Gaastra Jekyll 2 bowkite 12m 2009

ThommyT

Geen avatar

Juni 08, 2011, 22:08:01
edit2Rapporteer  

Kan iemand mij vertellen of deze kite een goede beginnerskite is? En of de prijs een beetje redelijk is?
Gaastra Jekyll 2 bowkite 12m uit 2009 + Gaastra 2010 bar met lijnen + Naish SOL 133cm ( jaar geen idee).
Wil voor deze set minimaal 650 euro hebben.

Thnx alvast!
Greets,
Thommy
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #1 Juni 08, 2011, 22:21:13
edit2Rapporteer  
Als de originele Gaastra bootschoenen erbij zitten, lijkt het me een topdeal, maar Morres is de expert die je graag verder helpt. InLove
martijnc

Antwoord #2 Juni 08, 2011, 23:04:04
edit2Rapporteer  
Prima kite. Heb het er ook mee geleerd.
ThommyT

Geen avatar

Antwoord #3 Juni 08, 2011, 23:21:52
edit2Rapporteer  
Heb er nog een set bij gevonden.
De best goru 2010 1 x gebruikt en een nieuw board van 135 + bar + lines en safety leash.
Vraagprijs 700 euro

Thnx alvast!
Greets,
Thommy

Morres

Antwoord #4 Juni 09, 2011, 12:41:06
edit2Rapporteer  
thommy, je kan niet elke kite die je vind op internet gaan vragen, opgegeven moment moet je gewoon ee nbeslissing maken. Gooru is volgens mij niet zo'n succesvolle kite geweest, prijs incl board is wel leuk.(hangt er vanaf wat voor board het is..)

Jekyll 12 mtr 2009 is prima kite, dat board moet hij wel ff jaartal of foto geven(dan wetn wij het hier wel) 650 lijkt me wat riant.
ThommyT

Geen avatar

Antwoord #5 Juni 09, 2011, 13:01:22
edit2Rapporteer  
Hej Morres.
Klopt maar wil wel iets goeds kopen.
Heb al meerdere malen gehad dat ik dacht o leuke set voor een goede prijs. Na wat navragen bleek dit veel te veel geld te zijn voor die set.. Daarom vraag ik het eerst op het forum voordat ik overhaaste beslissingen neem.
Thnx for the advice!

Hij heeft me verteld de kite + bar te kunnen kopen voor 475!
Wil em voor 400 ophalen dan ist best ok lijtk me zo.
Board  erbij en gaan met die Ban... kite:D

Greets,
Thommy
Morres

Antwoord #6 Juni 09, 2011, 13:09:40
edit2Rapporteer  
ik heb gister een 9 mtr 2010 verkocht voor 475, dus een 2009 12mtr mag dan sowieso minder kosten idd.
Als ie echt in topstaat is kan 425 nog, 12mtr zijn wel duurder in aanschaf.
en dan idd board er nog bij.
Blaze 520

Antwoord #7 Juni 09, 2011, 13:14:25
edit2Rapporteer  
Hallo Thommy,

Ik heb nog een mooie slingshot turbo diesel 2 van 2007 11m2 inclusief bar+pomp.
Geen reparaties en een zeer mooie beginnerskite.

€250,--

http://watersport.marktplaats.nl/surfen-kitesurfen/453787089-slingshot-turbo-diesel-2-2007-11m2-kite-bar.html

groet Mark
feddomw
Gast
Antwoord #8 Juni 09, 2011, 13:25:00
edit2Rapporteer  
thommy, je kan niet elke kite die je vind op internet gaan vragen, opgegeven moment moet je gewoon ee nbeslissing maken.

+1. Een beetje zelf uitzoeken en Google mag ook wel. Op het water gaat ook niemand je handje vast houden. Ik bedoel het niet lullig, maar je krijgt toch "duizend mensen, duizend meningen".

Ik weet dat je een budget hebt, maar ik zou als ik jou was bij de "grote" namen blijven. Die schrijven minder af, en je kan beter de kite weer verkopen, en je kan de prijzen beter vergelijken omdat ze i.h.a. "couranter" zijn.

Wees ook niet bang om hard af te dingen. Mensen vragen soms prijzen die ik echt niet kan begrijpen.
foli76

Geen avatar

Antwoord #9 Juni 09, 2011, 14:04:58
edit2Rapporteer  
check hier

http://www.telstarboardshop.nl/kitesurf/kites/gaastra-jekyll-ii-2009_5758_621011_793812.html

das een nieuwe uit 2009. dus...

ThommyT

Geen avatar

Antwoord #10 Juni 09, 2011, 16:36:18
edit2Rapporteer  
Wees ook niet bang om hard af te dingen. Mensen vragen soms prijzen die ik echt niet kan begrijpen.
[/quote]

En daar ga ik dus de mist in;) ik weet niet wat acceptabele prijzen zijn .. vandaar de vragen hier.
Ben nu in  overleg met iemand die mij waarschijnlijk een starkite 2008 Nieuw + 2008 bar  + lijnen en safetyleash en zit trapeze 2008( nieuw met productiefoutje leren lapje achter laat los maar doet niet af aan functionaliteit van trapeze, ziet er alleen lelijk uit)+ board van starkite sprint series inclusief bindingen paar x gebruikt voor rond de 600 euro..

Ik laat het jullie weten als ik iets gekocht heb. ( als jullie dat leuk vinden )
Morres

Antwoord #11 Juni 09, 2011, 21:14:34
edit2Rapporteer  
te duur, raakt ie aan de straatstenen niet kwijt, starkites in bijna non-existent
ThommyT

Geen avatar

Antwoord #12 Juni 09, 2011, 22:16:47
edit2Rapporteer  
@  Morres

Is dat jou mening of een algemeen feit?

Morres

Antwoord #13 Juni 09, 2011, 22:31:32
edit2Rapporteer  
dat staat gelijk aan elkaar Grin
Feit is dat je nergens starkites in de lucht ziet Wink Dus het een is inherent aan het ander
ThommyT

Geen avatar

Antwoord #14 Juni 10, 2011, 10:48:30
edit2Rapporteer  
Ok wel vreemd dan.
Die jongen heeft mij verteld echt geen zooi te willen verkopen en hij vertelde dat Satarkite in eerste instantie leskites leverde. Die gast vaart zelf voor naish team maar is begonnen met een starkite. Het is hem supergoed bevallen.

Vreemd dat hij mij zoiets zou willen verkopen maar ik merk wel op het forum hier dat ieder voor z'n eigen merk gaat en dus ook direct andere merken afkraakt..

feddomw
Gast
Antwoord #15 Juni 10, 2011, 11:08:08
edit2Rapporteer  
ThommyT, goed lezen.

Morres zegt niet dat Starkites slecht zijn. Hij zegt dat je ze nergens ziet en dus geen A-merk is en dus zijn ze te duur. Onbekend maakt onbemind.

Dat het een leskite is zegt ook niets. Rijlessen krijg je ook in een oude Golf 1.6 diesel (in mijn tijd wel), maar dan wil je niet voor je lol na je lessen in een oude Golf diesel rijden. Die kites zijn waarschijnlijk stabiel en redelijk langzaam. Goed voor lessen dus, niet leuk om op door te groeien.

Ik zou niet weten waar je onderdelen ervoor zou moeten krijgen als je iets sloopt, want het heeft geen (sterk) dealer netwerk.

Voor €600 kan je echt wel een Cabrinha uit 2009 vinden met een prima board erbij. Ik denk dat je voor €100 meer al 2010 spullen kan vinden. Voorbeeld: een maat verkoopt zijn North X-Ride uit 2008 (goed board) en ik verkocht mijn Cabrinha Convert 2010 voor €500.  Ben je voor €700 klaar met echt goede spullen.
ThommyT

Geen avatar

Antwoord #16 Juni 10, 2011, 14:54:23
edit2Rapporteer  
Neej maar hij suggureert het wel. Waarom zijn kites die je niet veel ziet geen A kites?
Zal dus betekenen dat een auto bijvoorbeeld rolls royce dus ook geen A merk is aangezien je er niet veel ziet rijden???? Snap die gedachte niet helemaal maar kan aan mij liggen.

Heb nu mijn ogen laten vallen op een ander setje. Ga er zondag of maandag heen en als het een beetje leuk spul is koop ik het direct.

Gaat om setje Zeeko Notus 2010. 12m2 + bar + 2010 board en trapeze.

voor een hele schappelijke prijs..
Morres

Antwoord #17 Juni 10, 2011, 15:31:57
edit2Rapporteer  
ik heb het niet over de kwaliteit, niet in vliegeigenschappen en niet in constructie-eigenschappen.
feddomw
Gast
Antwoord #18 Juni 10, 2011, 15:39:45
edit2Rapporteer  

Neej maar hij suggureert het wel. Waarom zijn kites die je niet veel ziet geen A kites?
Zal dus betekenen dat een auto bijvoorbeeld rolls royce dus ook geen A merk is aangezien je er niet veel ziet rijden???? Snap die gedachte niet helemaal maar kan aan mij liggen.

Ligt ook aan jou. Is niet erg hoor. Wink
Je ziet geen Rolls-Royce's omdat de prijs anders ligt dan de gemiddelde andere auto. De Rolls is wel "beter" dan andere auto's, dat zie je ook nou juist in die prijs uitgedrukt.

Dat ligt bij de genoemde vlieger-voorbeelden wel ff anders. "All other things being equal...." redenering gaat het hierom. Starkites zijn niet duurder dan andere kites, dus waarom zie ik dan zo weinig Starkites op het water? Dan zijn ze dus of minder goed of gewoon minder in trek om een andere reden. Dus het ene is inherent aan het andere. Die "andere reden" kan prima marketing zijn, want onbekend maakt onbemind, dus moeten zo goedkoper zijn om te kopen en krijg je er ook minder voor als je ze ooit wil verkopen. Want bij dezelfde prijs is een geen USP om ze te kopen t.o.v. andere kites die wel van een A-merk zijn.

Starkites hoeft niets mis mee te zijn, echter de prijs is niet marktconform. Is het zo duidelijk? En nu niet meer eigenwijs zijn. Smiley

Ik kan geen zinnig woord zeggen over Zeeko, ken ze niet.
ThommyT

Geen avatar

Antwoord #19 Juni 10, 2011, 15:46:34
edit2Rapporteer  
Haha okok kwartje valt.. Snap je standpunt ben het er alleen niet helemaal mee eens;) wel respect dat je hey me wil uitleggen:D daarnaast +1 voor je neutrale mening en eerlijkheid dat je die kozaa niet kent! Menigeen had gezegd ken ik niet dus zal et wrl troep zijn;) thnx voor de info en moeite! Zal niet meer bijdehand zijn;)
Morres

Antwoord #20 Juni 10, 2011, 15:46:54
edit2Rapporteer  
heeft voor mij nog niet eens met de prijs te maken. Dure kites zijn ook niet (per se) beter. check b.v. Nobile, die begonnen met kites maken, waren behoorlijk geprijsd en het was meuk.

Maargoed, 2008, dus iig 3 jaar oud, miss. 3,5. starkite, een merk wat je niet ziet, geen goede ondersteuning zal hebben(shops voor reserve onderdelen e.d.)
400euro is daarmee gewoon veel te hoog.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.