LE valt wel te naaien door zeilmaker als je wat goedkoper wilt dan kiterepair e.d. Bladder valt wel te lijmen met oude bladders, als je die ergens op de kop tikt(heb nog wel wat liggen, mag je voor habbekras overnemen) Nieuwe LE-bladder zou betrouwbaarder zijn, maar ook een stuk duurder, Andere optie is 2e hands vervanging kopen:S
Mocht je uit het noorden komen, ken ik wel iemand die het beide goedkoop kan. Heeft er zelf een klein bedrijfje in namelijk. Heeft een torch III die dwars doormidden was ook helemaal gefixed, en errug netjes. Het is minder proffesioneel dan kiterepair, maar mijn ervaring met kiterepair is bagger... wil dr nooit meer iets laten fixen.. en die gast hier uit groningen die heeft me super geholpen iedere keer. en koste nog niet eens een 10e.
je bedoeld een tweede hands bladder? en het fixen kan ook, ookal is de bladder op het gescheurde stuk helemaal verschrompeld? of knip je dan gewoon een stuk weg?
Ik ben op het moment ook nog bezig om te kijken of de verzekering het eventueel dekt.. ik ben voor alles en nog wat, incl 'gevaarlijke sporten' en schade aan sport materiaal etc. dus wie weet.. ben iig blij dat het gemaakt kan worden!
Mocht je uit het noorden komen, ken ik wel iemand die het beide goedkoop kan. Heeft er zelf een klein bedrijfje in namelijk. Heeft een torch III die dwars doormidden was ook helemaal gefixed, en errug netjes. Het is minder proffesioneel dan kiterepair, maar mijn ervaring met kiterepair is bagger... wil dr nooit meer iets laten fixen.. en die gast hier uit groningen die heeft me super geholpen iedere keer. en koste nog niet eens een 10e.
dat klinkt wel top, maar woon helaas is het Prachtige 's Gravenhage! dus...
Overigens een hele andere vraag, als je een stukje op je doek wil naaien, is het dan heel raar om het met de hand te doen??
« Laatste verandering: Oktober 31, 2008, 15:34:55 door DHSKite »
ben het niet eens met Roel....kijk eens naar die gasten van kitefix....die knippen de kite dwars doormidden en maken hem dan weer op een goedkope en sterke wijze aan elkaar. in het filmpje heeft hij flinke klappen overleefd dus je zou best nog een tijdje plezier kunnen hebben met die torch 3 als je het zou repareren met kitefix... supermooi zal de reparartie niet zijn maar wel goedkoop en je ziet het toch niet als hij in de lucht hangt (met jou eronder:P)
die gast kan je bladder gewoon vervangen, hij maakt ze zelf proffesioneel.. (zijn vaak beter als het origineel) kitefix werkt ook prima voor de LE. nederland-kite verkoopt et.
Kees uit omgeving Groningen fixed supergoed kite's... hobby maar profi. Naaien/plakken enz.. Ook bladders.. vaak maakt hij een nieuwe, kosten zijn laag.
Bedankt voor al jullie reacties! Ben iig erg blij dat ik weet dat ik em gewoon kan maken, vind het echt een top kite en wil er graag mee verder.. een vriend van mij wil een paar nieuwe kites gaan kopen in het voorjaar, misschien (als ik heeel hard spaar) dat ik met hem meedoen, zodat we samen ook een goeie prijs kunnen krijgen.. wie weet :-D
Ziet er zeker goed uit!, maar daar ik nog niet heel veel ervaring heb met kites fixen, alleen het doek een beetje oplappen met spinnaker tape, laat ik dit maar aan een prof over, liever dan dat ik ga prutsen. ben zo blij met deze kite, wil em niet verbibsen ..
Heb inmiddels antwoord gehad van farla, en de kosten vallen me alles mee! (zal geen prijs noemen, want volgens mij is dat niet de bedoeling? of maakt 't niet uit?)
Dat van kitefix ziet er trouwens wel sick uit, Lijmen ze het nou alleen? geen naald en draad aan te pas gekomen? respect....
« Laatste verandering: November 03, 2008, 13:56:36 door DHSKite »
@ DHS kite, wat denk jij dat sterker is lijm wat tegenwoordig supersterk is, met een lapje speciaal weefsel, of en naald die allemaal extra gaatjes in een doek prikt.... plakken is verre weg het sterkste, mits je goed spul gebruikt
Zelfde kite, zelfde plof gehad. Toeval? wie zal het zeggen. Heb de kite ook bij farla laten repareren, kosten: 65 euro. Had zelf een nieuwe LE bladder geregeld. Moet hem alleen nog weer in elkaar zetten, is geen pretje met dat one pump systeem van naish....
Farla zei tegen mij ook 60,- voor Bladder en LE. dus valt me alles mee.. ik zat meer rond het dubbele te denken.
@geronimo, redelijk logisch wat je zegt idd, naald prikt gaatjes, lijm sterker.. wel sicke crashes die die kite overleefd..
wel bizar, nu al 3 mensen in dit topic die hetzelfde hebben, geploft torch.. arme ons.. maar ja, mij kite seizoen is toch afgelopen.. Heb net m`n snowboard naar duijvestijn gebracht om te slijpen en waxen.. Kan niet wachten om weer op de berg te staan. Ben nog steeds opzoek overigens, naar een plek waar ik het snowkiten beetje kan leren..
Ok, om nog ff voort te borduren op de Naish Torch;
Heb het klereding weer in elkaar zitten, na eerst de LE bladder er verkeerd om in gedaan te hebben zodat de in- en uitgang van de lucht verkeerd om zaten... Nu alles er wel goed in, alle ventielen weer vastgekoppeld, en wonder boven wonder: Hij zit in 1 keer goed! Nergens gedraaid! Nu nog ff testen offie luchtdicht is.
Nu komt de vraag:
Er zitten standaard touwtjes aan de bladders van de struts. Waar moet je die wegbergen? Kan iemand ff kijken bij zn torch 2007?