Cruiser
Gast
|
Ben zelf ook opzoek naar een nieuw board. M'n Jaime Pro 2004 model was echt top! Helaas mocht het board niet voor eeuwig meegaan. check: http://access.soulonline.nl/index.php?page=forum_topic&CID=35 (cry_kitesmiley) Zit ook aan Nobile te denken, mede vanwege de vele goede verhalen. Die nieuwe 666 planeer ook snel en heeft een goede "pop".
|
|
|
Rutger II
|
'' Aangezien ik ontzettend merkgeil ben wil ik geen bijv geen north board met een naish kite(ik ben vastberaden, please geen comment hierop, loopt op niks uit). '' Respect
|
|
|
lodewijk
Gast
|
Ik zou north jaime pro 2005/2006 zeggen, omdat ik die zelf ook heb (grinnik_kitesmiley). Ik heb goede dingen over die nobile gehoord, dus ik denk dat je die moet kiezen. Hier een test van xray over die nobile: http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=12057.0
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Brunotti heeft wel een kite (grinnik_kitesmiley)
Die is van EH
|
|
|
zagy
|
extra aan het lijstje, de shinn pro. Maar eerst testen natuurlijk. Waar komen de nobiles trouwens in de verkoop?
|
|
|
brutus1
|
Nobile kun je testen bij v/d Berg, daar heb ik zelf ook getest.
|
|
|
Cruiser
Gast
|
En? Wat vond je ervan?
|
|
|
|
Tom
|
Demon (F-one) roeleert dus? Die koopt ie toch niet,.. In de laatste acces kwam de sol er erg goed uit! Ik zou ook eens naar de Haze van naish kijken..
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Testen..
Zelf zou ik voor de PRO-X gaan!
|
|
|
|
zagy
|
nee zelf bouwen begin ik niet aan. Dat kan ik nog niet en voordat ik een board kan bouwen dat even goed is als die in de lijst ben ik een hele tijd verder en ook heel erg veel geld verder.
Ik vaar nu op een custom, maar aangezien de productieboards nu zo goed zijn ga ik daarvoor.
|
|
|
brutus1
|
@ Cruiser, heb met de 126 x 38 gevaren als ik het goed heb. Fijn board, super hoogte lopen, makkelijk edgen maar ik vond het niet erg wendbaar en had véél last van spray in mijn gezicht in chop, dit schijnt op te lossen te zijn door vulplaatjes onder de vinnen die je erbij krijgt waarmee je iets meer kromming in het board trekt. Moet dit nog testen. Als dat goed werkt zit ik aan de 129 x 39 te denken ( óf misschien tóch de Demon 125).
|
|
|
zagy
|
waarom de 129 x 39 en niet de 126 x 38? Zit er een groot verschil tussen die boards?
|
|
|
zagy
|
zijn die trouwens nu al te testen?
|
|
|
xray
|
Ze zijn te testen en ik heb ze allebei gevaren. Niet superveel verschil trouwens. De 129 is wat eerderin plane en de 126 rijdt iets makkelijker switch!
|
|
|
brutus1
|
Ik denk aan 129 x 39 omdat ik met bows vaar en mijn kite dus niet echt meer hoef uit te remmen in overpower, daarentegen kun je wél eerder varen met een wat groter board en landen is makkelijker.
|
|
|
Flag
|
Hier in Katwijk heb ik ook een nobile-board liggen dat je kan testen.... het is de 126x38... Als je er eenmaal op hebt gestaan wil je niet meer anders... Hier in de shop bij Van-weeghel zijn ze ook te koop btw...
|
|
|
Rickie
|
hi Zagy
Ik heb de nobile 666 126 x 38 Morgenmiddag (dinsdag) ben ik bij scheveningen. je kan hem wel even uitproberen, je kunt dan meteen bij jinne de brunotti halen om te testen, dan kunnen we even afwisselen.
Ik vaar met paars,blauw, bruine ss octane's dus dan weet je wie je moet hebben.
groeten Rick!
|
|
|
zagy
|
thnx Rick, alleen kan ik dinsdag niet. Ik wil vrijdag gaan varen. Xray, heb je jou low end getest? zo ja, hoeveel was het ongeveer?
Ik ben 85 kilo met en x4 16 en een torch II 12 en 8. Overpowerd varen heb ik na een seizoen met de x4 heel goed onder knie dus over een te groot board hoef ik me geen zorgen te maken. switch doe ik af en toe, maar het liefst vaar ik gewoon normaal om zoveel mogelijk hoogte te lopen voor een nieuwe trick(new school). Aangezien jij ze allebei gevaren hebt xray, waar zou je voor gaan als je in mijn schoenen staat? Ik probeer zoveel mogelijk te testen, maar als ik maar 1 maat kan testen moet ik ook veel afgaan op ervaringen van anderen.
|
|
|
Emiel
|
www.kalimakiteboarding.com ik heb de 125, zaterdag heel ff mogen proeven en beviel me prima! echt lekker soepel door het water, bakken met hoogtelopen en goeie grip maar niet teveel! hij hapte wel een beetje maar was ook erg choppy.. als ik uitgebreider heb kunnen testen komt het zeker online en 475euro is ni duur
|
|
|
|
(R)Ikke
|
Er is al zoveel over gezegt, maar de Thorn 2005 129/38.5 is een geweldig lekker varend boardje op alle punten
|
|
|
xray
|
Low end 129 is erg goed, eerste keer was zwaar underpowered met 12m en zonder probleem planeren en hoogtelopen! Met jouw 85kg zou ik voor de 129 gaan,heb ik ook gedaan.... ;-)
|
|
|