Voordeel kleiner board

JL

Geen avatar

Augustus 05, 2006, 15:37:26
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,
ben nu een paar maanden aan het kiten. Ik heb nu een defender van 1.48 lang en een Vegas 14. Afgelopen maandag lekker gekite, alleen was het wat vlagerig. Vanwege de drukte moest je regelmatig uitwijken voor elkaar. Een beetje verder upwind, geen probleem. Maar laat ik me wat downwind afzakken, en krijg ik dan ook een windvlaag om mijn oren, bouw ik zoveel snelheid op, dat afremmen nauwlijks meer gaat.
Nou vroeg ik mij af of je met een kleiner board langer controle kunt houden bij hogere snelheid? Wat zijn nog meer voordelen van een kleiner board? Is het dan vooral de kleinere lengte of breedte die het verschil maken?
Hoop dat iemand iets hierover kan zeggen?
Groeten.
lennart

Antwoord #1 Augustus 05, 2006, 16:27:10
edit2Rapporteer  
hi ... het is toch de breetje wat het hem doet !! bij bij het landen van een trick is een breed board heel lekker je staan dan veel stabielier op het water .... en je afzet en pop is door de breete van een board veel bester zover ik weet !! en jah je hou je board langer in meer wind
Wouter

Antwoord #2 Augustus 05, 2006, 16:48:51
edit2Rapporteer  
Er zit een verschil tussen het "board houden" en "het board houden met hoge snelheid". Uit jouw verhaal maak ik op dat je het board niet meer kan afremmen waardoor je overpowered wordt. In dat geval zal een korter board je wel degelijk helpen.

In basistermen: met een korter board is het gewoon makkelijker om die achterkant in het water te duwen waardoor de boardsnelheid afneemt ten opzichte van je kite.   
Molliebollie

Antwoord #3 Augustus 05, 2006, 18:03:30
edit2Rapporteer  
Ik heb een Fanatic Eastwood 145x40cm gevaren en heb sinds begin deze week een nieuw Nobile 666 board. Ik moet zeggen dat ik echt een WERELD van verschil merk. Met het kleine board kan ik edgen als een gek en hoogte lopen gaat ook een STUK makkelijker!
Verder ging ik op mn Eastwood keihard stuiteren op hoge snelheid. Met mijn Nobile heb k daar bijna geen last van.
Molliebollie

Antwoord #4 Augustus 05, 2006, 18:45:10
edit2Rapporteer  
You gonna love it!:D
Jorro

Geen avatar

Antwoord #5 Augustus 05, 2006, 19:34:48
edit2Rapporteer  
Hoi, ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Heb nu een kleiner boardje, en dat trap je zo makkelijk op de rem! Wat ook scheelt is een kite die ver in de hoek van het windvenster wil, met een goede depowermogelijkheid
bigboy
Gast
Antwoord #6 Augustus 06, 2006, 00:54:55
edit2Rapporteer  
ik heb een rrd 144 x 44 cm en had veel problemen als het choppy werd of de wind wat meer werd,
nu heb ik een Naish Thorn 132 X 39 en dit vaart geweldig! Kan nu beter springen,beter hoogte lopen en het vaart veel relaxer als er hier genoeg wind voor staat.
Mijn vraag is alleen hoever kun je kleiner gaan met je boards als je 95 kg weegt. Maakt dit nog veel uit?
jeffrey

Antwoord #7 Augustus 06, 2006, 17:35:20
edit2Rapporteer  
als je een klein board neemt met veel flex dan kan je het wel langer houden heb ik zelf namelijk ok en ik hou het daardoor veel langer dan andere die dan op het water staan
JL

Geen avatar

Antwoord #8 Augustus 07, 2006, 05:52:26
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties. Ga volgende week maar eens op zoek!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.