouwe Ruckanje local Tongue Als er iemand is die ik hoor vloeken op een bepaalde spot Grin

Verder tja. De ervaren kitesurfer hoeft zijn info echt niet uit het locale buurtkrantje tehalen, daar heeft hij/zij immers kitehigh voor gevonden.
De rest van de lezers zijn dus mensen die geen idee hebben wat er om gaat in de sport, wat er dus staat is dus eigenlijk ook niet van belang. Zolang het eindelijk maar eens positief nieuws is.

Het is natuurlijk wel vermakelijk om te lezen, maar denk inderdaad dat er achteraf een beetje verhaal bij verzonnen is door de Brielse Courant.
El Banditos

Antwoord #10 Juli 10, 2011, 20:08:37
edit2Rapporteer  
@nlkb

Het is niet zozeer dat ik positieve berichten in de media niet waardeer. Hierin heb je helemaal gelijk, het is juist leuk dat er positiviteit in de media staat ipv het zoveelste ongeluk.

Het feit dat jouw verhaal mogelijk door journalist is aangepast danwel veranderd had ik niet bij stil gestaan. Misschien was ik te snel met mijn reactie, bij nader inzien had ik misschien anders moeten reageren. Vind als ik zo'n reactie geef dat ik dan ook wel mans genoeg mag zijn aan te geven wanneer ik fout zat.
 Maar als je van een kiteschoolhouder/instructeur iets over de omstandigheden van een spot leest die totaal niet kloppen dan kan je natuurlijk verwachten dat eventuele locals hierop reageren. Maar nogmaals niet hebben nagedacht dat dit door de journalist misschien anders is opgepakt.

Maar ik mag natuurlijk wel zeggen dat ik het jammer vind dat er een kiteschool is bijgekomen. 3 jaar geleden waren wij daar slechts met een kleine groepje van 8, en nu zie ik het steeds drukker worden. Op zich gezellig, maar brengt ook wel weer wat nadelen mee.
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #11 Juli 11, 2011, 15:22:59
edit2Rapporteer  
Huh, brand ik het echt zo enorm af?

Het enige is dat ik een verklaring geef voor het drukker worden en dat ik de spot altijd met een "u" schrijf ipv een "o" komt gewoon door het feit dat daar altijd wel een af andere chop staat. Afgezien daarvan gewoon een goede kitespot natuurlijk.

Tsja, eigenlijk moet je bijna wel de stukken van journalisten gaan nakijken voordat het geplaatst word. Het is blijkbaar onmogelijk om een stuk zonder grove fouten te schrijven of hetgeen je gezegd hebt in een interview compleet uit zijn verband te trekken (EO enyone?)
NL Beach / KS Rockanje

Antwoord #12 Juli 11, 2011, 23:12:37
edit2Rapporteer  
Het was volgens mij de bedoeling dat het stuk eerst gemaild en gecontroleerd werd voor het geplaatst zou worden.
Helaas blijkbaar niet gebeurd.

De nkv heeft weer zn handen vol gehad aan het EO stuk.

Daarom is het zo belangrijk dat vooral positieve verhalen de media in komen.
Dan komen we misschien eens wat verder.

Wat Rockanje betreft.
Graag de sfeer die er nu heerst vast houden en met elkaar zorgen dat de( wilt) kiters geen gekke dingen doen waardoor de handhavers geactiveerd worden. zoals op zoveel plekken op het moment.
zie Workum en autostrand.

het publiek vind het nu prachtig  laten we dat met zn allen zo houden.
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #13 Juli 12, 2011, 01:39:09
edit2Rapporteer  
grappen maker...
ik ruik hier iets te veel eigen belang.

gaat niet om wat het publiek vind... niks mee te schaften. als wij het naar ons zin hebben hebben zij dat ook, want dan stralen wij de lol uit!
leuk om positief in het nieuws te staan...  maar alles heel rooskleurig invullen terwijl de werkelijkheid  net ff anders is... daar kan je ook heel veel mee op het spel zetten, als de verwachtingen te hoog worden.... en wat ruk of rok betreft... soms zit het mee en soms zit het tegen... het is vooral ruk omdat nat.uura 2000 roet in het eten gooit... vond het altijd wel leuk om de fauna te verkennen op de zand banken... maar als je dat nu doet ben je bijna een crimineel. maar ja wie gaat dat tegenhouden... we blijven immers kiters en vervuilen niet!
El Banditos

Antwoord #14 Juli 19, 2011, 08:51:26
edit2Rapporteer  
mijn eerste reactie was hierop zo negatief omdat ik de bui al zag hangen. Nog meer kiters op 1e slag, wat natuurlijk gewoon mag daar niet van, en dan ook nog veel beginners erbij en nu ook lessers.

Moet ervan terug komen. Ben laatste tijd geweest toen er en beginners en lessers waren, en het is er ruim genoeg en ik heb eigenlijk nergens last van gehad.

Alleen af en toe een beginner die zijn kite op 12 uur houd als je wil passeren, erg vervelend maar het is nog niet zo erg als het autostrand.

Maar het is een mooi stukje strand wat we best kunnen delen. Enige nadeel is en blijft die vreselijke chop daar Sad
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.