Er speelt een hele hoop mee als het gaat om hoog te springen. Goede afzet, timing met het punt dat je je kite stuurt, dus in welke positie die is wanneer je popt. En dan ook nog de manier waarop je springt.
Ik vaar zelf een Epic Screamer 10 en 7 meter. Deze staan wel bekend als big air/hangtime kites. Dat zijn ze ook zeker.
Ik heb wel gemerkt dat je de kite op verschillende manieren kan insturen waardoor je ook verschillende sprongen kan maken. De ene keer kan je een dikke boost creeeren als bij een C-kite. De andere keer zweef je rustig omhoog met een mooie boog. De andere keer vlieg je omhoog. blijf je even stilhangen op een punt. En ga je vervolgens weer rustig naar beneden. Dit hangt allemaal af van hoe je de kite stuurt en dus die timing en pop.
Testen van kites helpt inderdaad het beste om een keuze te maken. Ik weet zelf dat Ozone Edge en Catalyst beide leuke kites zijn als het gaat om hangtime. Dan de Screamer natuurlijk nog, ik heb wel banden met Epic. Maar mocht je deze kite eens willen testen? Dan hoor ik het wel!
Enige nadeel aan de screamer vind ik dat je redelijk snel overpowerd bent. Met mijn 65 kilo en de 7m sta ik in 20 knopen al lekker te knallen