Katwijk geschikt?

jantjuhhh3

Geen avatar

Juni 02, 2009, 17:50:48
edit2Rapporteer  
Nu het seizoen weer volop van start is, begint het bij mij ook weer te kriebelen en ik was eigenlijk van plan morgen even te varen op Katwijk.

Ik ben echter nog een beginner die al wel een vlekkeloze controle heeft over zijn kite, en ik vroeg mij af of Katwijk voor mij geschikt is als beginnersspot bij laag water. Ik heb al drie lessen gehad en ik kon in de laatste les al goed heen en weer varen.
Is het voor mij veilig om morgen met laag water (hanglos zegt dat het met hoog water zeker niet geschikt is) voorzichtig een paar keer heen en weer proberen te varen?

Alvast bedankt voor de reacties.
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 Juni 02, 2009, 17:58:08
edit2Rapporteer  
Zou het niet doen...veel branding en golven daar. En ook stroming.
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #2 Juni 02, 2009, 18:03:35
edit2Rapporteer  
Katwijk is een mooie spot, maar niet echt een beginnersspot. In het begin heb ik ook erg moeten wennen aan de branding etc. Lijkt toch net iets heftiger te zijn dan op andere spots.

In de zomer kan je ook niet zomaar kiten op Katwijk omdat je lid moet zijn van Airtime of je kan ook voor een dag lid worden als je zou willen.

Mijn advies is om eerst te gaan oefenen op spots waar je geen branding hebt.
Zodra dat soepel gaat dan kan je je geluk gaan proberen op de Noordzee.

Je kan denk ik het beste naar het Autostrand / playa gaan bij Oostvoorne.
Daarover gesproken heb ik ook wel weer s zin om daarheen te gaan Grin
jantjuhhh3

Geen avatar

Antwoord #3 Juni 02, 2009, 19:47:24
edit2Rapporteer  
ok goed, dan laat ik katwijk nog even voor wat het is, wel jammer want oostvoorne is vanuit den haag moeilijk te bereiken (heel veel overstappen met het ov). maar iig bedankt voor de reacties
heelside_harold

Antwoord #4 Juni 02, 2009, 19:59:08
edit2Rapporteer  
Hmm katwijk heb ik geen ervaring maar met langervelderslag ligt 13 km noordelijker dan katwijk maar volgens mijn dezelfde branding enzo.
Op zee moest ik altijd erg wennen (in vergelijking met ijmuiden) aan de golven die er waren maar als je een er een paar keer heb gevaren is het harstikke leuk die golven.
Ik zou het gewoon proberen als je nooit begint wordt je ook niet gevorderd.

Laters Harold
pimpoldi

Antwoord #5 Juni 02, 2009, 20:05:20
edit2Rapporteer  
weinig problemen mee gehand,, heb me eerste ''rakjes'' ook op katwijk gevaren.. is wel te doen, je leert het gelijk goed, maar et duurt alleen iets langer...

je moet inderdaad lid worden of daglid, je kan ook naar langevelderslag gaatn daar is het rustig, en geen club. je hebt er alleen geen reddingsbrigade
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #6 Juni 02, 2009, 22:35:42
edit2Rapporteer  
ok goed, dan laat ik katwijk nog even voor wat het is, wel jammer want oostvoorne is vanuit den haag moeilijk te bereiken (heel veel overstappen met het ov). maar iig bedankt voor de reacties

Ga dan naar Scheveningen...
Katwijk is volgens mij ook ruk verbinding met OV vanuit Den Haag.
jantjuhhh3

Geen avatar

Antwoord #7 Juni 03, 2009, 16:15:29
edit2Rapporteer  
ja maar scheveningen lijkt mij met al die strekdammetjes nog minder geschikt voor beginners
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.