Inentingen Dakhla Marokko nodig?

Paul78

Geen avatar

Mei 06, 2008, 06:05:42
edit2Rapporteer  
Hi,

Ik ga binnenkort naar Dakhla, Marokko. Zijn er voorzover jullie weten inentingen noodzakelijk in dat gebied?

Thanks,

Paul
florisvw

Geen avatar

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #1 Mei 06, 2008, 15:45:25
edit2Rapporteer  
ff bij je reisbureau vragen,
op kijken op:
www.vaccinatiepunt.nl
Chop S(t)ick

Antwoord #2 Mei 06, 2008, 16:44:00
edit2Rapporteer  
Stel je gebied is vrij schoon, een klein ongeluk en je mag naar een ziekenhuis.
Ziekenhuizen zijn de meest smerige infectie plekken ter wereld.
Spuitjes zijn of gratis, ik kreeg 70% vergoed omdat gratis vaccinatie niet in mijn buurt was.
Dus voor 50 euro spuitjes gekocht bij de apatheek en de dokter de spuitjes laten zetten.
florisvw

Geen avatar

Antwoord #3 Mei 06, 2008, 17:21:02
edit2Rapporteer  
Stel je gebied is vrij schoon, een klein ongeluk en je mag naar een ziekenhuis.
Ziekenhuizen zijn de meest smerige infectie plekken ter wereld.
Spuitjes zijn of gratis, ik kreeg 70% vergoed omdat gratis vaccinatie niet in mijn buurt was.
Dus voor 50 euro spuitjes gekocht bij de apatheek en de dokter de spuitjes laten zetten.

ik snap niet helemaal wat jij bedoelt....
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Mei 06, 2008, 17:55:15
edit2Rapporteer  
Hij bedoelt dat het misschien ook slim is schoon (steriel) spuitjes mee te nemen. Volgens mij valt Marokko daar wel mee.

Overigens vaart de GGD goed bij al die vakantie vactinaties, het is al regelmatig in het nieuws geweest dat ze veel te makkelijk zeggen dat je ergens voor ingeent moet worden.

Toch maar ff uitzoeken, ik wil ook wel naar Dakhla. Schijnt ook zo goed als windzeker te zijn in de zomer. Iets wat je van bijvoorbeeld Egypte niet kan zeggen
florisvw

Geen avatar

Antwoord #5 Mei 06, 2008, 18:39:24
edit2Rapporteer  
spuitjes en vooral de naalden! of misschien bedoelen jullie dat ook.

je kan je beter 1 keer teveel laten inenten dan 1 keer te weinig. ik heb net ook inentingen gehaald voor de dom. rep. als ik het dan over half jaar ofzo weer doe hoef ik de komende 10 jaar niet meer.
verder kan het geen kwaad om tegen hep. ingeent te worden. en je DTP. die is inmiddels waarschijnlijk verlopen
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Mei 06, 2008, 18:44:15
edit2Rapporteer  
Zonder naalden valt er weinig te spuiten Grin

Ik ben voor 15 jaar ingeend tegen DTP, HepB en weet ik al wat niet meer ThumpsUp
florisvw

Geen avatar

Antwoord #7 Mei 06, 2008, 18:51:45
edit2Rapporteer  
iedereen is natuurlijk al ingeent tegen dtp maar de meeste weten niet dat het rond je 20ste verloopt.

nee maar ik bdoel meer dat het belangrijker is om naalden mee te nemen dan spuiten. van spuiten wordt je niet zien, van naalden wel! ik geloof dat er wel 60% van de naalden in bepaalde landen niet schoon zijn.

maar dat geld ook al voor landen die veel dichterbij zijn
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.