Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
wat een wind. Sta je ineens zwaar overpowered met je 9m..
|
|
|
Yoram
|
Zonnetje en dikke wind, was even flink werken met de 9m. Weer een lekkere sessie mit Joris
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Mooie korte sessie gehad op de Dam, lekker gevlogen met de 9m. Morgen maar eens de hufter uithangen.
|
|
|
Snackyman
|
Heerlijke dag gehad. Wel uitschieters qua wind naar beide uiteindes in het windvenster. Helaas op oostvoorne wel weer wat beunhazen gezien qua opstarten en oefenen op het water. Wind ging aardig aan toen ik stopte.
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
In de ochtend na de regen kwam de zon en de wind was goed. In de middag een uurtje toch echt bagger dus maar beetje heen en weer. Daarna was het wel weer oke .
De hele dag met 8m soms lekker gepowerd cruisen en geen enkele keer overpowerd geweest. Er zaten af en toe wat lastige vlagen tussen maar toch een leuke dag gehad.
Tot morgen allemaal.
Morgen maar eens een andere spot bezoeken.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Er kwamen vandaag buien over die forse invloed hadden op onder andere de windsterkte. Hopelijk zijn er geen ongelukken gebeurd.
Morgen is er weer een dag!
|
|
|
The O
|
Toch verbaasd dat er nog zo veel verstandige mensen waren vandaag en niet het water op zijn gegaan. (Respect) Mag ook wel een keer gezegd worden.
wel leuk om te zien hoe sommige over het strand getrokken werden. kites die hard crashen op het strand, vliegers in elkaar. lijnen om de hoge palen.
Dus naast het gewone vermaak ook genoeg leed vermaak.
Geen ambulance of trauma heli op playa toch een geslaagde dag.
|
|
|
geloof68
|
Nog een heerlijke sessie gehad vanavond op de slufter . Eén van de die-hards onder ons ging toch maar niet het water op, die 6 druppels regen zeker .... Aan de wind kon het niet gelegen hebben, want die tikte nog bijna de 40 knopen aan. Nieuwe ronde, nieuwe kansen zullen we maar zeggen.
|
|
|
robbepop
Logs: 0 | 996 uur
|
Zo'n knap gezicht als dat van mij krijg je niet van in de regen staan Andre. trek er alleen met een lekker zonnetje op uit.. maar die 40 kn had ik niet verwacht
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Ah, daarom draag je altijd een helm Andre. Om met 40m in de regen te kiten, zonder helm lijkt regen in dat soort wind op gigantische hagel. Niet echt het recept voor een lekkere sessie en om nu daarom met n helm rond te gaan varen?
|
|
|
|
Hard2Handle
Logs: 0 | 432 uur
|
Wie vaart hier al zonder schoentjes? Ben die dingen namelijk helemaal zat, maar ben te lui om het proberen want dan moet ik twee keer mn straps verstellen als het nog te koud is.
|
|
|
Evan
Administrator
|
Vaar al zonder schoentjes sinds dat de lente begonnen is een kleine maand geleden.
|
|
|
The O
|
Wie vaart hier al zonder schoentjes? Ben die dingen namelijk helemaal zat, maar ben te lui om het proberen want dan moet ik twee keer mn straps verstellen als het nog te koud is. heel veel mensen Ik zelf niet te lui om mijn straps te verstellen en schoentjes zijn best lekker want bij playa moet je ver lopen @evan het is nu gem 15kn wordt het nog harder vandaag of blijft de wind zo. ik zie ook al wat kites op slufter via de webcam, playa is nog lekker rustig.
|
|
|
Snackyman
|
Vaar al zonder schoentjes sinds dat de lente begonnen is een kleine maand geleden.
Maar jij bent ook een bikkel Sebastian ik zag gisteren wel een aantal kiters zonder schoentjes maar het water is gewoon nog koud. Het zou wel kunnen maar waarom schade oplopen aan je gewrichten waar je in de toekomst veel last van gaat krijgen? Ik zou nog even doorvaren tot het water 14 a 15 graden is.
|
|
|
|
Hard2Handle
Logs: 0 | 432 uur
|
Snackyman daarom vraag ik ook wie zonder vaart want ik weet zo ongeveer nu wel wie de bikkels zijn en wie de wattestaafjes. Ga zo mijn spullen maar eens inpakken en rijden. Michiel ligt nog te slapen geloof ik, want hij reageert niet...
|
|
|
Evan
Administrator
|
Het zou de hele dag rond de 18kn moeten waaien, tenzij je tot 20u kunt wachten. Dan draait hij weer naar ZW en neemt iets toe.
Maar schoentjes pas uit als het water 15gr is? Dan is het in de regel warm genoeg om je zomerpak al weer uit de kast te halen!
|
|
|
Robin73
Logs: 0 | 176 uur
|
Deze wattestaafje vaart nu twee weken zonder schoentjes en handschoentjes en het is goed te doen.
|
|
|
drifter
|
Het zou wel kunnen maar waarom schade oplopen aan je gewrichten waar je in de toekomst veel last van gaat krijgen?
Ongetwijfeld speelt koude een rol hierbij, maar een andere hele grote veroorzaker van gewrichtsproblemen is ons dieet. Reumatische problemen als artritis en artrose zijn eigenlijk de gevolgen van een dieet die teveel verzurend werkt. Het lichaam zal altijd de natuurlijke zuur-basen balans herstellen, maar heeft daarvoor de juiste voedingstoffen nodig. Zijn die stoffen niet in de voeding aanwezig, dan worden die uit je botten gehaald. Water en groene groentes helpen verzuring tegen te gaan en zijn dan ook een verstandig begin van de dag. Hou er een beetje rekening mee de volgende keer dat je accuzuur drinkt... uhm cola bedoel ik.
|
|
|
Zeeland135
|
Ik vaar nu een week zonder schoentjes. Dat gaat prima, zolang je op je board blijft Ik heb nog wel een extra laagje aan onder mijn pak. Want gisteren op de dam, als de wind dan even weg valt en je staat op de kant, dan is het toch nog verrekte koud.
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Het heeft toch geen 40 knopen gewaaid?
Zeker niet! De highend van m'n 11m Bularoo is zeer goed te noemen, maar lijkt me sterk dat ik die in 40 knopen kan houden. Ik zeg hooguit 30. (Op Slufter, tussen 2 en 5). Alhoewel het niet echt soepeltjes ging allemaal wel lekker gevaren!
|
|
|
Evan
Administrator
|
Zeker niet! De highend van m'n 11m Bularoo is zeer goed te noemen, maar lijkt me sterk dat ik die in 40 knopen kan houden. Ik zeg hooguit 30. (Op Slufter, tussen 2 en 5).
Alhoewel het niet echt soepeltjes ging allemaal wel lekker gevaren!
Tot hoe laat heb je gevaren? Toen het na 19u begon te regenen trok de wind goed door namelijk. Hele terugweg naar huis ben ik aan t slingeren geweest op de weg door de windstoten. Tip om het water op te gaan zonder schoentjes: winterpak en zon!
|
|
|
Lauw
Administrator
|
Ben om 19:30 gestopt vanwege de wind. Weet niet of hij 40kn heeft aangetikt, maar de 9m werd bijna onmogelijk te houden. Was wel heerlijk vliegen :-)
Vandaag maar eens even aankijken..
|
|
|