......
is dit normaal bij een nieuwe kite?ik heb alles nieuw aangeschaft 2010 model 7m en 11m waroo en redline bar met 20m en 3 m extension lijnen.
In de manual staat 'laatste knoopje en steeds een strakker tot ie lekker vaart'.
Jij bent goed begonnen, de verkoper heeft op basis van ervaring een paar stappen overgeslagen.
Nu staat ie op het strakste knoopje, na gebruik gaan je nieuwe voorlijnen nog rekken en zal je een knoopje terug gaan met je stuurlijnen. zover niets raars.
.....
Die extension lines heb ik ook maar ik weet zelf ook niet goed waar ik deze nou voor moet gebruiken
Extensions zorgen dat je vlieger een grotere cirkel om je heen maakt. een langere weg van links naar rechts, van boven naar beneden. hij ontwikkeld meer snelheid en dus kracht. per saldo meer lowend.
....
backstallen is toch als ik de kite depower met de bar,dat hij dan achterwaarts naar beneden valt?
...
Backstallen is inderdaad dat je vlieger achteruit vliegt. maar dit komt omdat je stuurlijnen te kort zijn. asap depoweren (bar van je af) zorgt dat ie weer vliegt zoals het hoort.
....
ik weet en begrijp dat ik dit niet 123 ga leren dus blijf voor mijn eigen en een ander zijn veiligheid gewoon vragen als ik er niet uit kom/begrijp.
ik wil gewoon een goede enveilige afstelling vinden voor beide kite's,het hoeft voor mij nog niet hard te gaan.wil gewoon relaxt heen en weer kunnen varen.
goed weekend
martin
Lekker blijven vragen, wordt je alleen maar wijzer van!