Even duidelijkheid vooraf, wil je persé een O'neill of is een ander merk ook een alternatief? Wat wil je uitgeven? Er is tenslotte in de ontwikkeling van neopreen tussentijds al een hoop veranderd. Nieuw neopreen wat lichter en duidelijk elastischer is, beter isoleert, zipless constructies etc. en dat zijn maar een paar nieuwtjes.
Denk bv ook aan Mystic Legend Billabong Furn Pro en zo kun je nog wel even verder
Zou graag bij o'neill blijven, de vorige wetsuit was helemaal perfect. Mag wat meer kosten zolang de kwaliteit beter is. Liefst van 2017 en backzip lijkt me toch nog het beste.
Ik denk dat de Psychotech of Psychofreak de vervangens moeten zijn..
5/3 hebben ze inderdaad niet meer bij O'Neill, volgens mij zijn de front zips tegenwoordig in de meerderheid. Zipless zou je ook nog kunnen overwegen! Als je dichtgelijmde naden wilt kosten die pakken ook aardig wat.
Jij woont toch in Antwerpen ? Als het wat meer mag kosten of geld geen issue is, kun je ook eens een Patagonia passen. Die heb ik ook en zitten echt lekker en ik trek hem ook makkelijk aan, volgens mij heeft deze winkel ze wel. http://havensurf.com/collections/all-wetsuits Deze nieuwe pakken hebben als het goed is helemaal geen neopreen meer in het pak verwerkt. Zag er ook nog eentje op ebay nieuw en goedkoper wel ouder model en in de maat XLS.
Ok bedankt ik zal het eens bekijken, maar ik denk toch dat ik bij Oneill ga blijven en voor de Psychotech ga. Alleen een goede webshop vinden die de goede maat heeft is een nog grotere uitdaging.
Heeft iemand ervaring met de frontzip? Want het lijkt inderdaad nu allemaal in front zip
Via ONeill of hun stores, misschien weten ze in een kite shop iets meer als je het pak voor kitesurfen gebruikt. Nederlandse webshops hebben ze wel zoals hartbeach.nl, versus verkoopt als het goed zelfs de psycho 1 nog, van den berg en telstar heeft een L in de aanbieding.
Frontzip is wel makkelijk weer uit te krijgen. Rits open trek hem over je hoofd, schouders iets ontbloten. En dan probeer je aan de achterkant een flap te pakken iets naar beneden halen en dan stroop je de rest van het pak zo af door eerst je schouders te ontbloten. Zo kom ik meestal uit me pak.
2016 model en dunner, super stretch weet niet of dit ten koste gaat hoe lekker het pak dan nog aanvoelt. Schijnen wel lichte pakken te zijn, maar nat zijn ze denk ook wel zwaar. Ze left het wel goed uit, ze zegt wel redelijk vaak OK->
Zipless die is er alleen als hyperfreak model, designer zelf laat het wel zien! Niet helemaal bekeken. Ziet er op zich ook wel makkelijk uit, misschien dat de ruglengte dan beter uit komt ?
Heb je al een pak gekocht ? Hier hebben ze uitverkoop https://www.kingofwatersports.com/oneill-wetsuit-sale , Als de URL niet werkt Is nu wel gunstig met de koers van de pond na de brexit, misschien moet je alleen invoerkosten en btw betalen dat misschien dan weer wel. Hmmm, ja dus maar ligt wel aan de waarde van het pakketje
Ze rekenen in de UK gewoon belasting dus btw betaal je wel maar niet aan de Nederlandse overheid, tenzij dat buitenlandse bedrijf zoveel naar Nederland exporteert dat ze de btw hier moeten afdragen.