hOe hA HeNniE
|
....dan ontdek je pas hoe verslaafd je kunt raken aan een sport
pffff, heavy sjit, herstel-ze en tot gauw. @allemaal: have fun en voor diegenen die naar Kessie gaan: tot zo! Heb r echt weer zin in! Kom gisteraaf terug van 2 daagjes Zeeland: heerlijk om weereens in het campertje te slapen en aan zee wakker te worden....topperdetop.
|
|
|
Joy.H
|
thnx mensen iedereen die gaat beulen: veel plezier
|
|
|
NinoBrownz
|
Hopelijk staan velen van jullie nu voor een heerlijke sessie op het water...
De wintersport is achter de rug, dus met de blik vooruit verheug ik me nu super op een nieuw seizoen kiten en hoop dit jaar meerdere meters met jullie te mogen maken!
Ik ben benieuwd naar jullie avonturen van vandaag.
p.s. danny, ik heb nog foto's van onze wasserkuppe en mounatinboard sessie op cd. zal ik ze binnenkort ff droppen?
|
|
|
hOe hA HeNniE
|
danny, ik heb nog foto's van onze wasserkuppe en mounatinboard sessie op cd. zal ik ze binnenkort ff droppen?
yes please! je weet waar m'n flat woont. komt goed uit want ik ben je nummer kwijtgeraakt (mobiel stuk, nummers op telf geheugen kwijt) verder.....ben ik benieuwd naar de grote mannen verhalen; ik zal de spits afbijten: vanmorgen met Diesel op kessie geweest, was absoluut niet wat er afgegeven werd, eerder een magere 4 met wat uitschieters. Op zich met groot geschut wel 1,5uur lekker kunnen varen, maar toen was de wind echt op.. Goed dat de meeste van jullie een dagje naar zee zijn gereden. Eergisteren daarentegen was ik op de G'dam en daar wast flink raggen met 13m en klein board; ik heb alle zeilen moeten bijzetten, maarrr...een keertje insturen werd danook beloond met airrrrrtime...kortom, voor mij was dit het wiek dat ik d8: yes! het seizoen begint weer. nou ehh, bring it on guys, en graag met vieze, smerige details als het kan!!
|
|
|
Parkie
Logs: 0 | 12 uur
|
Onderweg richting wijk aan zee was de wind een lekkere 14 m/s.............. dus dat beloofde wat........ 10 kilometer voor mijn eindbestemming, kreeg ik een telefoontje van iemand op de spot, en zij me, "draai maar om, wind is weg"....... was nog 5 m/s over........... Wat de f@ck, ik ga dat tering eind niet rijden, en dan niet varen. Het zag er ook niet naar uit dat daar nog snel wind kwam. Ik zag dat er bij hoek van holland en zeeland wel nog wat wind stond, dus maar richting slufter gereden. Hoe dichter ik daar in de buurt kwam, hoe beter het weer werd en de wind aantrok. Daar aangekomen, bleu sky en een lekker briesje, dus snel pompen. Dropt er iemand zijn kite bij mij in de buurt, ff opnieuw opgelaten, niet eens gezien dat het onze ben de belg was..... Zie ik dat Andy ook op de kant stond, hahahaha limbo's op da sluf Wind was lekker voor de 12 meter, ging een beetje op en af, en af en toe toch een lekkere 5 bft gehad. En achter de zandbank liepen toch wel lekkere rollertjes Ineens zie ik Andy aan de kant sip staan te kijken, had zijn kite bij een KLBL laten crashen en had een scheur van een meter of 2 in zijn kite Dan maar de 9 gepakt en heeft daar de rest van de dag mee lopen rippen. De hele dag op het water geen wolkje gezien, cap en handschoentjes maar weg gelaten, het was heerlijk weer, had het lekker warm in mijn pakkie, en zit nu op de bank met een verbrande kop summer is coming
|
|
|
floater
|
Ik kan het verhaal van Heeliks alleen maar bevestigen. . Nu zit ik hier.. helemaal voldaan , rood aangeslaan van de zon... Toch alles goed voor meer als vier uur kiteplezier... juhuuu Slufter4ever .. van de waves tot vlakkie.. wuhaaa... @Hennie : Cool dat je nog even hebt kunnen varen @Diesel007 : ik ga je vergunning intrekken : je bent te veel aan het oefenen.. hahaha.. je wordt te goed.. Weer een dikke streep op onze surfstok. Nog van die dagen . Please Grtz Ben
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Vandaag was een Limboteam op Brouwersdam: Basjuh, (R)ikke, Mauriceke en ik. Toen we rond 10.30 uur aankwamen hadden we onze twijfels: staat er genoeg wind. Toch maar de grote jongens opgeblazen (11'ers en 12'ers). Verbazendgenoeg ging het uitstekend: "dikke winterwind"? De wind nam als maar toe en om 14.00 uur vond ik het tijd om mijn 9 Bandit op te pompen. Inmiddels stond er een heerlijk zonnetje en de krachtige wind zorgde voor golven waarin heerlijk gebeuld en geragd kon worden. Tegen 16.00 stond er een harde wind (30 knp?) waarin (R)ikke en Basjuh zich heerlijk met een 7-tje konden uitleven. Ik was al uitgepierd; vooral mijn bovenbenen en armen. Maar ja, daar doen wehet toch voor.....niet dan? toch nog een tegenvaller: door de harde wind ben ik mijn Bandit 11m bag kwijt geraakt
|
|
|
hOe hA HeNniE
|
toch nog een tegenvaller: door de harde wind ben ik mijn Bandit 11m bag kwijt geraakt Over kwijtraken gesproken: vrijdagavond net voor donker zet ik m'n busje aan zee om een maaltje te koken en met m'n vriendinnetje lekker wat te happen; m'n board leg ik zoals altijd op het dak van de bus. Scheelt ruimte. Je voelt 'm al aankomen, ik dus niet op vrijdagavond.... Eenmaal bij de boer aangekomen (plm 10 min van zee) gaat na 3kwartier de telefoon: of ik op de B'dam was geweest...ik denk wie is dat nou?? En had nog steeds niks in de gaten.... "Of ik ook een board was verloren toevallig?" Woehaaaaaaa...shit.....idd...board op dak laten liggen!!!!!! Nou, dat was erafgewaaid en een toevallige passant uit Arnhem reed er nog net niet overheen, stopte, en dacht, aha, ik heb een tent verdiend! Trof hij een mooie Nobile aan met een plakkertje met Hennie's telefoonnummer erop!!! Ik was vrijdag het blijste mannetje van zeeland en omstreken, dat zullen jullie snappen....Dag later een fles wijn voor de goede man gekocht, en zo was iedereen blij! Zo, nu snaveltjes toe, en lekker dromen over wind...
|
|
|
NinoBrownz
|
Super om jullie avonturen te lezen...het lijkt erop dat de mooie dagen weer aangebroken zijn!
Hopelijk kan ik snel weer mee, zodat ik m'n startersmeters van vorig jaar kan uitbreiden...
@danny: ik drop de CD wel af bij je hut...ik weet waar die woont!
|
|
|
diesel oo7
|
@ heelilks mooi verslagje van een mooie dag voor jullie @ Floater we blijven oefenen om het niveau dit seizoen weer een stuk omhoog te krijgen en de trick list verder uit te breiden zo kunnen we elkaar een beetje puchen om samen tot een hoger niveau te komen @ nino ben blij om te horen dat je terug met kiten bezig bent ik loop nu al een heel eind vooruit op de feiten maar zoals het er voor zaterdag uit ziet mag het blijven 20kn aan de kust op da sluf@ iedreen denk aan de vergadering op vrijdag iedereen die op een constructieve manier zijn steenje wilt bijdragen is welkom check de volgende link voor meer info http://www.masurfspot.be/phpBB2/viewtopic.php?t=998
|
|
|
Kitemen
|
@ Diesel Zou graag de vergadering willen bijwonen maar moet helaas die vrijdag avond werken...
Nog ff een (stom) vraagje tussendoor. Hoe krijg ik foto's hier op het forum? Me vriendin heeft wat, niet hele spectaculaire, maar toch in ieder geval foto's gemaakt van zondag op de Dam... Lukt me alleen niet om ze hier toe te voegen!
|
|
|
diesel oo7
|
@Mauricke
je moet bij extra opties bij je bericht kijken en dan bijlage invoegen je foto s mogen wel maar 700kb zijn
|
|
|
Basjuh
|
hej ff een vraag aan OpperBEN,
Laatst hebben ze ingebroken in de auto van Louk waar dus ook mijn beurs inlag met daarin het pasje/sticker voor Masurfspot..........niks dus (belangrijker dan mijn bankpasje). Moet ik nu iets anders aanvragen? kan ik een nieuwe krijgen? hoe wie wat waar?
Hej ff een reactie aan OpperDAVID,
Ik kan helaas niet op vrijdag. Ik ben vrijdag en zaterdag voor het werk in Gent........grrrrrrrrr nikszooi...
Hej ff een mededeling aan OpperIEDEREEN,
zondag heb ik wel vrij...........lekker he
Truste
|
|
|
Ron
|
Goed om te lezen dat de Limbo's weer goeie dagen aan zee hebben gehad, op mijn werk was het ook gezellig hoor.. Wat betreft de vergadering, ik moet vrijdagavond helaas werken dus ik kan niet aanwezig zijn. Ik hoor wel graag hoe het gegaan is!
|
|
|
floater
|
Dudes,
Vrijdag is zeer belangrijk. Er is veel te vertellen.
@Basjuh.. : you've got mail.
Grtn,
Ben
|
|
|
Ron
|
Als de wind goed is en er niet teveel regen is ben ik morgen (donderdag) op Kessie tussen 11 en 15u. Zijn er meer mensen die eventueel tijd hebben?
|
|
|
Kitemen
|
Evt. zou ik ook wel in de ochtend kunnen tot uur of 1400. Maar denk niet dat het echt iets
gaat worden morgen qua wind...
Ff afwachten
|
|
|
diesel oo7
|
@heeliks en hoehahenie
komen jullie ook naar de vergadering vanavond?
@iedereen
gaat er morgen iemand richting zee volgens watersportweer een knoopje of 18 ik heb wel zin wie nog meer?
|
|
|
Ron
|
Vandaag(zaterdag) kan ik helaas niet.. Ik wil wel graag zondag gaan, meer mensen die dan naar zee gaan?
Hoe is de vergadering verlopen?
|
|
|
Kitemen
|
Hoe is de vergadering gegaan??
|
|
|
(R)Ikke
|
Kiten was heerlijk zondag, maar ben wel heel de week gebroken geweest.
Je kan zeggen wat je wil, maar de 2008 fuel 7 is een SUPEEEEER kite
|
|
|
hOe hA HeNniE
|
Aangezien de nieuwe voorzitter en de nieuwe secretaris waarschijnlijk helemaal leeg zijn van een dagje slufteren, hierbij een kort berichtje omtrent de vergadering: Na 8 jaar is er een spiksplinternieuwe voorzitter van de surfclub van Kessie (Masurfspot), en dat is Ben. Unaniem gekozen overigens. De nieuwe secretaris is Diesel. Unaniem gekozen. Penningmeester is aangebleven. Unaniem. Zij zullen samen met oud voorzitter Thieu de kar gaan trekken. Waar nodig zou het mooi zijn dat wij limbo's ondersteunen waar mogelijk, indien nodig. Het is zo goed als zeker dat er een surfstrandje komt op Kessie, en daarvoor moet de club wat meer professionaliseren en zich wellicht bij een grotere federatie aansluiten, zodat een vuist naar gemeente etc gemaakt kan worden. Dat proces is in volle gang. Betekend wel dat de contributie, die EU 5,- was, omhoog moet naar (een in mijn ogen zeer acceptabele) EU 20,- voor 2009. Indien alles rondkomt zal EU 15,- de man naar deze belgische federatie gaan, die vervolgens een helehoop services biedt aan ons als persoon en als club, zijnde bv. een wa-verzekering bij schade en letsel. Blijft er slechts EU 5,- voor de club over waarmee het dan gedaan moet worden. Ik hoop dat dit voldoende zal zijn, en dat jullie dit allemaal begrijpen. Het was een constructieve vergadering waarin een hoop besproken is.
Belangrijk maar zeer lastig punt dat ik aanhalen wil, is dat wij allen menen dat Kessie GEEN beginnersspot is. Iedereen die een baantje kan kiten is welkom, maar we moeten echt proberen mensen die zonder enige vorm van begeleiding zomaar een kite oplaten, te waarschuwen en de kite neer laten halen. Het ijzer is heet, en moet NU gesmeed worden, ruimte voor een desastreuze fout is er simpelweg niet. laten we hier allemaal op letten, blijft het een topspot waar we hopelijk nog lang van kunnen genieten.
Maar goed, hoe ist degenen vergaan die vandaag WEL gevaren hebben? Bring it on!
|
|
|
diesel oo7
|
@ hoehahenie mooi en zeer duidelijk verslag vandaag met Ben Andy en Nino naar da sluf geweest net genoeg wind met de 12m om lekker gepowerd te varen en een heerlijk windje om te oefenen de truckendoos is weer aangevuld voor Nino waren het de eerste meters van het nieuwe jaar en hij bracht het er goed vanaf het was weer een heerlijk dagje wat een voldoening krijg je toch na zo een dagje
|
|
|
floater
|
@ hoehahenie : amen We zijn inderdaad leeeeeg van een geil dagje slufter. Ik geloof in de toekomst van onze homespot en zal er ook alles uit de kast voor halen, zodat we telkens al vingerlikkend aan de kant staan , naar mekaar kijken en zeggen " this is home ". gtz Ben
|
|
|