Heeft er nog iemand gevaren vandaag? Was weer gruwelijk lekker skimmen op Ouddorp..
Precies toen ik weg wou gaan kwamen een paar gasten een dikke kicker het strand op slepen, jammer genoeg was ik met mn collega's en die komen kennelijk voor 20 knopen de bus nóg niet uit, dus die wilden al een paar uur naar huis. Kom op met die beelden Evan!
Die waterbird trouwens, is een lekker speelboardje, ook om een beetje meer wakeskate mee te doen, maar ik vind hem een tikkie te zwaar, en de opstaande randjes van de pads mogen wel ietsie meer naar buiten.. is mijn mening, maar ik zou een skim kopen dan;) probeer hem maar eens!
Ik zie dat er zondag wat wind is. Nu maar hopen dat het in de loop van de week wat meer gaat worden. Heb al te vaak gezien dat ze wind voorspellen voor het weekend en dat het vervolgens alleen maar gaat afnemen.
Precies toen ik weg wou gaan kwamen een paar gasten een dikke kicker het strand op slepen, Kom op met die beelden Evan!
Ik hoop zo dat niemand het heeft lopen filmen . We kwamen er al vrij achter dat er nog een paar aanpassingen nodig zijn, leek wel of we met een zeehond aan het vechten waren om dat ding op zijn plek te krijgen
En verder was het snel gedaan met de wind nadat je weg was
Mijn hemel, wat een deprimerende voorspellingen! Net nu ik besloten had geen Flysurfer to kopen, maar een 10m2 als grootste maat en een Nobile Skim krijgen we dit weer voor de kiezen
Misschien samen wat geld bij elkaar sprokkelen om dit te kopen voor wat wakeboardfun:
Afgelope zondag mocht me broetje test ritje maken in deze amfibie! Van dit typen zijn er maar 10 in heel nederland. Hij is alleen niet wakeboard waardig, egt snel ging hij ook weer niet
Blijft wel tof om een auto zo het water in te zien rijden..
Dat is wel een ervaring Jesse! Dit is een Amficar van Duitse makelij.
Ik heb begrepen dat hij al een draak rijdt op land, en op het water zeer moeilijk te besturen. Dat omdat de voorwielen als roer dienen welke niet langsgestroomd worden door de waterkolom afkomstig van de schroef. Een compleet verkeerde constructie, maar wel een leuk hebbeding
Die Redneck van de Watercar hierboven heeft het iets slimmer aangepakt door gewoon een dikke jetdrive eronder te hangen (topsnelheid op water 100km/u). Een Corvette V8 zorgt voor de nodige pk's. Enige wat jammer is aan deze auto dat het een Amerikaan is die alleen met handbak te krijgen is (omdat de aandrijving naar de wielen afgekoppeld moet kunnen worden, en de aandrijving van de jet aangekoppeld en viceversa.)
Pfff, duidelijk dat windstilte echt rampzalig is, we hebben het niet over de juiste dingen hier
Mijn hemel, wat een deprimerende voorspellingen! Net nu ik besloten had geen Flysurfer to kopen, maar een 10m2 als grootste maat en een Nobile Skim krijgen we dit weer voor de kiezen
Misschien samen wat geld bij elkaar sprokkelen om dit te kopen voor wat wakeboardfun:
...Grote stap Michiel van een 19m2 FS naar een 10m2 met skimboardje. Je ideeen voor een kite zijn met bina 50% gekrompen
He Richard! Inderdaad ben ik er nog steeds niet uit of ik een FS ga kopen....hoewel deze voorspellingen zelfs niet te doen zijn met een 12m2 SLE + skim. Dus FS is de enige optie...
Sowieso is 10m mijn grootste maat voor 3 seizoenen al. Paar weken geleden de Zeeko Notus 2011 12m2 gevaren (o.a.) Een fijne kite, maar een 12m blijf ik gewoon te groot vinden.
...Grote stap Michiel van een 19m2 FS naar een 10m2 met skimboardje. Je ideeen voor een kite zijn met bina 50% gekrompen
He Richard! Inderdaad ben ik er nog steeds niet uit of ik een FS ga kopen....hoewel deze voorspellingen zelfs niet te doen zijn met een 12m2 SLE + skim. Dus FS is de enige optie...
Sowieso is 10m mijn grootste maat voor 3 seizoenen al. Paar weken geleden de Zeeko Notus 2011 12m2 gevaren (o.a.) Een fijne kite, maar een 12m blijf ik gewoon te groot vinden.
Skimboardje komt er zeker
Omdat er toch niet te varen valt...
Wat is de projected area van een zeeko 12m?. ff om te vergelijken: m'n nieuwe 10m rebel'10 heeft 6.1m (maar had nog geen kans om hem te ontmaagden). De projected area is bijna net zo groot als m'n oude 2007 10m rhino met 6.2, sweet spot 24-25kn (Noordzee, waveboard 5,6) Denk nu over aanschaf van een 2010/2011 12m rebel o.d. na (projected 7.3). Dat zou 0.5m groter zijn dan m'n huidige 12m rhino'07 van 6.8, sweetspot 19-20kn. Heb het voorig jaar te vaak meegemaakt dat de wind rond 16 bleef hangen...
North is een van de weinige kiteproducenten die het geprojecteerde oppervlak specificeren. Zeeko doet dat niet, dus ik heb geen idee.
Echter zowel de Rebel/Fuse als de Notus hebben Delta-shape genen, dus dat zal elkaar niet zo ontlopen.
Kan alleen dit zeggen: staar je niet blind op het geprojecteerde oppervlak alleen. Profiel, koorde, dikte LE, tipvorm, en nog veel andere aspecten van een kite hebben invloed op low-end, power, sprongvermogen, hoogteloop eigenschappen etc.
Zelf jaren North gevaren, dus ik ken de R7 redelijk goed. Had er de 12m2 van, en dat was echt een low-end kanon. Echter ik zou ze nooit gebruiken in combo met mijn waveboard. Ken Winner was zijn tijd echt vooruit met die kites, helaas is al die efficiency en power zonder bridles ten koste gegaan van de stabiliteit. Iets wat de huidige Rebels (en 2010) wel schijnen te hebben
Waarom geen fuse (4 lijns met bridle)? Zoveel fijner in de golven. Sky Solbach gebruikt die volgens mij alleen maar, toch?
Voor golfrijden is upwind vermogen, trekkracht bij lage vaarsnelheden, stabiliteit (het mee kunnen volgen als je op een golf zit) en bestuurbaarheid gedepowered, waterherstart erg belangrijke aspecten.
Jij weegt ietsje meer als ik , wat je sweetspots zoveel hoger maken van je kites.
Hoewel ik heb begrepen dat de 2011 Rebel veel power heeft, de R7 had gewoon erg veel power.
Denk echt dat testen de enige optie is. Bijvoorbeeld de R7 10m2 had het low-end wat de Rebel7 12m nog niets eens had. Dit terwijl de geprojecteerde oppervlakten elkaar niet veel ontliepen. Zegt dus niet veel.