Jolien.
|
Netjes dat jullie even melding maken! Tuurlijk jullie kunnen er niks aan doen, dit is een standaard reactie van beginners 'vasthouden!!!'
|
|
|
Passie
|
gelukkig is alles goed afgelopen. en prima gehandeld zeg ik zelfs..
Mooi verteld
|
|
|
Passie
|
hou zelf eigenlijk ook altijd vast maarja;)
|
|
|
|
Joy.H
|
toppie dat jullie het op deze manier eerlijk vertellen want zo komen er geen onzin verhalen in de kitesurf wereld en ben het helemaal met jullie eens!
|
|
|
D.D
|
hou zelf eigenlijk ook altijd vast maarja;)
Heel veel mensen hoor volgens mij, ik denk niet dat mensen erg snel hun kite zouden releashen. Ik zou het ook niet snel doen:P Maarja een ongeluk kan gebeuren, en wel goed dat de helicopter al zo snel klaar stond!:O
|
|
|
mijngatindelucht
|
Goed dat er wordt uitgelegd wat er is gebeurd. Ik lees dat er al veel veiligheidsmaatregelen worden getroffen. Helmen en impactvesten...gecertificeerde intructeurs, er is al een hoop verbeterd.
Mijn advies (ongevraagd I know) is om ook het starten en landen in minimaal kniediep water te oefenen. Veel ongelukken gebeuren juist bij het starten en landen. Daarbij komt dat we vaak automatisch de bar juist steviger beetpakken als er iets misgaat. Om dat af te leren kan een cursist een aantal keer op het sein van de instructeur de bar loslaten. Mijn ervaring is dat dit werkt.
Beterschap voor de dame in kwestie en voor de kiteschool sterkte met de schrik.
Kitese Ivo
|
|
|
Flyingtrunkie
|
...... en waren uitgehaakt bezig met het landen van de kite in de tweede les. Uiteraard met gecertificeerde IKO instructeurs. .....
Les 2: unhooked bezig zijn met een kite????? Is dat normaal, of vergis ik me nou?
|
|
|
Davidov
Logs: 0 | 27 uur
|
Top van jullie omdat even te melden. Beterschap aan degene die gevallen was!
|
|
|
franco
|
ja is normaal flyingtrunkie, want in gehaakt zou ze hem niet los kunnen laten. alleen jammer dat je als beginner altijd de bar blijft vast houden ik denk nu even hoe ik zelf was hahaha, maar sterkte en gelukkig loopt het weer goed af, beterschap voor haar die de bar niet wou loslaten.
|
|
|
Haring High Richardt
|
Uiteraard met gecertificeerde IKO instructeurs. hoor net op radio noord holland over dat ongeluk in Ijmuiden Er werd lesgegeven door een 28 jarige niet gecertificeerde instructeur oftewel hij had geen papieren tegen de instructeur is proces verbaal opgemaakt zei men op de radio Wie spreekt de waarheid de school of radio noord Holland ???????
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Wat mijn opvalt is dat er nog steeds les wordt gegeven als de wind meer als 20 knp is ,ik was zaterdag op schellinkhout en daar waren diverse groepjes met cursisten in een behoorlijk krachtige wind bezig ,met gevolg dat ze soms vele meters achter hun kite aangetrokken werden ,ze stonden dan wel ver in het water ,maar toch ,het is niet geheel ongevaarlijk . Er zou eigenlijk boven de 20 knp geen les aan beginners gegeven mogen worden..
|
|
|
Haring High Richardt
|
Er werd lesgegeven door een 28 jarige niet gecertificeerde instructeur oftewel hij had geen papieren Hij was 26 jaar en kwam uit amsterdam en had geen papieren volgens pagina 141 tv Noord Holland Graag reactie van de kite school Karta Boardsports
|
|
|
Haring High Richardt
|
Er zou eigenlijk boven de 20 knp geen les aan beginners gegeven mogen worden.. En z0 is dat Frank
|
|
|
Idefixe
|
Het zou kunnen zijn dat de betreffende instructeur z'n papieren niet bij zich had. ( niet echt slim) In zo'n geval wordt bij een ongeval automatisch P.V. opgemaakt. ( ook al heb je je rijbewijs, als je het tijdens het autorijden niet bij je hebt kan ome agent altijd een P.V. uitschrijven) trouwens, zo'n p.v. kan al opgemaakt worden als de betreffende instructeur geen geldig legitimatiebewijs bij zich had ( Dat schijnt tegenwoordig in dit "fijne landje"te moeten . Zie het al voor me: staat er een agent in het water om je i.d. kaart te bedelen.
|
|
|
VincentC
|
...... en waren uitgehaakt bezig met het landen van de kite in de tweede les. Uiteraard met gecertificeerde IKO instructeurs. .....
Les 2: unhooked bezig zijn met een kite????? Is dat normaal, of vergis ik me nou? Lesgeven gebeurt altijd uitgehaakt. Zodra er iets foutgaat kan je beter loslaten dan dat je een safety moet trekken.
|
|
|
Frank77
|
Wat mijn opvalt is dat er nog steeds les wordt gegeven als de wind meer als 20 knp is Ten tijde van het ongeluk was het volgens mij geen straffe 20+ knp meerv (miss en net aan 20 knp). Met een 10m2 en 9 m2 nog heel normaal kunnen varen en ze waren ook met 11 en 13m2 nog bezig. Daarnaast was het naar mijn mening (redelijk) constante wind, geen (extreme) vlagen. Persoonlijk zie ik hier geen probleem in als in deze specifieke situatie les wordt gegeven (en met een 5m2 lijkt het mij dan verantwoord)
|
|
|
piede
|
Er werd lesgegeven door een 28 jarige niet gecertificeerde instructeur oftewel hij had geen papieren Hij was 26 jaar en kwam uit amsterdam en had geen papieren volgens pagina 141 tv Noord Holland Graag reactie van de kite school Karta Boardsports Wat wil je nou man, als je dingen wilt weten moet je ze maar opbellen....... Of je vindt het leuk om mensen voor het blok te zetten. Ik had trouwens gehoord dat de instructeur 4 biertjes op had en op de kant zijn pupillen in de gaten hield tijdens het lessen. VERKLARING GRAAG!
|
|
|