LF Ruud
Logs: 0 | 35 uur
|
Ik hoop dat de voorspellingen zo blijven dan wordt het zaterdag de heledag en zondag morgen een vroege sessie (wendy_kitesmiley)En locatie moet ik nog ff kijken of heeft iemand een goed plan
|
|
|
marlou
|
Hoi kiters! Ben nog maar weinig op het forum geweest, dus zal me beetje voorstellen. Ik ben Marlou en woon in Groningen. Heb vorig jaar wat kitelesjes gehad en mn eigen materiaal gekocht, dit jaar aantal keer op het water geweest, paar kleine metertjes gemaakt. Maar moet nog leren om langer te varen. Het op laten van de vlieger en neerlaten vind ik nogsteeds beetje enge puntjes, en ben dus ook nog wat bang om zonder mensen die ik ken het water op te gaan, terwijl ik nu veel tijd heb om te kiten en mn vrienden niet. Hebben jullie tips voor me, of zijn er mensen die vaak bij het water zijn en wel me willen begeleiden bij het oplaten van de vlieger? Groetjes, marlou
|
|
|
KappuhH
|
Ik hoop dat de voorspellingen zo blijven dan wordt het zaterdag de heledag en zondag morgen een vroege sessie (wendy_kitesmiley)En locatie moet ik nog ff kijken of heeft iemand een goed plan Wat denk je van H? Alhoewel het daar ook gewoon al drukker begint te worden.
|
|
|
|
|
PieNO
Logs: 0 | 28 uur
|
Zaterdag ziet er goed uit mannen. Maar eigenlijk heb ik deze week niks te klagen al een paar dagen lekker lopen knallen in de avondsessie @ rietplas Emmen. Van mij mag die noordoostenwind nog wel effe aanhouden. Helemaal top zo. Lijkt de laatste tijd wel of de wind hier harder is dan aan de kust. geloof het of niet maar hier waren vandaag zelfs 2 man met een 8 aan het varen. Ik met de 10 behoorlijk lopen trekken. Maar het vreemde van alles is dat er op de windsites maar een knoop of 10 staat terwijl er 20+ knoop staat. En dat met een strak blauwe lucht.
|
|
|
Idefixe
|
We hebben nu alweer de 17e juni en ook vandaag wederom een topdagje.op het water. Begin nu wel te merken dat ik vanaf vorige week vrijdag ( met uitzondering van de zondag) iedere dag op het water gestaan heb. Helemaal gesloopt dus . Morgen maar ff rustig aan ( eerst naar m'n werk) en daarna maar weer ff lekker het water op. Zaterdag ziet er overigens ook toppie uit
|
|
|
Idefixe
|
wie gaat waar zaterdag? Ik zit nog een beetje te twijfelen......... Vandaag sla ik ff over, ben na 1 hele week iedere dag varen ( behalve de zondag dan) helemaal gesloopt en d'r staat weer een zwaar weekend voor de deur.
|
|
|
KappuhH
|
Hoe is Hindelopen eigenlijk qua diepte? Kan met deze windrichting ook nog wel eens een leuke spot zijn...
|
|
|
|
PieNO
|
Ik ben morguh van half 9 tot 12 @ Workie. Kan helaas niet de hele dag.Morguh Noord dus geen Mirns. Zondag ziet er tot nu toe ook nog goed uit. Dan ook weer Noord dus dan waarschijnlijk ook Workie.
|
|
|
KappuhH
|
Ruud, morgen Hindelopen? Gert en ik zijn er smiddags. Laat al die beginners maar lekker op een kluitje in Workum zitten Of heeft een andere spot je voorkeur? Harlingen is laat hoog dus dikke chop.
|
|
|
|
KappuhH
|
Rond 2 uur denk ik...
|
|
|
LF Ruud
|
@Tom kom je morgen ook naar Hindelopen (up_kitesmiley)ik heb je geprobeert te bellen maar je neemt niet op en ik heb je voicemail in gesproken als je dit leest bel dan ff
|
|
|
Idefixe
|
wat een FACKING klotsbak is dat zeg. ppffffffffffffff
|
|
|
LF Ruud
|
Yep helemaal mee eens Tom Trouwens zit nog bij te komen van die laatste loop jonge jonge zeg wat een FACKING klotsbak is dat zeg. ppffffffffffffff
|
|
|
KappuhH
|
Haha Ruud, volgens mij ben je 10cm langer geworden Toen jullie weg waren werd de wind nog wat harder en werden de golfjes wat constanter, wat verder downwind had je dan grote vlakke stukken er tussen. Loops landen was wel lastig op dat chop.
|
|
|
LF Ruud
|
Ik ga mezelf direct opmeten Hendrik of het zo is haha (schater_kitesmiley)Ja toen we ons aan het omkleden waren ging het idd aardig te keer
|
|
|
PieNO
|
Nou op Workie was geen zuuk6 vandaag. Gekite van half 9 tot half 11 .Toen parkeerde een maat van me zijn kite in de mast van een catamaran. Shit oeps. Kite precies in het midden geraakt. Hij wou er graag 1 kite bijkopen maar dat hoeft nu niet meer want hij heeft van 1 kite 2 kites gemaakt. Dus om kwart voor 11 weer richting huis. Morgen nog maar eens proberen.
|
|
|
Idefixe
|
Voor aanstaande vrijdag geeft KNMI nu een beetje wind op ( 4 BFT) met een temp van bijna 30 graden........... Laat ik nu toevalig ook nog eens vrij zijn
|
|
|
[Pepper]
|
Vorige week een aantal dagen in Worky op de camping gestaan en heb (ondanks de voorspellingen) bijna iedere dag kunnen varen. Wind ging iedere dag tegen 17.00 uur richting de 12 knopen om tegen 19.00 uur weer in te kakken. Voorspelling van 8 knopen + een beetje thermiek is al snel een vaarbaar knoopje of 12. Geen enorm spektakel maar lekker cruisen in je boardshort en je kop in de zon op pislauw water!
|
|
|
KappuhH
|
Vorige week een aantal dagen in Worky op de camping gestaan en heb (ondanks de voorspellingen) bijna iedere dag kunnen varen. Wind ging iedere dag tegen 17.00 uur richting de 12 knopen om tegen 19.00 uur weer in te kakken. Voorspelling van 8 knopen + een beetje thermiek is al snel een vaarbaar knoopje of 12. Geen enorm spektakel maar lekker cruisen in je boardshort en je kop in de zon op pislauw water!
Niet iedereen heeft een 17m Hoe bevaltie? Is het pompen nog een beetje te doen of laat je altijd iemand helpen
|
|
|
Swiftenaar
|
@Tom, mocht je vrijdag gaan, geef ff een pb'tje of mailtje mocht je plek in de auto hebben! (hopelijk dan me 11m terug van de kiterepair!)
Ciao
|
|
|