beginnerslessen gehad en hoe nu verder?

Piet ppp

Geen avatar

November 21, 2007, 21:51:55
edit2Rapporteer  
Hallo iedereen,

van het najaar heb ik mijn eerste kiteboard lessen gehad. Veel zeewater gehapt, maar echt te gek. Ik zit me nu af te vragen of het zinvol is om op het strand verder te oefenen met een mountain of fly-board tot de temperaturen weer wat op niveau komen of is het verstandiger om op zee verder te gaan met oefenen???
Vinni

Antwoord #1 November 21, 2007, 22:01:24
edit2Rapporteer  
Je kan inderdaad beter weer even wachten totdat het weer wat warmer word.
Omdat je net begint, zal je veel in het water liggen, en dat is dus niet prettig/verstandig in koud water.

Om nu in de winter te gaan flyboarden, is inderdaad een leuk alternatief. Je krijgt je vlieger goed onder controle en leert alvast de eerste stappen om te gaan kitesurfen. Zodra het weer wat warmer word kan je lekker op het water gaan experimenteren. En dan heb je natuurlijk al het voordeel dat je met een vlieger kan omgaan en je beter weet wat je doet!
HBob

Antwoord #2 November 21, 2007, 22:14:47
edit2Rapporteer  
Beetje koud om nu in het water te gaan oefenen, als beginner lig je vaak en langer in het water dan gem.

Zee; je kan beter een vlakke ondiepe spot zoeken(ook al is het wat verder rijden) dan gaat de voortgang wat sneller.

oefenen is altijd goed. Je moet wel rekening houden dat je bij mountain-\flyboarden wat harder valt en een goede depower moet hebben, dus zie wie zo geen c-shape kite want deze houdt altijd een klein beetje druk waardoor je langer over het strand wordt getrokken.

Oefen in ondiep water kan maar is zeker geen aanrader maar dat bepaal je natuurlijk zelf.
Op zee met deze temp oefenen is gewoon No Go. (Golven, stroming, ect. waardoor je te lang in het water lig)

Morres

Antwoord #3 November 21, 2007, 22:23:14
edit2Rapporteer  
Gewoon niet doen, zelfs voor de die-hards is het koud nu..
Maar je kan idd op land oefenen met vliegers e.d. dan train je iig je controle een stuk
Slis

Antwoord #4 November 21, 2007, 22:32:29
edit2Rapporteer  
op vakantie naar mooi en warm land
en daar lekker verder in het water oefenen!
Piet ppp

Geen avatar

Antwoord #5 November 21, 2007, 22:43:46
edit2Rapporteer  
Helaas niet genoeg pegels om dat te realiseren, maar wie weet wat sinterklaas in petto heeft!!
Gerrie

Antwoord #6 November 21, 2007, 22:44:21
edit2Rapporteer  
Zorg wel dat je gaat landboarden met een kleinere kite. Zeker als beginner!
big_ben_lair

Antwoord #7 November 21, 2007, 22:50:01
edit2Rapporteer  
Hallo iedereen,

van het najaar heb ik mijn eerste kiteboard lessen gehad. Veel zeewater gehapt, maar echt te gek. Ik zit me nu af te vragen of het zinvol is om op het strand verder te oefenen met een mountain of fly-board tot de temperaturen weer wat op niveau komen of is het verstandiger om op zee verder te gaan met oefenen???

wetsuit aan, handschoenen, schoentjes (hoog) een cap op en hup het water in!

is het te koud? daar ben je zo achter! ga alleen niet te lang door want onderkoeling is een reeel gevaar!
Piet ppp

Geen avatar

Antwoord #8 November 21, 2007, 23:08:26
edit2Rapporteer  
Hallo iedereen,

wetsuit aan, handschoenen, schoentjes (hoog) een cap op en hup het water in!

is het te koud? daar ben je zo achter! ga alleen niet te lang door want onderkoeling is een reeel gevaar!

Zo'n reactie was te verwachten, BIG BEN, maar we zijn niet allemaal van die stoere bikkels zoals jij!!! maar even goed bedankt voor de waarschuwing,  ThumpsUp
Geronimo79

Antwoord #9 November 21, 2007, 23:34:16
edit2Rapporteer  
Dat soort reacties van Big Bennie, hebben mij anders wel aan het varen gebracht... Sta je daar lekker voor de 100e x een beetje te vliegeren om zogenaamd te wennen aan je kite, banjert die gozer vrolijk met je boardje naar je toe... VAREN EIKEL!

tanx!!
Vinni

Antwoord #10 November 22, 2007, 00:24:22
edit2Rapporteer  
Beetje koud om nu in het water te gaan oefenen, als beginner lig je vaak en langer in het water dan gem.

Zee; je kan beter een vlakke ondiepe spot zoeken(ook al is het wat verder rijden) dan gaat de voortgang wat sneller.

oefenen is altijd goed. Je moet wel rekening houden dat je bij mountain-\flyboarden wat harder valt en een goede depower moet hebben, dus zie wie zo geen c-shape kite want deze houdt altijd een klein beetje druk waardoor je langer over het strand wordt getrokken.

Oefen in ondiep water kan maar is zeker geen aanrader maar dat bepaal je natuurlijk zelf.
Op zee met deze temp oefenen is gewoon No Go. (Golven, stroming, ect. waardoor je te lang in het water lig)

Dat is onzin, je kan het prima met een c-shape leren, heb ik ook gedaan. Eerst even in een klein windje je vlieger onder controle krijgen, en als je hem onder de knie hebt stap je het flyboard op.
Nick van Kampen

Antwoord #11 November 22, 2007, 02:38:47
edit2Rapporteer  
Wat is dat nou weer voor geouwe**** met: ga niet het water in, het is te koud. Dat het oefenen op zee nu gevaarlijk is ben ik mee eens, maar om het oefenen helemaal af te raden is regelrechte onzin natuurlijk. Ik heb het ook geleerd toendertijd, op binnenwater welliswaar, zolang er iemand bij je blijft en zorgt dat je niet al te gekke dingen doet, is het keurig oefenen op een veilige binnenwater spot !

En zoals Big Ben ind. zegt: schoentjes, handschoentjes aan, en er is geen vuiltje aan de lucht. Ik zeg: oefenen vriend, als het een beetje vlot gaat kan je met 3 x je 1ste rakkies maken !
Mr.Klip

Antwoord #12 November 22, 2007, 04:19:32
edit2Rapporteer  
als ik jou was zou ik lekker ff flyboarden,dat kan ik gewone warme kleren,dus vrij goedkoop,
als je het water op gaat moet je een dik pak plus cap handschoenen en schoentjes, je kan beter nu lekker boarden en als het wat warmer is kun je een dun wetsuit kopen die zijn goedkoper en het is lekkerer om niet dood te vriezen pas idd wel op met watvoor kite je gaat boarden ik zou geen matras nemen ookal zijn die er wel geschikt voor gewoon lekker een kite, dan weet je ook gelijk hoe hard zowiets trekt en reageerd op jou gedrag, dan hoe je ene kite in iedrgeval nietmeer aan te schaffen

sus6  greets wesley
Vinni

Antwoord #13 November 22, 2007, 04:21:38
edit2Rapporteer  
Wat is dat nou weer voor geouwe**** met: ga niet het water in, het is te koud. Dat het oefenen op zee nu gevaarlijk is ben ik mee eens, maar om het oefenen helemaal af te raden is regelrechte onzin natuurlijk. Ik heb het ook geleerd toendertijd, op binnenwater welliswaar, zolang er iemand bij je blijft en zorgt dat je niet al te gekke dingen doet, is het keurig oefenen op een veilige binnenwater spot !

En zoals Big Ben ind. zegt: schoentjes, handschoentjes aan, en er is geen vuiltje aan de lucht. Ik zeg: oefenen vriend, als het een beetje vlot gaat kan je met 3 x je 1ste rakkies maken !

Hij vraagt ook of het verstandig is om verder op zee te gaan oefenen waar iedereen nee op antwoord...
Niemand heeft het hier over binnenwater...
Nick van Kampen

Antwoord #14 November 22, 2007, 05:20:21
edit2Rapporteer  
Onee ? Wat betekent dit volgens jou dan:

Met dan de nadruk op de 1ste zin. Of trek je daaruit niet de conclusie dat de man op ondiep water/binnenwater doelt ? Of leg jij de associatie met een ondiepe zee; slufter, wat zoiezo een nogo voor beginners is...

michiel v geel

Antwoord #15 November 22, 2007, 13:47:05
edit2Rapporteer  
ondiep is voor mij igg oostvoorne of ijselmeer

daar zou ik nu echt niet meer heen gaan (als gevorderde kiter wel gezegd he)

in de winter is door het dunne laagje water het  al heen erg koud daar
de beste tempratuur kan je nu nog vinden op  de diepere stukken (katwijk,noordwik,ijmuiden,scheef bv)

maar ik vind het zelf al erg koud nu (en ik ben in dit opzicht geen mietje)

ik ben zelf ook begonnen met eerst een winter flyboarden op ijmuiden. dit hielp wel enorm want toen ik het water in ging had ik al volledige kitecontrole ik kon die vlieger al dromen. dat heeft mij zeker wel geholpen

ik heb je ook een pbtje gestuurd trouwens
FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #16 November 22, 2007, 14:27:25
edit2Rapporteer  
Voordeel van oefenen in ondiep water is dat je ook zo weer aan de kant bent, en dat is wel zo prettig als beginner. En als je je goed aankleed en goed eet van tevoren kun je best 2 uurtjes liggen klooien in het water. Daarna word het vaak te koud. Maar dan heb je wel weer je uurtjes gemaakt toch?
Ik vaar zelf altijd door `s winters en zo lang de temperatuur niet onder de 5-6 graden zakt kun je nog heerlijke sessies van een uurtje of 2.5 varen. Maar daarna wel direct omkleden want anders krijg je het echt te koud.
Maargoed ieder z`n ding.
Succes iig.
Vinni

Antwoord #17 November 22, 2007, 15:08:05
edit2Rapporteer  

Met dan de nadruk op de 1ste zin. Of trek je daaruit niet de conclusie dat de man op ondiep water/binnenwater doelt ? Of leg jij de associatie met een ondiepe zee; slufter, wat zoiezo een nogo voor beginners is...

Ondiep water hoeft niet altijd perse binnenwater te zijn. Zoals michiel ook al zei, kan dat net zo goed oostvoorne zijn. Ik doel er meer op dat hij vraagt of het verstandig is, en dat is het gewoon NIET. Het kan allemaal best, maar het is allemaal niet VERSTANDIG.
Nick van Kampen

Antwoord #18 November 22, 2007, 16:23:31
edit2Rapporteer  
Klopt, dat je beter kan wachten is waar.
FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #19 November 23, 2007, 00:30:44
edit2Rapporteer  

Ondiep water hoeft niet altijd perse binnenwater te zijn. Zoals michiel ook al zei, kan dat net zo goed oostvoorne zijn. Ik doel er meer op dat hij vraagt of het verstandig is, en dat is het gewoon NIET. Het kan allemaal best, maar het is allemaal niet VERSTANDIG.
Wat is dan verstandig???
Volgens mij is kiten helemaal niet verstandig.
MAAR WEL LEKKERRR!!
michiel v geel

Antwoord #20 November 23, 2007, 00:32:59
edit2Rapporteer  
ja maar jij bent ook niet verstandig maar ook toch wel lekker...

kom je nog eens langs in katwijk want na onze ontmoeting in mirns wil ik wel meer zien (heb downwinder geplanned voor het weekend mischien wil je mee (reageer anders in het leiden/denhaag topic))
Vinni

Antwoord #21 November 23, 2007, 00:40:48
edit2Rapporteer  

Wat is dan verstandig???
Volgens mij is kiten helemaal niet verstandig.
MAAR WEL LEKKERRR!!

Wat wel verstandig is?
Gewoon wachten tot het weer wat warmer word en je minder risico loopt om onderkoeld te raken.

Kiten is niet verstandig, maar je kan er wel verstandig mee omgaan.
Matjas the scissor-kid

Antwoord #22 November 23, 2007, 01:01:32
edit2Rapporteer  
Citaat
Kiten is niet verstandig, maar je kan er wel verstandig mee omgaan.

kiten is wel verstandig, mits je er verstandig mee omgaat  ThumpsUp
Vinni

Antwoord #23 November 23, 2007, 01:09:39
edit2Rapporteer  
kan ook ThumpsUp
FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #24 November 23, 2007, 03:16:23
edit2Rapporteer  
ja maar jij bent ook niet verstandig maar ook toch wel lekker...

kom je nog eens langs in katwijk want na onze ontmoeting in mirns wil ik wel meer zien (heb downwinder geplanned voor het weekend mischien wil je mee (reageer anders in het leiden/denhaag topic))

Grin
Kom zeker nog een x naar Katwijk, heb ik beloofd.
dit weekend leren/werken, missch zondag Workum/Muiderberg. Da`s dus verstandig en lekker..
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.