Slufter onbevaarbaar door olielek ?

Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Januari 19, 2007, 03:33:00
edit2Rapporteer  
Iemand nadere info ? Beter thuisblijven morgen ?
Leon aero2
Gast
Antwoord #1 Januari 19, 2007, 04:14:06
edit2Rapporteer  
Heb idd. ook zoiets vernomen marcel? en schijnt niet mis te zijn.. Er is 1 of andere leiding geraakt door een schip.
Papa

Geen avatar

Antwoord #2 Januari 19, 2007, 04:26:12
edit2Rapporteer  
Het containerschip Claudel is donderdag kort na het middaguur uit de trossen gewaaid...
in de Rotterdamse haven. Daardoor ramde het een kade van de Maasvlakte Olie Terminal (MOT). Een zeer grote hoeveelheid (1600 kubieke meter) ruwe olie uit MOT-leidingen is als gevolg daarvan de haven ingestroomd.
De toevoer van olie is afgesloten en om de olievlek is een rubberen band gelegd. Hierdoor blijft de olie op zijn plaats en kan de situatie onder controle worden gehouden, aldus een woorvoerder van de milieudienst Rijnmond. Door de hoge golven is het nog niet mogelijk een begin met de opruiming te maken. De verwachting is dat pas na 21.00 uur donderdagavond de wind langzaam gaat liggen.

Denk dat je gewoon kan gaan varen
Frank77

Antwoord #3 Januari 19, 2007, 04:32:19
edit2Rapporteer  
Het is (zuid)westen wind en de slufter ligt 'upwind'. Ik zou niet verwachten dat het dan snel bij de slufter komt. Maar ben natuurlijk wel erg benieuwd wat er gebeurt.

ik vermoed in het omcirkelde gebied.
Heeft Iemand meer info?
benjamin
Gast
Antwoord #4 Januari 19, 2007, 04:46:38
edit2Rapporteer  
kort na het middag uur toen was het hoog water dat betekend een zuijderstroom als het een beetje tegen zit dan heeft zowel de slufter als hvh gravenzande monster scheveningen daar ook last van
lars

Antwoord #5 Januari 19, 2007, 04:49:58
edit2Rapporteer  
Ja klopt, ik zag het vandaag gebeuren! Was op de ect terminal.

De olie ging wel in de richting van de rivier, dus daar waren ze wel bezorgt om. Maar kan de slufter niet bereiken i.v.m. de golven die de haven in komen.
En die stank.... Niet normaal!
Morgen moet ik er weer heen, maar zoals de vooruitzichten zijn wordt er weer weinig gedaan denk!
Bluecupra

Antwoord #6 Januari 19, 2007, 04:53:13
edit2Rapporteer  
Volgens mij zijn de laatste berichten dat de olie in de petrolium haven ligt, zolang het hier ligt gaat het nergens heen.
Pbter

Geen avatar

Antwoord #7 Januari 19, 2007, 05:40:52
edit2Rapporteer  
lars, jij zit er zo te horen met je neus bovenop!
kun je ons een beetje up to date houden?

kan me nm wel voorstellen dat het een of ander aanspoelt aan de kust
jeroen90

Antwoord #8 Januari 19, 2007, 05:53:20
edit2Rapporteer  
ik ga morge even wat informatie vragen aan me oom en vader. Me oom werkt bij de m.o.t. en me vader bij nerefco ligt daar ook in de buurt.
lennart

Antwoord #9 Januari 19, 2007, 05:54:13
edit2Rapporteer  
morgen gewoon hakken op slufter dus Grin
dimitri
Gast
Antwoord #10 Januari 19, 2007, 15:37:29
edit2Rapporteer  
Ja klopt, ik zag het vandaag gebeuren! Was op de ect terminal.

De olie ging wel in de richting van de rivier, dus daar waren ze wel bezorgt om. Maar kan de slufter niet bereiken i.v.m. de golven die de haven in komen.
En die stank.... Niet normaal!
Morgen moet ik er weer heen, maar zoals de vooruitzichten zijn wordt er weer weinig gedaan denk!

Ik wil je wel ff vertellen dat je ECHT MOET uitkijken met die stank, de olie die is vrijgekomen is (ik weet dit omdat ik in het verleden controle werk heb gedaan aldaar) Crude oil. De stank die hier bij vrij komt is H2S oftewel zwavel waterstof, deze geur is te herkenen aan de rotte eieren lucht.

Ik weet niet of er mensen zijn die verstand hebben van de aanduiding PPM. (Parts per million)
H2S is te ruiken vanaf 0 tot 10 PPM,zonder verdere gevolgen.
10 tot 20 PPM is ook te ruiken maar een stuk gevaarlijker.
Vanaf 20 PPM verdoofd het de reukorganen en kan je in het slechtste geval dood neer vallen.
De laatste optie is hier niet meer van toepassing omdat H2S langzaam verwaait, maar je zal het voorlopig nog wel blijven ruiken die troep.
big_ben_lair

Antwoord #11 Januari 19, 2007, 15:53:21
edit2Rapporteer  
Ik wil je wel ff vertellen dat je ECHT MOET uitkijken met die stank, de olie die is vrijgekomen is (ik weet dit omdat ik in het verleden controle werk heb gedaan aldaar) Crude oil. De stank die hier bij vrij komt is H2S oftewel zwavel waterstof, deze geur is te herkenen aan de rotte eieren lucht.

Ik weet niet of er mensen zijn die verstand hebben van de aanduiding PPM. (Parts per million)
H2S is te ruiken vanaf 0 tot 10 PPM,zonder verdere gevolgen.
10 tot 20 PPM is ook te ruiken maar een stuk gevaarlijker.
Vanaf 20 PPM verdoofd het de reukorganen en kan je in het slechtste geval dood neer vallen.
De laatste optie is hier niet meer van toepassing omdat H2S langzaam verwaait, maar je zal het voorlopig nog wel blijven ruiken die troep.

morgen dus met H2S pieper en vluchtmasker op naar slufter ik laat m'n gasmeter thuis :>
KiteDemon

Antwoord #12 Januari 19, 2007, 19:44:52
edit2Rapporteer  
Met deze windrichting en van de afgelopen dagen, zal je geen last hebben van olie of stank op het strand bij de Slufter.
.....enne....is er nog wel wat van het strand over ???

Maar bij inademing van hoge concetraties H2S zal er zwavelzuur ontstaan in de longen........maar tegen die tijd lig je al op apegapen aangezien je longen geen zuurstof meer opnemen en je dus gewoon stikt.

Lang leve de fossiele brandstoffen.
dimitri
Gast
Antwoord #13 Januari 19, 2007, 20:55:35
edit2Rapporteer  
En wij maar denken dat de zeelucht die wij inademen gezond voor ons is.....
Moza

Antwoord #14 Januari 20, 2007, 21:39:39
edit2Rapporteer  
de olie die is vrijgekomen is (ik weet dit omdat ik in het verleden controle werk heb gedaan aldaar) Crude oil. De stank die hier bij vrij komt is H2S oftewel zwavel waterstof, deze geur is te herkenen aan de rotte eieren lucht.

Lang niet alle crude oils bevatten H2S, als je DAT ruikt dan is het al te laat! Het zijn meer de andere zwavelverbindingen die je ruikt(mercaptans). Die halen ze er ook om de stankreden uit...
benjamin
Gast
Antwoord #15 Januari 21, 2007, 18:53:39
edit2Rapporteer  
de olie heeft zich al aardig verspreid in hvh haven lag het ook al.
dimitri
Gast
Antwoord #16 Januari 22, 2007, 02:06:34
edit2Rapporteer  
de olie die is vrijgekomen is (ik weet dit omdat ik in het verleden controle werk heb gedaan aldaar) Crude oil. De stank die hier bij vrij komt is H2S oftewel zwavel waterstof, deze geur is te herkenen aan de rotte eieren lucht.

Lang niet alle crude oils bevatten H2S, als je DAT ruikt dan is het al te laat! Het zijn meer de andere zwavelverbindingen die je ruikt(mercaptans). Die halen ze er ook om de stankreden uit...

Sluit ik me bij aan,  ThumpsUp maar ik denk dat wij het onderwerp H2S maar afsluiten. Ik denk dat er een boel mensen zich afvragen waar we het over hebben. ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

Ik kan jullie wel vertellen dat er een stuk van een meter of 15 uit het steiger van de MOT is gevaren door het betreffende schip, en dat er nog aardig wat restanten olie op de kade rechts van de haven ligt.
Dit wordt denk ik TZT door rijkswaterstaat opgeruimd.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.