-Cedric-
Gast
|
mooi, ziet er een goede kite uit, maarja hier in belgie en nederland zijn niet echt wat je kunt noemen "golven" zoals daar. zou hij ook niet gewoon gebruikt kunnen worden zoals de vegas 06, crossbow of switchblade en heel de rest van de merken, dus gewoon als kite om te varen en ook hoge sprongen maken en freestylen? ik het eerljik gezegt niet echt want daarvoor zullen ze de raven en de torch wel hebben dan. wat is jullie mening
|
|
|
Brenkie
|
Erg vette kite en promo video. Of je hem nodig hebt zal puur aan je wensen tov. de kite liggen. Als je wil freestylen en vaar je veel vlak of binnenwater dan is het niet de kite die je zoekt denk ik, maar ga je altijd op zee cruisen, en pak je ieder golfje wat je tegenkomt dan zal de kite je zeker weten bevallen. Die mooie golven uit het filmpje kom je hier nog niet tegen (nog = 2e maasvlakte..??) Maar wie weet wat er nog gaat komen, en in het koude seizoen in Nederland kan je zeker weten ook hele mooie condities tegenkomen. Wie eens lekker golven heeft bereden met het juiste materiaal weet waar ik het over heb, (grinnik_kitesmiley) het is namelijk echt top! Dit benaderd veel meer het pure golfrijden ipv. met een Raven en je mini twintip met een idiote snelheid over en voor de golf te sjezen. (kan ook wel even leuk zijn) Maar net wat je wil dus.
|
|
|
KiteDemon
|
Naish geeft tenminste aan waar de kite echt voor bedoeld is. Volgens Cabrinha is de Xbow alles zaligmakend
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
Filmpje ziet er echt top uit! golfrijden zoals het bedoeld is. En dat gewoon zonder je kite terug te hoeven sturen. gewoon de depower erop zetten. Ziet er goed uti
|
|
|
kitesurftravel
Gast
|
Test Shockwave
Gisteren had ik het geluk om met de Naish Shockwave 9m2 te mogen varen. Deze kite ziet er op de kant al drastisch anders uit als de traditionele kites. Het is een kruising tussen de bow`s en de normale tube kites. Wat meteen opvalt als je er mee vaart is dat de depower extreem is, je kunt de kite geheel depoweren zonder dat hij terug valt of niet meer te besturen is. De kite kantelt meer naar voren op het moment dat je de bar van je afduwt, de kite vliegt extreem naar voren en je loopt echt super eenvoudig veel meer hoogte als met welke andere kite dan ook, terwijl als je de bar aantrekt je een extreme boost krijgt wat betreft snelheid. De bardruk is iets hoger als bij de Torch2, maar zeker geen probleem want hij stuurt nog steeds lichter als menig andere 2004 of 2005 kite. Draaisnelheid is echt hoog, misschien wel sneller als een Torch2 8m2. Het mooie van deze kite is ook dat je er echt niet aan hoeft te wennen, je vaart er meteen lekker mee terwijl dat met de andere bow kites zeker niet het geval is. Inzetbereik van de kite word zeker groter, ik vaarde met een 9 terwijl ik normaal zeker een 12 had op gepompt. Het springen is niet moeilijker, je gaat meteen hoog bij je eerste sprong. De hangtime van de shockwave is super, ik zal niet zeggen dat het drastisch meer is maar zeker gelijk aan de Torch2 of Raven`s. Denk alleen dat op het moment dat het echt hard waait, de Shockwave`s wel eens echt hoog kunnen gaan!!
Conclusie: Dit zijn de kites van de toekomst, dat is een feit!
|
|
|
xray
|
Hey De Vries, niet overdrijven met je conclusie he, dat doet Naish ook niet door hem als wave kite te positioneren. Op de KOTA was het gewoon een Raven 2 waar Robby mee scoorde!
|
|
|
Joost
|
Nou dat weet ik nog niet zo zeker ray kijk maar eens naar www.naish.tv daar staat een nieuwe video op waar robbie vaart met de shockwave en volgens mij ook op de KOTA
|
|
|
-M@rc-
Logs: 0 | 17 uur
|
Lijkt inderdaad op KOTA beelden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Robby in een promo film van een van zijn kite's vaart met het redbull logo duidelijk zichtbaar. Tenzij de film natuurlijk geschoten is in wedstrijdverband.
Ik ben erg benieuwd naar de eerste vergelijkende testen tussen de merken. Naish staat in ieder geval hoog op mijn lijstje
ontopic: Heb je ook al met de andere merken gevaren en zo ja wat vond je de verschillen?
|
|
|
Brenkie
|
Die beelden zijn volgens mij uit Indonesië, je ziet ook zo'n bootje op een gegeven moment op de achtergrond. En ook aan de kustlijnen is wel te zien dat het ergens uit Indonesië of Fuji moet komen.
De KOTA is een big air wedstrijd, dus zal de Raven2 waarschijnlijk toch beter presteren als Big Air kite. Ook al stonden er vette golven gaat het toch om de airtime daar. Naish wil hem ook echt als wave (cruise) kite neerzetten, dus zou het ook wel een beetje vreemd zijn als naish op de KOTA met de shockwave kwam knallen..? Marketing technisch gezien dan.
|
|
|
xray
|
Robby heeft op al zijn kites een Red Bull logo overigens, bovendien heeft hij altijd de zelfde kleuren kites! Daarnaast lijkt de Shockwave qua design wel wat op de Raven 2, Raven 2 is te herkennen aan de stukken met gestreept design.
|
|
|
KiteDemon
|
Interessant. Iemand die al vergelijkingen kan maken met andere merken SLE's? Naish kennende zal dit een toppertje onder de SLE/bows worden waarbij ze net even iets verder denken en ontwikkelen dan de rest. Niet de eerste maar wel altijd een verbeterde versie.
Ps, de grafhics van bijna de hele Naishlijn zijn erg herkenbaar en lijken soms erg op elkaar. Zie de Raven2, Boxer en Shockwave.
|
|
|
drifter
|
lijken soms ook op de cabrinha's.
R. naish laat wel zien dat je er super mee kunt waveriden
|
|
|
|
Cesso
Geen avatar
|
die wil ik hebben volgend jaar!!
vind hem wel heel mooi hoor die kleuren net als de nieuwe raven naish=goed bezig.....
|
|
|
crossbow 12m
Gast
|
Maar op welke golven hier in NL ga je deze wave-ride kite dan gebruiken...???
|
|
|
Nomaad
Gast
|
Ga eens kijken op Scheveningen of Wijk met Zw5 of harder zou ik zeggen!
|
|
|
Tom
|
ZW ??? neh NW !!!!
|
|
|
skyrider 138
Gast
|
NW heb je nix te zoeken op scheveningen, dan moet je naar wijk of zo... ZW op scheveningen is perfect..
|
|
|
Marc de Munnik
|
Ziet er intressant uit, Leuk om je setje aan te vullen met 1 Shockwave.
|
|
|
Joost
|
Ik heb op scheveningen gevaren met NW 5 nou dat waren behoorlijke golven. Maar zijn ze op ZW cleaner?
|
|
|
skyrider 138
Gast
|
yep, zw is net wat beter, NW loopt alles nogal door elkaar, dus niet echt relaxt..
|
|
|
Cesso
Geen avatar
|
Maar op welke golven hier in NL ga je deze wave-ride kite dan gebruiken...???
ik woon op ameland daar zijn ze wel hoog genoeg hoor
|
|
|
KiteDemon
|
Iemand al vergelijkingen? Bardruk, lift, stabiliteit en range t.o.v. de Xbow?
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
NW op Ijmuiden. de hoogste golven die ik ooit in NL heb gezien. Maar ook de Slufter kan er wat van hoor... Alleen niet zo mooi clean en lang
|
|
|