Fuel reparatiekosten waard?

sjembek

September 15, 2008, 10:15:42
edit2Rapporteer  
Ik heb een ss fuel 2005 9m liggen hier waarvan de exhaust valve lekt.
Jammer genoeg krijg ik 'm zelf niet gefixt dus wil ik de bladder laten vervangen.
Tis zo dat slingshot fuels onepump zijn, en dat dus het hele systeem eruit moet.

Tis echt een chille kite, maar weegt dit op tegen de kosten van de reparatie?
Hoeveel zou dit kosten?
Morres

Antwoord #1 September 15, 2008, 10:21:52
edit2Rapporteer  
ss mailen of een dealer in de buurt.
Denk dat een nieuwe bladder ongeveer een 80-120euro gaat kosten. Maar misschien lager dan 80 omdat het oude kite is, aan de andere kant misschien daarom uook juist in de hoge regionen van mn schatting

Kan je het echt niet fixen?
sjembek

Antwoord #2 September 15, 2008, 11:35:18
edit2Rapporteer  
Whehe nee heb het al geprobeerd met een nieuwe valve, lijm, spinakertape rondom helemaal hermetisch afgeplakt maar het eeuwige gesis blijft doorgaan. Jammer, want het is echt een dope kite. Denk dat ik m maar verkoop samen met mn 13 fuel en voor een rev 11 ga.
Joy.H

Antwoord #3 September 16, 2008, 15:41:22
edit2Rapporteer  
heb je hem weleens geprobeerd dicht te knijpen met een tyrap?
sjembek

Antwoord #4 September 16, 2008, 16:03:56
edit2Rapporteer  
Met een tyrap? hoe bedoel je? Het is niet het ventiel zelf dat lucht doorlaat maar meer de seal waarmee het ventiel vastzit aan de LE bladder. die zit niet goed vast en wilt ook niet goed vastzitten. Eraf halen is niks want iemand heeft er epoxylijm op gesmeerd Sad
Morres

Antwoord #5 September 16, 2008, 16:13:38
edit2Rapporteer  
epoxy hecht niet eens op bladders volgens mij..
Bram Wilbrink

Antwoord #6 September 16, 2008, 16:43:51
edit2Rapporteer  
Kees bellen.. heeft bladders op maat liggen en maakt je dr zo een ventiel in . InLove
Lex

Antwoord #7 September 16, 2008, 17:17:02
edit2Rapporteer  
En zo verkopen krijg je er ook niks voor;)
Joy.H

Antwoord #8 September 16, 2008, 17:47:07
edit2Rapporteer  
o sorry verkeerd begrepen... Wink succes ermee hopelijk krijg je hem goedkoop gefixt ThumpsUp
Joosdo

Antwoord #9 September 16, 2008, 22:36:44
edit2Rapporteer  
Bij mijn fuel 2006 7 m2 als volgt gedaan.

Het ventiel en de bladder licht opgeschuurd.

Toen 2 hard plastic ringen gemaakt (speedboor gat ter grootte van buitenmaat ventiel)

Toen beide zijden ingesmeerd met zacht plastic lijm, een ring boven en een ring beneden rond het ventiel geklemt met veel lijmklemmen. 24 uur laten zitten.

Reeds 5 x naar 8 psi gempompt en met heel harde vlagerige wind gevaren en nog steeds heel.
Joy.H

Antwoord #10 September 17, 2008, 02:01:40
edit2Rapporteer  
Bij mijn fuel 2006 7 m2 als volgt gedaan.

Het ventiel en de bladder licht opgeschuurd.

Toen 2 hard plastic ringen gemaakt (speedboor gat ter grootte van buitenmaat ventiel)

Toen beide zijden ingesmeerd met zacht plastic lijm, een ring boven en een ring beneden rond het ventiel geklemt met veel lijmklemmen. 24 uur laten zitten.

Reeds 5 x naar 8 psi gempompt en met heel harde vlagerige wind gevaren en nog steeds heel.

netjes gedaan zeg ThumpsUp Joepie
Idefixe

Antwoord #11 September 17, 2008, 10:52:23
edit2Rapporteer  
Alles wat aan gort is ( verkeerd verlijmd enz) wegknippen. Een luchtballon erin en zo opblazen dat de bladder net op vorm is. Ander stuk bladder eroverheen plakken. ( zacht plastic lijm van Bison) Nieuw ventiel erop Ballon lek prikken en door het ( Deflate) ventiel naar buiten halen met punt tangetje. Klaar.

Bram Wilbrink

Antwoord #12 September 17, 2008, 16:31:31
edit2Rapporteer  
Handig... klinkt als praktijk ervaring
 ThumpsUp
Karta

Antwoord #13 Januari 14, 2009, 12:26:15
edit2Rapporteer  
Dude!

heb de perfecte oplossing voor je inc verzendkosten 27 euro. haal een nieuwe ventiel bij U-stick.nl van het model FIX KIT (9mm of 11mm of slingshot I conector). De oude haal je eraf. De nieuwe plak je erop. easy safe simpel snel... geen lijm... wat wil je nog meer...

Succes

Groeten Kara
Joy.H

Antwoord #14 Januari 14, 2009, 21:09:00
edit2Rapporteer  
is al gefixt Wink  ThumpsUp en was een stuk goedkoper
sjembek

Antwoord #15 Januari 14, 2009, 23:03:30
edit2Rapporteer  
is al gefixt Wink  ThumpsUp en was een stuk goedkoper

whahaha vet. Wat was je kwijt?
Joy.H

Antwoord #16 Januari 15, 2009, 01:55:57
edit2Rapporteer  
uhm niks had nog een tube bison zacht plastic lijm liggen....(dikke aanrader btw!)
Ik heb het complete ventiel eraf gehaald, de oude lijmresten eraf gehaald en toen met die zacht plastic lijm weer royaal erop geplakt,daarna nog even de randjes opgevuld met diezelfde lijm (verdiend geen schoonheidsprijs Wink ) en gecheckt in bad (dat is een hoop gekloot met zo'n losse tube Grin Tongue
Toen terug in de kite gestopt (knalde opeens uiteinde, zonder dat hij gedraaid zat ofzo Undecided) dus strijkijzer gepakt en nieuwe naad geseald  ThumpsUp (werkte ook prima en tube is nog lang zat (hij komt net niet aan het einde waar je hem normaal gesproken omvouwt, dus ik verwacht geen problemen Wink )
Opnieuw weer voorzichtig bladder in de LE en KEIHARD opgepompt (kon niet harder) en 12 uur laten staan.....hij was iets zachter geworden maar verder toppie  Joepie ThumpsUp moet hem alleen nog testen (hij heeft toch al 3 keer keihard gepompt gestaan zonder problemen ThumpsUp)
dus projectje is zover ik weet prima gelukt Joepie

ps. moet wel zeggen dat het een gokje was om eraan te beginnen, want hij was echt na 1 uur helemaal in elkaar gezakt (anders was hij aan de muur beland ) en hij had nog een best groot gaatje onder het deflate ventiel wat ook een grote boosdoener was Wink
maarja was wel leerzaam om te doen en puur hobbyen (heeft me toch paar uur gekost Wink )

Idefixe

Antwoord #17 Januari 15, 2009, 20:19:39
edit2Rapporteer  
Dude!

heb de perfecte oplossing voor je inc verzendkosten 27 euro. haal een nieuwe ventiel bij U-stick.nl van het model FIX KIT (9mm of 11mm of slingshot I conector). De oude haal je eraf. De nieuwe plak je erop. easy safe simpel snel... geen lijm... wat wil je nog meer...
Succes
Groeten Kara
dit topic is dus een overtuigend bewijs dat je met een beetje handig zijn / info  al snel 27 euries kunt besparen. Zijn toch weer aardig wat biertjes  ThumpsUp
Joy.H

Antwoord #18 Januari 16, 2009, 00:20:23
edit2Rapporteer  
Dude!

Succes
Groeten Kara
dit topic is dus een overtuigend bewijs dat je met een beetje handig zijn / info  al snel 27 euries kunt besparen. Zijn toch weer aardig wat biertjes  ThumpsUp

idd en waarschijnlijk had een nieuwe valve niks geholpen door de overgebleven lijmresten, waardoor hij alsnog niet goed afsloot Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.