vraagje over de best waroo 2010

maidenlennium

Geen avatar

Berichten: 19
Oktober 03, 2010, 13:19:58
edit2Rapporteer  
hallo

mijn naam is martin reedijk en heb net 2 kite lessen gevolgd op het autostrand.
nu heb ik 2 nieuwe best waroo's 7m en 11m en best redline 2010 bar met een brunotti onix aangeschaft.
nu heb ik een vraag over de kites,hiet zit een auto tune A B C stand op er zit een papiertje bij waarop de afstellingen staat,als nu de A C stand neem moeten dan beide lijntjes verbonden worden met de hooflijn?en wat is evt de beste beginners setting.
neem ze mee naar de volgende les/of vraag een andere kiter of die mij kan helpen met de eerste keer opbouwen en afstellen.het is tenslotte allemaal nieuwe voor mij.vroeg me eigen af hoe dit zit.
hoop dat iemand hier uitleg over kan geven.
bvd

groeten martin
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #1 Oktober 03, 2010, 13:46:21
edit2Rapporteer  
Beste Martin,

Je kan het beste de stuurlijnen alleen aan de A bevestigen. Is ook advies van mijn instructeur (kitesurfschoolBest) geweest. Mijn ervaring is het 3e knoopje van onderen.
maidenlennium

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #2 Oktober 03, 2010, 21:11:09
edit2Rapporteer  
ok bedankt
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #3 Oktober 04, 2010, 09:06:07
edit2Rapporteer  
2010 Manual

hierin staat het helemaal uitgelegd.
maidenlennium

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #4 Oktober 08, 2010, 19:48:48
edit2Rapporteer  
hallo

ben vanmiddag bij eurofun geweest omdat de extension lijnen niet bij mijn 2010 best bar zaten.heb zonder problemen nieuwe gekregen.ik dacht dat de lijntjes om aan de kite te bevestigen aan de hoofd lijnen zaten,maar zitten al aan de kite AB vast.begrijp dus nu hoe het zit.

goed weekend

martin
maidenlennium

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #5 Oktober 29, 2010, 19:56:29
edit2Rapporteer  
gisteren voor het eerst geprobeerd om mijn 7m waroo op te laten.naar oostvoorne gereden,om gekleed bepakt en bezakt ,ver voorbij we les gehad hebben 600m gelopen en de kite uitgepakt en op gebouwd,alls goed na gelopen voor de veiligheid,net voor het los laten had ik er een slecht gevoel over,en vond dat mijn stuurlijnen veel te slap hingen,dus was niet zeker van de afstelling.mijn maatje waar ik mee gelest heb weet helemaal niets van het kiten.dus maar terug waarts naar de eerste kiters die er waren ,en gevraagd of ze mij konden helpen.ik had zoals omschreven in het bijgeleverde formulier.
de lijnen bevestigd aan het 1 knoopje van de kite.de kiters die er naar gekeken hebben vertelde mij dat het leek dat de stuurlijnen veel te lang waren.dus voor alle veilighijd maar weer alles ingepakt.en dat hele eind weer bepakt en bezakt naar de auto.net voor sluitings tijd nog maar even langs eurofun om naar uitleg te vragen wat het evt zou kunnen zijn.
zonder te aarzelen zegt de medewerker daar pak je bar en kite bouw hem op kijken we effe.knoopt de stuurlijnen zo dicht mogelijk bij de kite zeker 30cm vab waar ik hem bevestigd heb,trekt hem op en vliegen met die hap.in de beschrijving op de best site staat dat je de eerste of het tweede knoopje moet hhebben.nu moet hij op het laatst knoopje bevestig worden,of er moet daar boven nog een knoopje gemaakt worden.is dit normaal bij een nieuwe kite?ik heb alles nieuw aangeschaft  2010  model 7m en 11m waroo en redline bar met 20m en 3 m extension lijnen.
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #6 Oktober 30, 2010, 11:30:55
edit2Rapporteer  
Bij mijn Kahoona is het zo dat daar ook wel knoopjes opzitten en als je meer power je in je kite wil hebben sluit ik hem aan op het knoopje het dichtst bij de kite en vice versa.

Die extension lines heb ik ook maar ik weet zelf ook niet goed waar ik deze nou voor moet gebruiken
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #7 Oktober 30, 2010, 12:19:49
edit2Rapporteer  
Wat betreft die knoopjes zal je merken dat de kite bij meer wind lekkerder vaart als je m een knoopje minder zet en meer gepowered als je een knoopje er bij doet. Het is helemaal afhankelijk van jou persoonlijke wensen op welk knoopje je de kite trimt. Dit is dus even een kwestie van testen.

Ikzelf zet de kite nog wel s een knoopje hoger als ik met wat meer power wil varen, maar let op dat de kans bestaat dat de kite gaat backstallen als je m te strak trimt.

De extension lines die meegeleverd worden met de nieuwe BEST bar zijn bedoeld voor de BEST kites die ouder zijn dan 2010. Als je met 2010 kites vaart dan heb je deze extensions niet nodig.

Dit staat ook allemaal uitgelegd in de BEST manual, dus even goed en aandachtig lezen zou ik zeggen. Grin
maidenlennium

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #8 Oktober 30, 2010, 13:05:22
edit2Rapporteer  
hallo bedankt weer voor de reactie's

op de site staat toch het volgende.

We also recommend that riders using the 2008
or 2009 Best Bar remove all four of the 3m
flying line extensions for maximum kite
performance.

en bij de shop vertelde ze dat ik ze er gewoon op moet zetten,dat ik dan meer wind zou vangen?

backstallen is toch als ik de kite depower met de bar,dat hij dan achterwaarts naar beneden valt.

ik weet en begrijp  dat ik dit niet 123 ga leren dus blijf voor mijn eigen en een ander zijn veiligheid gewoon vragen als ik er niet uit kom/begrijp.

ik wil gewoon een goede enveilige afstelling vinden voor beide kite's,het hoeft voor mij nog niet hard te gaan.wil gewoon relaxt heen en weer kunnen varen.

goed weekend

martin ThumpsUp
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #9 Oktober 30, 2010, 13:31:28
edit2Rapporteer  
......
is dit normaal bij een nieuwe kite?ik heb alles nieuw aangeschaft  2010  model 7m en 11m waroo en redline bar met 20m en 3 m extension lijnen.
In de manual staat 'laatste knoopje en steeds een strakker tot ie lekker vaart'.
Jij bent goed begonnen, de verkoper heeft op basis van ervaring een paar stappen overgeslagen.
Nu staat ie op het strakste knoopje, na gebruik gaan je nieuwe voorlijnen nog rekken en zal je een knoopje terug gaan met je stuurlijnen. zover niets raars.

.....
Die extension lines heb ik ook maar ik weet zelf ook niet goed waar ik deze nou voor moet gebruiken

Extensions zorgen dat je vlieger een grotere cirkel om je heen maakt. een langere weg van links naar rechts, van boven naar  beneden. hij ontwikkeld meer snelheid en dus kracht. per saldo meer lowend.

....
backstallen is toch als ik de kite depower met de bar,dat hij dan achterwaarts naar beneden valt?
...

Backstallen is inderdaad dat je vlieger achteruit vliegt. maar dit komt omdat je stuurlijnen te kort zijn. asap depoweren (bar van je af) zorgt dat ie weer vliegt zoals het hoort.

....
ik weet en begrijp  dat ik dit niet 123 ga leren dus blijf voor mijn eigen en een ander zijn veiligheid gewoon vragen als ik er niet uit kom/begrijp.

ik wil gewoon een goede enveilige afstelling vinden voor beide kite's,het hoeft voor mij nog niet hard te gaan.wil gewoon relaxt heen en weer kunnen varen.

goed weekend

martin ThumpsUp
Lekker blijven vragen, wordt je alleen maar wijzer van!
maidenlennium

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #10 Oktober 30, 2010, 13:38:11
edit2Rapporteer  
ok bedankt

als hij dan backstalt moet ik een knoopje lager nemen dan?
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #11 Oktober 30, 2010, 13:44:31
edit2Rapporteer  
oui. yes. yep. da. si. ja.
klopt.
maidenlennium

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #12 Oktober 30, 2010, 21:13:59
edit2Rapporteer  
kan ook gelijk aan mijn talen werken zie ik.haha merci bien.
zal het volgend weeken als de wind het toe laat weer eens gaan proberen.
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #13 Oktober 31, 2010, 11:48:57
edit2Rapporteer  
Martin, ik vaar zelf ook al een jaartje met de Waroo 2010 (7m, 9m en de 11m). Hiervoor heb ik met Waroo's uit 2008 gevaren. Ik vaar de Waroo's op de afstelling AB. Ik vind ze dan lekker varen, maar dat is, zoals eerder is aangegeven, puur persoonlijk. Ik heb een redline bar uit 2009. Als het wat harder waait, gebruik ik het tweede knoopje van onderen, bij minder wind derde knoopje van onderen.

Dat backstallen is ook al uitgelegd, maar wat de Waroo 2010 snel heeft tijdens het varen is dat als je je bar te dicht bij je vaart, hij snel backstalt. Aangezien je nog een beginner bent, zal je vaak aan je bar trekken en hem dus dichtbij je willen varen. Als je merkt dat dit gebeurt, gewoon je bar van je af duwen waardoor hij weer goed in het windvenster gaat staan.

In ieder geval geen knoopjes er zelf bij gaan maken. Is echt niet nodig. Daardoor gaat ie juist backstallen. Met de redline bar varen die dingen echt goed. Maar zoals ik al gezegd heb, zal dat backstallen eerder door jou komen door verkeerd bargebruik dan door de knoopjes op je kite. Is ook logisch en is ook een kwestie van wennen aan je kite.

En gewoon door blijven vragen hoor, zowel op het forum als op de spots. Vrijwel iedereen wil graag helpen. We hebben het allemaal een keer moeten leren.

Veel fun met je kites. ThumpsUp ThumpsUp
maidenlennium

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #14 Oktober 31, 2010, 11:55:22
edit2Rapporteer  
ok bedankt,weer wat wijzer.
als het weer het toe laat, ga ik het  as zaterdag maar weer eens proberen.
en kom ik er niet uit of vertrouw het niet,vraag ik het gewoon.
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #15 Oktober 31, 2010, 12:08:47
edit2Rapporteer  
ok bedankt,weer wat wijzer.
als het weer het toe laat, ga ik het  as zaterdag maar weer eens proberen.
en kom ik er niet uit of vertrouw het niet,vraag ik het gewoon.


Zo is het, gewoon vragen. Liever dat dan dat je ergens op de dijk of in een boom eindigt doordat je het zelf maar even ging proberen. Sad
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.