TunaFish kites?

TheoV

September 14, 2009, 07:53:26
edit2Rapporteer  
Ik zie steeds vaker dat er TunaFish kites aangeboden op internet, (bv de Shark) maar kan hier nergens een review o.i.d. over vinden.

Is hier wat van bekend? Kwaliteit, eigenschappen e.d.?

Hopelijk hebben jullie meer info.
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1 September 14, 2009, 10:24:01
edit2Rapporteer  
Tunafish is een merkje dat zijn kites maakt bij China kites, hoeft uiteraard niet slecht te zijn maar de kites die ik uit die fabriek heb zien rollen waren niet van al te beste kwaliteit. Vaareigenschappen weet ik niet maar ik vind het doek er nogal slapjes bijhangen in de lucht. Het beste kan je dus gewoon even testen voordat je deze kites eventueel koopt.

Let bij de aankoop ook even op de bar en lijnen en safety, de lijnen die origineel erbij zitten van china kites zijn niet te vergelijken met die van een gerenomeerd merk. Mischien heeft tunafish andere lijnen erop laten zetten, dat kan.
Morres

Antwoord #2 September 14, 2009, 21:25:54
edit2Rapporteer  
voor een heel klein beetje meer koop je een waroo, jekyll of een ander echt merk.
En zoals iemand ooit eens postte: Waar om een kite vernoemen naar een vis, dan is het natuurlijk wachten tot hij richting het water duikt Wink
Tunafish
Gast
Antwoord #3 September 15, 2009, 12:53:35
edit2Rapporteer  
Zo daar zijn de meester afkrakers weer. @Morres: jij maakt er ook een sport van iedereen en alles af te zeiken. Wat versta jij onder een echt merk dan? Die Gaarstra's die niet te slijten zijn? Of die Best vliegers met het afgekeurde Cabrinha doek?

Schij toch eens uit met al die fabels. Wereldwijd zijn er meer dan 125 kite merken! Bijt je toch niet vast in de 10 merken die jullie denken te kennen.

Toevallig is de TF 2009 echt een goede kite met goede vlieg eigenschappen en heel vergevings gezind. Diegene die er nu in Nederland mee vliegen zijn dik tevreden.

China Kites is een zeer grote fabriek die kite's voor diverse merken maken. Daar mankeerd dus niets aan.

Nogmaals, jullie denken allemaal de kite-expert van Nederland te zijn maar DON'T JUDGE A BOOK BY IT"S COVER!

KappuhH

Antwoord #4 September 15, 2009, 12:58:10
edit2Rapporteer  
Maarja jij bent bevooroordeelt omdat je importeur of wat dan ook bent en commerciele belangen bij de verkoop hebt. Kom maar met testraporten zou ik zeggen. Wil wel eens wat meer over die kite weten. En update de website eens wat die ziet er niet uit!

Vooralsnog zou ik me er niet aan wagen!
Flyingtrunkie

Antwoord #5 September 15, 2009, 13:02:55
edit2Rapporteer  
Zo daar zijn de meester afkrakers weer. @Morres: jij maakt er ook een sport van iedereen en alles af te zeiken. Wat versta jij onder een echt merk dan? Die Gaarstra's die niet te slijten zijn? Of die Best vliegers met het afgekeurde Cabrinha doek?

Schij toch eens uit met al die fabels. Wereldwijd zijn er meer dan 125 kite merken! Bijt je toch niet vast in de 10 merken die jullie denken te kennen.

Toevallig is de TF 2009 echt een goede kite met goede vlieg eigenschappen en heel vergevings gezind. Diegene die er nu in Nederland mee vliegen zijn dik tevreden.

China Kites is een zeer grote fabriek die kite's voor diverse merken maken. Daar mankeerd dus niets aan.

Nogmaals, jullie denken allemaal de kite-expert van Nederland te zijn maar DON'T JUDGE A BOOK BY IT"S COVER!

Graag niet gereraliseren met  'jullie denken allemaal'. Je moet zelf ook reeël blijven! Undecided
Je punt is in ieder geval duidelijk......
Reflex

Antwoord #6 September 15, 2009, 13:05:17
edit2Rapporteer  
Beste Tunafish het heeft niks met afzeiken te maken maar dat zijn feiten van de kites die ik uit de china-kite fabriek heb zien komen. In plaats van gelijk achter op je poten te staan kan je mischien mij vertellen of tunifish betere lijnen gebruikt dan de standaard lijnen van china-kites.

Het klopt dat er meerdere merken uit die fabriek komen, maar geen 1 van die merken word in Nederland veel verkocht. En dat komt toch echt door wat ik uitgelegd heb.

Je kan natuurlijk altijd een kite opstuuren zodat we eens een uitgebreid en objectieve review kunnen doen. Maar tot die tijd zal het toch geasocieerd blijven worden met alle andere merkjes uit de china-kite fabriek.

Wat betreft nieuwe kitemerken zijn we hier toch wel zeker open voor. Er worden veel skywalker boardjes verkocht, revive, zeeko kites en board, OR etc. Enkel Tunafish moet zich nog bewijzen. Door wat standaard china-kite plaatjes etc op de site te zetten kom je er niet.
KappuhH

Antwoord #7 September 15, 2009, 13:10:27
edit2Rapporteer  
Ik wil niet veel zeggen maar de helft van alle kitemerken laat in China produceren dus daar kan het niet aan liggen. Een merk bepaalt zelf welk soort doek ze gebruiken, welke lijnen enz dus dat heeft niks te maken met het feit dat ze in China gemaakt worden.
Reflex

Antwoord #8 September 15, 2009, 13:15:15
edit2Rapporteer  
Denk dat je het verkeerd begrijpt Kappuhh, China-kites is de fabriek waar het hier over gaat. Dat stelt een kitemerk in staat om heel goedkoop kites te produceren in kleine oplages. Je hoeft er maar 3 te bestellen en je krijgt al de mogelijkheid tot eigen design. Shape is standaard van china-kites al kan je er wel wat aanpassingen op doen. Maar als ik de tunafish kites zie zijn het de standaard shapes. Dit in tegenstelling tot http://www.mrkitesurf.com/ die wel hun eigen shape daar ontwikkelen.

http://www.china-kite.cn/

De standaard shapes zijn niet echt goed ontwikkeld en de standaard lijnen zijn zeer goedkoop en rekken als een gek op. Daarom dus mijn vraag of het de standaard lijnen en shape zijn. En daarom gaf ik aan dat de kites die ik van die fabriek ken niet super zijn dus beter test je ze eerst voor je het koopt.

KappuhH

Antwoord #9 September 15, 2009, 13:21:13
edit2Rapporteer  
Lol, wat moet zoiets kosten? Misschien de moeite waard om eens te proberen.

Bij de hybride shape hebben ze op het plaatje leading edge en trailing edge omgedraaid Wink
Reflex

Antwoord #10 September 15, 2009, 13:24:56
edit2Rapporteer  
Dat ga ik hier niet zetten omdat dit Tunafish in diskrediet kan brengen dus kijk in je pm Wink

Maar is wel grappig dat de 2dehandse Tunafish kites op marktplaats nog veel duurder zijn dan wat ze ooit moeten kosten.
Nature

Antwoord #11 September 15, 2009, 13:59:05
edit2Rapporteer  
reflex, jij als mod zou toch beter moeten weten dan dit denk dat je die posts over de fabrieken eens  na moet kijken.

Ik heb dagelijks contact met "DE" kitefabrieken van de wereld weet precies wie waar zit. en jouw verhaal klopt al niet over tuna fish. en mr kite!
Reflex

Antwoord #12 September 15, 2009, 14:17:01
edit2Rapporteer  
Tunafish en mr kitesurf geven zelf toe dat hun kites daar vandaan komen. En ook de fabriek heeft dat bevestigd dus dit komt echt niet zomaar uit de lucht gegrepen. Geloof mij ik heb genoeg contact gehad met Chen omdat ik ook geintereseerd was.

Tevens staan op de Tunafish site precies dezelfde plaatjes als op de oude site van china-kites.

Zoals al eerder aangegeven is het geen probleem als je kites daar vandaan komen. Mr kitesurf zijn kites zien er wel degelijk goed uit daar dit een eigen design is. Bij de kites van Tunafish heb ik het idee dat dit de standaard versies van chen zijn.
Gewoon_Mart

Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #13 September 15, 2009, 15:10:26
edit2Rapporteer  
Bitch fight!!!!!!
Rijn
Gast
Antwoord #14 September 15, 2009, 15:51:13
edit2Rapporteer  
Ik ga mij er ook even in mengen, ik vaar al 2 jaar met TF kites en ze bevallen meer dan goed!

Goede kite voor een goede prijs. maakt de kitesport voor iedereen toegankelijk. Niet iedereen heeft de mogelijkheid 1000 of meer euries voor een kite neer te leggen.

Ik zeg DOEN!
Rijn
Gast
Antwoord #15 September 15, 2009, 15:53:23
edit2Rapporteer  
En voor wie durft........ ik heb nog een 10m te koop!
Gewoon_Mart

Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #16 September 15, 2009, 15:58:24
edit2Rapporteer  
Hij wil er vanaf Smiley misschien zijn ze dan toch niet zo goed (Grapje)
Morres

Antwoord #17 September 15, 2009, 17:23:41
edit2Rapporteer  
Niet iedereen heeft de mogelijkheid 1000 of meer euries voor een kite neer te leggen.

Ik zeg DOEN!
Nee exact!!

Daarom kan je een Gaastra kopen
Morres

Antwoord #18 September 15, 2009, 17:28:38
edit2Rapporteer  

de kwaliteits-eisen(en controle!!!) en een merk is wat de kite maakt ,niet de fabriek. Dus daar hoeven we het niet meer over te hebben.
Verder moet je niet zo kleinzerig doen en mij gelijk een meester-afzeiker noemen, want ik ben KONINGAFZEIKER, dus meneer de tonijn: Ik zeg alleen dat je voor iets meer(en dan ook echt maar IETSJE meer) een merk koopt dat ook in de conventionele winkel te koop is, bewezen kwaliteit en/of service heeft en een reputatie. DAT is voor 99% van de mensen een MERK.
Verder zeg je dat de gaastra niet te slijten zijn; misschien toch eens achter de computer weg komen om om je heen te kijken...en ach, verkoopt altijd nog meer dan die tonijnen Wink  Daarnaast blaat je iets over afgekeurd cabrinhadoek voor Best..Ik vaar liever een cabrinha dan een best. Best heeft zich de laatste 3jaar goed bewezen en heeft een groot aandeel in de merk..hoe ze dat deden? met goedkope meuk beginnen...was jouw kite ook niet goedkoop?

Overigens is er niks met china kite, maken de vetste kites ooit!:
Reflex

Antwoord #19 September 15, 2009, 18:19:35
edit2Rapporteer  
Ik ga mij er ook even in mengen, ik vaar al 2 jaar met TF kites en ze bevallen meer dan goed!

Goede kite voor een goede prijs. maakt de kitesport voor iedereen toegankelijk. Niet iedereen heeft de mogelijkheid 1000 of meer euries voor een kite neer te leggen.

Ik zeg DOEN!

Dat een merk dit nodig heeft om zogenaamd te bevestigen dat het goede kites levert zegt al genoeg. Na een ipcheck blijkt dat jij gewoon Tunafish bent. Maakt een goede indruk  ThumpsUp

Zeer jammer, beter blijf je gewoon bij je standpunt en laat je een aantal mensen de kites testen. Op die manier kun je bewijzen dat het echt goede kites zijn. Vind het wel vreemd dat de prijs duurder is als de Best kites. Dus ze zouden beter moeten zijn?
Tunafish
Gast
Antwoord #20 September 15, 2009, 18:24:51
edit2Rapporteer  
Pfff, om moe van te worden. Laat iedereen gewoon kiten met de spullen die hij/zij goed vind en kan betalen. Duur of goedkoop maakt niet uit het gaat om de plezier in de sport.

Stop gewoon met mekkeren en laat iedereen zijn eigen merk kiezen. Hoe kan je nu zeggen dat iets meuk is terwijl je nog nooit een TF kite hebt gezien of laat staan vast gehouden hebt.

Welterusten Morres
Vliegenaar

Geen avatar

Antwoord #21 September 15, 2009, 19:00:46
edit2Rapporteer  
Waarom regel je niet ff een testdag?
Dan kan iedereen ze proberen en hun eigen mening vormen en vooroordelen wegnemen danwel bevestigen.
Idefixe

Antwoord #22 September 15, 2009, 19:39:59
edit2Rapporteer  
Ik persoonlijk zou mij niet zomaar even aan een nieuw merk wagen. En dan vooral voor de mensen met weinig geld ( zoals ikkie dus  Grin ) ik koop liever een 2e hands vlieger van een merk wat zich heeft bewezen en waarvan ik precies weet wat de eigenschappen wel en niet zijn dan dat ik begin met een nieuwe vlieger van een "nieuw merk" .  En als je dan echt onder een andere naam maar wel vanuit je eigen IP adres hier gaat  posten en roepen dat het goede vliegers zijn, creëert dat nou niet echt een "professioneel beeld"  van een vliegermerk waar ik dan zaken mee zou doen.  Grin
CeesV

Antwoord #23 September 15, 2009, 20:10:23
edit2Rapporteer  
HAHAHAHAHA BUSTED!!!
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #24 September 15, 2009, 20:48:36
edit2Rapporteer  
en het op Hanglos gewoon nog een keer proberen.

Idefixe rook dat visje al van verre...

Rijn maakt Tonijn KAPOT!!!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.