PLaya del Carmen

Switchrik

Geen avatar

April 14, 2005, 18:02:01
edit2Rapporteer  
Ik ga over een week voor twee weken naar mexico eerst een weekje rondreizen en daarna nog een week strand verlenging in een resort ergens tussen playa del Carmen en Cancun. Zijn er recentelijk nog mensen daar in de buurt geweest en wat zijn jullie ervaringen mbt de stranden, wind, etc..
 @#$
drifter

Antwoord #1 April 14, 2005, 19:13:53
edit2Rapporteer  
Der staat ergens een heel reisverslag van op kitehigh door Vegas05.
ouddorp-rules

Antwoord #2 April 14, 2005, 19:34:22
edit2Rapporteer  
Klopt, 1 van de mooiste stekken waar ik ooit gekite hebt!
WIM

Geen avatar

Antwoord #3 April 14, 2005, 20:30:24
edit2Rapporteer  
Ik ben dit jaar in Januari in Playa del Carmen geweest. De meeste kiters ziiten juist naast het reef coco beach hotel. Perfect all in hotel en het stadscentrum op wandelafstand met veel winkels voor de vrouwen, echt leuk. Wat de wind betreft is het bij mij fors tegengevallen. Op 14 dagen 1 dag goede wind voor mijn 17, een dag enkele uren met mijn 8 maar heel onstabiel en dan nog een dag dat het de ene moment 7 beaufort was, de andere moment viel je kite uit de lucht, echt niet te doen bij licht aflandige wind. Ik kan natuurlijk pech gehad hebben.
De local zeggen dat je er in het voorjaar 1 dag op 4 kan kiten gemiddeld, het voorjaar is volgens hen het beste seizoen. Die gasten van de kiteschool waren iets optimistiser, maar die moeten hun geld verdienen met kiten. Wel toffe sfeer, niet te veel kiters maar gewoon leuk. Van mijn kite en windsurf vakanties was dit, samen met st maarten in het najaar het verlof met de minste wind. De lokals gaven wel aan dat je iets meer kans op wind hebt meer naar het Zuiden, richting Tulum. Bij Noordenwind zou je ten Noorden van Cancun moeten gaan. Playa del carmen is goed bij NO tot ZW, Noord is echt klote, extreem vlagerig en schuin aflandig.
ouddorp-rules

Antwoord #4 April 14, 2005, 20:34:52
edit2Rapporteer  
Idd, ik ben in maart geweest en het waaide iedere dag! Meeste dagen 16mtr en de rest 12mtr.
WIM

Geen avatar

Antwoord #5 April 14, 2005, 20:56:16
edit2Rapporteer  
Vegas 05, ik heb misschien gewoon pech gehad met de wind, verder is het inderdaad een mooie spot. Erik, laat ook effe weten of er wind was. Als ik echt pech gehad heb met wind en voor de rest heeft iedereen goede ervaringen ga ik zeker nog eens terug, de vrouwtjes zijn er hartstikke tevreden.
Switchrik

Geen avatar

Antwoord #6 April 14, 2005, 21:17:32
edit2Rapporteer  
Wij zitten in Paraiso maya een paar kilometer ten noorden van Coco beach. Ik ben benieuwd of de wind goden mij goed gezind zullen zijn. Ik laat natuurlijk even weten hoe het geweest is.

Bedankt voor jullie reacties, @#$
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 April 15, 2005, 09:28:47
edit2Rapporteer  
Ben inderdaad benieuwd hoe het je daar gaat bevallen, je weet dat ik samen met cellie naar holbox willen in november maa als jij met super verhalen thuis komt kunnen de plannen natuurlijk nog worden aangepast.

oh ja..............zoek daar effe een pc op om zo dagelijks even je verhaal te posten ->

spreek je laterrrrrrrrrrrrr (weer geen wind dit weekend, wordt hoog tijd dat we samen weer eens gaan kiten zodat in Jaime even kan misbuiken)

wakieXXXX4
Mr. Indigo

Antwoord #8 April 15, 2005, 09:54:59
edit2Rapporteer  
hi,
ik ben eind januar 2 weken geweest.
absoluut top daar, kan niet anders zeggen.
Ik zat eerst in Puerto Morelos, heerlijk mexicaans dorp met prachtig kiten voor je deur....super rustig en mooi rif. na aantal dagen zuidelijk gereden (playa del carmen overgeslagen) en naar Tulum gegaan. Bijzonder relaxed en hippy/backpacker oord, waar ook veel yoga enzo wordt gegeven. Kiten daar is werkelijk een droom. Ik had niet echt geluk met de wind daar, maar je weet nooit! Het is absoluut de moeite waard.
vervolgens naar Holbox gegaan voor een dag of 4. is een hoop over bekend, dacht dat het al een beetje verpest zou zijn met overvloed aan kiters maar het was er super relaxed met goede kitemogelijkheden.

Kortom, neem je kites overal mee naar toe..is echt een geweldig (kite)land daar. ->

www.ikaruskiteboarding.com
staat goede info op mbt kiten in yucatan. je kan ze ook info mail sturen. aardige gasten. als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

grt Paul
Steph

Antwoord #9 April 20, 2005, 03:04:02
edit2Rapporteer  
Ik wil niet flauw doen, maar als je wilt kiten moet je naar een plek gaan waar het redelijk windzeker is. Dat is centraal Amerika helaas niet. De Caribbean dan weer wel...
Ik ben ook een aantal weken in Januari (vorig jaar) in de buurt van Playa del Carmen geweest en het heeft een halve dag gewaaid. En dat was ook niet eens geweldig.

Er is daar zo veel cultuur en andere leuke dingen (evt. nog Belize en Guatemala). Reken niet teveel op wind zou ik zeggen. Neem niet meer als een 16 mee en 1 board. Dan sleep je je al suf.
Flying Circus
Gast
Antwoord #10 April 20, 2005, 22:36:05
edit2Rapporteer  
Man ga lekker naar Holbox. Ben jaren geleden op playdelcarmen geweest, was toen nog wel relaxed maar nu barst het er van de toeristen. Op Holbox heb je de wind en de zee zowat voor je alleen. De beste en mooiste spot is Isla Passion, een heel klein onbewoond eilandje pal naast Holbox. Ook erg relaxte gasten daar. Inderdaad niet heel erg windzeker, dan kun je beter naar Combuco gaan.
Switchrik

Geen avatar

Antwoord #11 April 20, 2005, 22:37:35
edit2Rapporteer  
Ik ga er ook niet heen omdat het daar een windzekere bestemming is. We gaan er heen voor het land dus een combinatie van een week rondreizen door Yucatan en als afsluiting een week strand. Als ik puur voor de wind zou gaan zou ik weer net als vorig jaar naar Egypte gaan waar we elke dag windkracht 4 tot 6 hadden (OK 1 dag windstil). Dus het is al mooi als er 1 of 2 dagen wind staat en anders gaan we daar duiken wat ook fantastisch is. Ik ga in ieder geval genieten van een wel verdiende vakantie met of zonder veel wind. Maar een vette week wind zou natuurlijk wel TOP zijn,
Flying Circus
Gast
Antwoord #12 April 20, 2005, 22:46:01
edit2Rapporteer  
ok, have fun there. Nu het weer weer wat beter wordt trek ik mn gear uit de kast en ga over 2 weken weer eens op ameland kijken. Het is altijd lekker kiten daar. Afgelopen winter naar Combuco en Holbox geweest daar ga ik zekers nog wel vaker heen. Heb plannen om  voor september weer een tripje te boeken. Denk aan egypte of cabarete. Tips?
Switchrik

Geen avatar

Antwoord #13 April 21, 2005, 23:09:39
edit2Rapporteer  
Ik zou kiezen voor Egypte wat de wind betreft heb daar vorig jaar lekker gekite. In Cabarete kan de wind het soms laten afweten, maar de sfeer is wel super relaxed daar. Kijk goed naar de wind grafieken in die periode wij waren vorig jaar in mei in Egypte en dat was varen met 8m2 to 16 m2. In Cabarete ben ik een keer in Augustus/September geweest en dat was 1 week bijna elke dag wind kracht 3-4 met een uitschieter van 5, de weken voor mijn aankomst was het bijna windstil vertelde ze mij bij Happy surf. Uiteindelijk blijft het altijd afwachten,
WIM

Geen avatar

Antwoord #14 April 22, 2005, 00:39:57
edit2Rapporteer  
Cabarette was bij mij dan weer 2 maal top, 2 dagen op 3 kiten of windsurfen.
Switchrik

Geen avatar

Antwoord #15 April 22, 2005, 18:18:44
edit2Rapporteer  
Begrijp mij niet verkeerd op Cabarete heb ik het ook redelijk goed gehad, maar ik hoor wel vaker dat het er zomaar een week niet waait (afhankelijkvan de periode natuurlijk). Vraag mij alleen af of het er tegenwoordig niet vreselijk druk is op het water om te kiten, ik was daar een paar jaar geleden en toen was het nog niet zo druk met kiters,
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.