storm
|
Lastig. Is op zichzelf een erg goede camera, met mooie scherpe foto's en mooie kleurweergave. Maar: zoals je wellicht al eens gemerkt hebt, drukt deze camera altijd een fractie later af dan het moment dat jij een beeld schiet. Hierdoor vis je eigenlijk altijd achter het net. Je kan hierop anticiperen door net iets eerder te schieten dan het echte moment. Maar dat vraagt een vooruitziende blik. Niet Ideaal. De oplossing is een digitale speigelreflex, of een gewone speigelreflex. Deze camera's hebben een te verwaarlozen vertraging.
|
|
|
Jeromez
Logs: 0 | 427 uur
|
Mijn tip is neem een camera die direct een foto maakt als je op de knop drukt. Momenteel heb ik er een die 1/2 sec vertraging heeft en de foto's net de echte actie missen. Succes met je bovenarm btw
|
|
|
Papa
Geen avatar
|
Gaat perfect hoor. Kijk maar ff op www.3m-team.com meeste van die pics zijn gemaakt met een Fujifilm S5600 (tevens te koop ivm overstap spiegelreflex). Je moet natuurlijk beetje anticiperen. Maar foto maken die tie wel snel. Gewoon ff gaan proberen en je krijgt het vanzelf onder de knie. Ik merk het wanneer andere mensen foto's gaan maken met mijn cam. Die zijn vaak niet mooi of geheel mislukt. Zorg datje goed focust op de rider of kite. Zit je ernaast op bv de horizon dan zla je zien dat de kiter/kite wazig zal zijn op groot formaat.
|
|
|
Morres
|
Dan zit je overigens wel gelijk aan een dure Digi. spiegelreflex camera.
Maar ik zag gister in een foldertje een spiegitale diegelreflex camera van 270€ van Fuji maar dat zal wel verkooppraat zijn geweest, kan volgens mij nevernooitniet voor die prijs
|
|
|
xray
|
Vaak zit het bij de compact camera's hem ook in de autofocus. Door het ontspanknopje half in te drukken wordt de focus al gedaan en dan hoef je alleen nog maar door te drukken, iets dat dan wel zonder vertraging gaat.
|
|
|
Morres
|
Vaak zit het bij de compact camera's hem ook in de autofocus. Door het ontspanknopje half in te drukken wordt de focus al gedaan en dan hoef je alleen nog maar door te drukken, iets dat dan wel zonder vertraging gaat.
Ja idd, merkte ik 4-9 met mn cam toen bazaki op kornwerd was, vantevoren als ff scherpstellen, en op sport-modus zetten helpt al stukken.
|
|
|
Papa
Geen avatar
|
maar zorg er dan wel voor dat je niet focust wanneer de rider 100m weg en je een foto pas maakt wanneer de rider op 50m is. Als je foto's maakt dan is beste om ff te seinen wanneer tie een trick in gaat zetten. Dan scherpstellen dan foto maken
|
|
|
Morres
|
WAt overigens ook fijn is, is een cam die veel zoom bereik heeft(niet digitaal, das CRAP) Ik heb een Olympus SP-510, en die heeft naast allerlei foefjes en functies, 7.1MP ook 10optische zoom. post wel ff pica
|
|
|
Kevin
|
Gewoon al scherp stellen doe ik met mijn Cybershot ook en dat gaat perfect eerst effe knopje half ingedrukt houden en wanneer het juiste moment is meteen doordrukken heb je altijd scherpe en mooi foto Succe
|
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
je koopt al 'n canon 300d met extra lens en waarschijnlijk 2 accus voor zo'n 250/350euro.(2e hands) nieuwe spiegelsreflex kosten je ongeveer 550 met kit lens. en als die bus er af kan kun je toch ook wel iets in 'n cameratje infesteren!
|
|
|
Papa
Geen avatar
|
Mijn S5600 Fuji (TE KOOP) heeft ook 10x optische zoom. Dat komt volgens mij ong overeen met spiegelreflex 300mm. Ik heb er ook een groothoeklens bij zitten (x0.45) en dat is ook stukken fijner omdat je dan ook de kite erbij op kan zetten! Check maar www.3m-team.com en dan Egypt - El Gouna 2007. Meeste zijn gemaakt met groothoek
|
|
|
Papa
Geen avatar
|
je koopt al 'n canon 300d met extra lens en waarschijnlijk 2 accus voor zo'n 250/350euro.(2e hands) nieuwe spiegelsreflex kosten je ongeveer 550 met kit lens. en als die bus er af kan kun je toch ook wel iets in 'n cameratje infesteren!
Koop geen 300D. Kan je echt serieus wat meer centen investeren in een 350 of 400. Je kan zelf als mooie cams kopen met 2 lenzen v ong 650. Er zijn tegenwoordig veel goede cams met de voor en nadelen. Ben er nu ong 3/4 jaar mee bzg en nog steeds weet ik niet wat ik wil...
|
|
|
|
Papa
Geen avatar
|
tis maar net wat je duur vind... Dit is wel redelijke prijs hoor. Denk wanneer je de onderdelen los koop je miss paar tientjes duurder uit ben. Maar om hier mee te starten is echt perfect hoor!
|
|
|
jurrr
|
ja.. ik ben niet bekend in de fotografie.. maar ik vind het wel leuk..
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
tja...er is net 'n nieuwe van canon uit...de 40d,echt te geil. 6,5 foto per seconde en 10,1 megapix ik heb zelf 'n 300d(al 4 jaar) en zou deze zelf natuurlijk nu ook niet meer kopen,maar je kunt er hele leuken dingen mee hoor(al is i niet heel snel) ik wil nu dus 'n 40d maar ja ... ff sparen!
|
|
|
Papa
Geen avatar
|
heb je die prijzen gezien van die 40D... Kan je volgens mij leuker ander spul voor kopen inc lenzen...
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
1200..nog wat alleen voor de body!!! ach ja.maar canon heeft gewoon het beste arsenaal lenzen(btje bataalbaar nog dan he) de aller beste lenzen zijn geloof ik die van nikon maar ja dan heb je het over lenzen van 2000+ daarom ga ik voor canon en niet voor iets anders...en de 30d vind ik 'n te kleine stap,al is het 'n compleet andere camera dan m'n 300d!!!
|
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Oke oke, Bedankt voor de tips, ik ga het gewoon effe proberen en kijken of ik er een beetje feeling voor heb. Als ik wat heb geschoten dan zal ik wel wat posten.
|
|
|
Flyingtrunkie
|
Ik ben op dit moment ook aan het zoeken naar een nieuwe camera. m'n oude is verzopen, helaas. Er zijn momenteel (of binnenkort) 3 compactcamera's met 18x optische zoom, in combinatie met een goede beeldstabilisatie met tevens een groothoek erbij. Dit rond de 400 euri's: - Panasonic Lumix DML FZ18 - Olympus SP560 - Fuji S8000FD
Uiteraard krijg je wel wat noise bij flink inzoomen met deze camera's. Er zijn van de 2 laatste nog geen reviews op dit moment te vinden. Eerstgenoemde heeft een uitstekende lens, maar toch wel wat ruis in de foto op hogere ISO-waarden en flink inzoomen. Fuji zou een goede reputatie hebben t.a.v. noise., maar zoals gezegd, er zijn nog geen reviews van deze camera's, dus maar ff wachten.... Misschien dat de fotografen onder ons nog argumenten hebben, om voor de eene of de ander te kiezen?
Maareh Theo, sterkte met je arm...
|
|
|
jeroen84best
Geen avatar
|
ìk heb zelf de pentax W30
die is waterdicht (zonder onderwater behuizing) 7,1 mega p. en er zit een sport stand op geloof 1/3000 ste sluitertijd die maakt echte mooie foto's
nadeel er kan geen groothoek lens op. en je door dat hij waterdicht is heeft hij maar 3 keer optsche zoem
|
|
|
Haring High Richardt
|
Maandag kan je het uitproberen op mij in Andijk Ik wil wel als proefkonijn fungeren. Ik vaar alleen niet meer op de vissekom (i.v.m oorproblemen) maar op het ijselmeer Als je nauw je wetsuite aantrek dan probeer ik over je heen te springen in het water Volgens mij levert dit spectaculaire foto,s op Zie je vanavond op het ZZ feest (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
|
|
|