drifter
Berichten: 1757
|
als je er tape op plakt vererger je het alleen maar. Juist op de overgang van normaal doek en getaped doek slijt het doek harder door het gewichtsverschil.
Ik heb dit ook ooit gehad. Met hulp van een zeilmaker hebben we het slechte paneel los gehaald. Dus alle stiksel los halen. Vervolgens het paneel overgetrokken op een nieuw stuk doek en dat erin gezet. Dat is goed gelukt mede dankzij de vaardigheden van de zeilmaker, die veel vlieger ervaring heeft.
Alles kan gemaakt worden, maar soms is een nieuwe kite kopen makkelijker.
|
|
|
Morres
Berichten: 9427
|
merken als F-one en Gaastra gebruiken dacron frames tegen klapperen. Een TE met extra stevig doek(dacron) wordt ook wel silencer genoemd. Normaal doek rekt meer dan dacron, dacron blijft dus haar afmetingen houden waardoor het niet of minder gaat klapperen, hoe stiller de kite, hoe minder er klappert.
Een los stuk erop plakken heeft geen nut, A gaat het idd meer klapperen (zie maar naar gerepareerde TE's) en B klappert het er toch af omdat de ondergrond al niet meer helemaal in verhouding is.
|
|
|
freaky_jason
Geen avatar
Berichten: 4
|
Bedankt voor juillie reacties! Het zit nu ook idd ter plaatse van de verschillende diktes materiaal. Maar als ik daar dus een stuk tape overheen plak schuift de kreukelzone waarschijnlijk gewoon op richting LE? Het is trouwens een waroo pro.
|
|
|
Morres
Berichten: 9427
|
garantie? Ze zijn best coulant bij Best
|
|
|
Kamo
Berichten: 156
|
als je daar garantie op krijgt.... dan mag je je helemaal de scheurbuik lachen.... een duidelijker scenario voor slijtage is bijna niet te geven.
|
|
|
freaky_jason
Geen avatar
Berichten: 4
|
Ik vrees t ook. Ben ook niet de 1e eigenaar.. Heeft er iemand verder nog een goedkope manier om mijn probleem te fixen?
|
|
|
Morres
Berichten: 9427
|
zolang het niet scheurt is er niks mis mee, je kan het paneel laten vervangen, of een stuk er aan laten zetten, maar dan verschuif je het probleem... een nieuwe kite(of 2ehands) is dnek ik een betere optie.
|
|
|
Piet ppp
Geen avatar
Berichten: 12
|
Hetzelfde probleem als jij beschrijft heb ik ook bij mijn Caution spitfire 3. Ook 2e hands gekocht en slijtage langs de TE. Ik heb hier spinakertape op geplakt, over de gehele lengte van de TE en toen vastgestikt met een gestikte zigzag, op een gewone naaimachine (zie voor details topic reparatie kites). Ik heb hier bewust voor gekozen omdat de kites uit 2006 zijn. Ik heb ze gekocht om mee te leren kiten, goedkoop en als ze het seizoen uitdienen kijk ik uit naar jonger materiaal of nieuw. Ik weet niet of ik nu het probleem vererger, want als het harder zou gaan slijten omdat de TE nu zwaarder is geworden, dan zouden er ook op nieuwe kites geen verstevigings banden op de TE gemaakt mogen worden, want daar word deze dan zowie zo zwaarder van en zou er vroeger of later dus altijd slijtage op de overgang ontstaan. na deze reparatie heb ik er 2 keer mee gevaren, en ik kon niet iets merken dat de kite anders dan voor de reparatie vloog. suc6 met je besluit
|
|
|
Morres
Berichten: 9427
|
Caution(merk van Spitfire) gebruikt dikker doek, dus die zou meer kunnen hebben dan andere merken(op SS en OR na)
|
|
|
freaky_jason
Geen avatar
Berichten: 4
|
Bedankt allemaal voor het meedenken! Ik denk toch dat ik net als piet er even wat tape tegenaan ga plakken en dan vastnaai..
|
|
|