[Pepper]
|
Rits insmeren: direct. Rits helemaal dicht doen en dan de buitenzijde lichtjes insmeren. Als je er met je vingers over gaat moet het lichtjes vettig aanvoelen. Daarna rits tien keer helemaal open en dicht. Je zult merken dat hij daarna al een stuk soepeler gaat.
Talken: direct. Latex seals aan de binnenzijde met poeder bestrooien en daarna afkloppen totdat er niks meer afvalt. Scheelt enorm bij het aantrekken. Na afloop van je kitesessie het pak goed drogen en daarna weer lichtjes intalken.
Succes morgen!
|
|
|
|
TBK
|
Vandaag pak binnengehad en zweten bij het passen. Voelt wel raar aan in het begin maar volgens mijn vrouw zat hij goed Morgen maar eens uit testen want er wordt een hoop wind verwacht Wanneer moet je die rits insmeren en wanneer moet je met talken beginnen ??? Je moet je hele lichaam iedere keer helemaal met TALKPOEDER insmeren en WAX op je tanden doen, dan komt het helamaal goed !
|
|
|
dimitri
Gast
|
Je moet je hele lichaam iedere keer helemaal met TALKPOEDER insmeren en WAX op je tanden doen, dan komt het helamaal goed !
De wax op je tanden is dan zeker om tijdens het dichtritsen ook gelijk te smeren??
|
|
|
stefanatix
Gast
|
Je moet je hele lichaam iedere keer helemaal met TALKPOEDER insmeren en WAX op je tanden doen, dan komt het helamaal goed !
De wax op je tanden is dan zeker om tijdens het dichtritsen ook gelijk te smeren?? Vergeet de lubrifist dan ook niet
|
|
|
Haring High Richardt
|
Vergeet de lubrifist dan ook niet Wat is dat ?? Gisteren gevaren voor de eerste keer en het pak is inderdaad heerlijk warm Had wel last van koude voeten maar dat komt denk ik omdat mijn schoenen aan vervanging toe zijn Was bij de handen aan de buitenkant een betje nattig maar voor de rest aardig droog gehouden
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
lekker he richard voor goede schoentjes oneil mutant splittoe kan je de volgende winter ook doorvaren
|
|
|
Haring High Richardt
|
oneil mutant splittoe kan je de volgende winter ook doorvaren zal eens kijken bij v.d. b
|
|
|
Langbeest
|
Schoentjes zijn inderdaad top. Heerlijk lekkere warme voetjes
|
|
|
|
stefanatix
Gast
|
De wax op je tanden is dan zeker om tijdens het dichtritsen ook gelijk te smeren?? Vergeet de lubrifist dan ook niet Gekkigheid Stond bij Christine le Duc naast het talkpoeder
|
|
|
|
|
Haring High Richardt
|
Nog even een vraagie
Na het varen het pak ophangen met rits dicht of met rits open en waarom ????
|
|
|
[Pepper]
|
Na het varen afspoelen met schoon water. Ik hang het pak daarna op de kop (aan de enkelbandjes) te drogen. Rits kun je het beste open laten. Het pak droogt dan beter en het is beter voor de rits. Staat trouwens ook in de beschrijving van Dynat (ritsfabrikant) die bij het pak zat: Rits niet voor langere tijd dicht laten omdat anders de sealing aan het eind van de rits samengedrukt kan worden en daardoor kan gaan lekken.
|
|
|
|
KappuhH
|
Brackenwood: hoezo op de kop? Heb nu ook de 2mm Gul Flexor Gloves, ben benieuwd hoe ze zijn icm de Enforcer. Wordt natuurlijk de nieuwe fashionhypemooibooicombinatie: Gul Enforcer met Gul Flexor 2mm gloves
|
|
|
[Pepper]
|
Brackenwood: hoezo op de kop?
Je hebt anders een aardig grote hanger nodig. Bij het ophangen op een hanger loop je dan nog altijd het risico dat de vorm van de hanger zich aftekend in het pak. Heb nu ook de 2mm Gul Flexor Gloves, ben benieuwd hoe ze zijn icm de Enforcer. Wordt natuurlijk de nieuwe fashionhypemooibooicombinatie: Gul Enforcer met Gul Flexor 2mm gloves Wordt wel saai op het water. Allemaal rood-zwarte mannetjes met dezelfde caps en (hand)schoentjes.
|
|
|
Traxas11
|
heb sinds een weekje de gul astro, en ik moet zeggen! dat is zelfs grappig als het niet genoeg waait.... beetje in het water dobberen en gewoon niet koud en niet nat worden! helemaal fantastisch... Ik ben nogal een koukleum, maar dit is echt goed!!!!
En met dank aan de resessie een stuk goedkoper!
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Brackenwood: hoezo op de kop? Heb nu ook de 2mm Gul Flexor Gloves, ben benieuwd hoe ze zijn icm de Enforcer. Wordt natuurlijk de nieuwe fashionhypemooibooicombinatie: Gul Enforcer met Gul Flexor 2mm gloves Die combo heb ik ook en dat is helemaal top Trek er op Mirns, voor de zekerheid, toch ff een broekje over aan. Gasten met een zittrapeze hebben duidelijk het voordeel van meer bescherming op hun reet
|
|
|
kootsie
|
Astrootje binnen! Blij dat ik geen large heb besteld bij 1.81 meter.
|
|
|
Arilex
|
Kan ik voorlopig weer wat langer op het water staan, want gisteren kreeg ik het met mijn wetsuit best wel koud na ruim 2 uur varen.. zijn er ook mensen die ervaring hebben met dit Mystic drysuit ? Vaar er al 3 jaar mee zonder problemen. Rits goed afspoelen met zoet water, op laten drogen en in de was houden. Bij dichtritsen checken of hij niet ergens openstaat. En helemaal tot het einde dichtritsen. Ik vaar met schoenen met hoge hielen, die ik over het rubber van het pak aantrek. Zonder schoenen komt er water in het pak (en dat gaat dan niet meer uit!), dus zodra ik zonder schoenen kan varen gebruik ik een wetsuit. Belangrijk Je moet erg goed uitkienen wat je eronder aantrekt. Ik doe 1 or 2 thermohemdjes en een dunne fleece. Een trui is echt teveel, ook bij 4° steek je dan de moord van de hitte.
|
|
|
Tsss
Logs: 0 | 24 uur
|
Vaar er al 3 jaar mee zonder problemen. Rits goed afspoelen met zoet water, op laten drogen en in de was houden. Bij dichtritsen checken of hij niet ergens openstaat. En helemaal tot het einde dichtritsen. Ik vaar met schoenen met hoge hielen, die ik over het rubber van het pak aantrek. Zonder schoenen komt er water in het pak (en dat gaat dan niet meer uit!), dus zodra ik zonder schoenen kan varen gebruik ik een wetsuit.
Vaar je met hoge hakken? Krijg je dan geen putten in je board?
|
|
|
Arilex
|
Ik vaar met schoenen met hoge hielen, die ik over het rubber van het pak aantrek.
Vaar je met hoge hakken? Krijg je dan geen putten in je board? Ah... Daardoor gaanl mijn boards zo snel stuk. Geeft wel extra grip en het staat chique.
|
|
|