Laat berichten zien
Pagina's: [1]
1  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: advies, nieuwe kite of bijna nieuw welke is beter en waarom Gepost op: Juli 16, 2008, 12:38:05
MJGROEP,

Ik heb nog een set Naish Raven II (10, 12 en 16) + Naish Boxer (8) te koop, allemaal kompleet met bar en in prima staat (geen reparaties e.d.)
Bereik per kite wat kleiner dan de kites die jij noemt, maar door de goede overlap in deze set kun je met jouw gewicht van windkracht 4 tot dikke 7 goed uit de voeten.

Als je wilt heb ik nog wel een zit trapeze voor je en een klein mutant (ca. 128/40) board.

Mail me maar als je geïnteresseerd bent: robinz@myrealbox.com
2  Algemeen / Buitenland & Travel / Ervaring met kiten op Fehmarn? Gepost op: Juni 19, 2007, 17:37:51
Omdat ik dit jaar niet zo lang met vakantie kan zat ik te denken om naar Fehmarn te rijden. Ik ben benieuwd of mensen op dit forum ervaring hebben met deze spot.
Ik wil midden juli gaan en liefst met een tent. Ben dus benieuwd welke spots het beste zijn in die periode (qua wind).

Bedankt


PS met de zoekfunctie vond ik niet echt de info die ik zocht.
3  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Nobile 555 2007 Gepost op: Februari 27, 2007, 22:58:37
Ik heb zelf geen ervaring met de Nobile 555 maar vandaag is op Hanglos een post met een review van de Best Waroo 2007 geplaatst. Deze jongen , 1,86 mtr en 85 kilo, vaart op de 555, 07 in de lengte 130

http://www.hanglos.nl/asp/new/news.asp?newsid={3BE0EE60-C1F1-4795-A250-49ABD92A2322}
4  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Slijtage bij Raven III ? Gepost op: Februari 22, 2007, 22:26:23
Aangezien ik overweeg om een Raven III te gaan kopen vroeg ik mij af, n.a.v. de slijtage perikelen bij de Torch III, of de Raven daar misschien ook last van krijgt. Ook omdat deze kite ook met de 'swept wingtips' is uitgerust.

Ik heb er tot nu toe niets over gelezen maar dat heeft er mogelijk ook mee te maken dat de Raven minder lang verkrijgbaar is (en er dus minder mee is gevaren).

Ik ben dus vooral op zoek naar reacties van Raven III gebruikers en mogelijk mensen die beide kites hebben gevaren en kunnen uitleggen waarom het zich eventueel bij de Torch wel en de Raven niet voordoet.

Alvast bedankt.

5  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Vaarimpressie Ozone Instinct en Flexifoil Ion Gepost op: Juni 23, 2006, 21:14:39
Yo Buster,

ff rustig hè.
Ik heb geen bar opgerold! (alleen afgerold omdat ik 1 vd eerste was ...)
6  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Vaarimpressie Ozone Instinct en Flexifoil Ion Gepost op: Juni 23, 2006, 17:25:16
Gisteren dankzij Van den Berg voor het eerst 2 bow kites geprobeerd: de Ozone Instinct en Flexifoil Ion.
Gezien alle verhalen over bow kites was ik wel benieuwd of dit soort kites geschikt zijn voor iemand van mijn nivo. Ik ben absoluut niet teleurgesteld!

Ik vaar zelf met Naish Aero 2 en kan lekker varen en ben bezig met eerste sprongetjes e.d. Gezien mijn level ben ik absoluut geen profi en kan dus niet precies vaststellen wat de eigenschappen zijn: ik kan ze slechts onderling vergelijken.

Ik weeg ongeveer 86 kg (zonder surfpak/trapeze e.d.) en heb gevaren met een North M2 Large (128/40).
Ik heb tussen 13.30 en 14.30 op Schellinkhout gevaren. Er stond toen ongeveer 20 knopen wind met uitschieters richting 25. Van beide kites heb ik met de 9 meter gevaren. Daarvoor heb ik nog een uurtje gevaren met een Aero 2, 10 meter.

Beide kites zijn stabiel. Je kan zonder probleem je bar loslaten en de kite blijft dan prima boven je staan.
De Ion stuurt wat sneller / agressiever. Deze kite heeft ook iets meer power en iets meer opwaartse lift.
De Instinct is wat gemoedelijker en heeft minder bardruk (ook beduidend minder dan m'n Aero 2). Ik had bij de Instinct de de-/power op vol power staan en bij de Ion de depower een klein beetje aangetrokken.
Overigens hebben beide kites geen pulley systeem op de bar.
Naar mijn idee kan de Ozone iets verder aan de rand van het windvenster waardoor je met behulp van je kite wat makkelijker hoogte kan lopen. Bij de Ion moet je iets meer met je board werken.
Bij sprongtjes trekt de Ion je wat aggressiever de lucht dan de Instinct. Of dit voor de hoogte veel uitmaakt weet ik niet: ik kan nog niet zo goed springen, maar bij beide kwam ik wel tot een meter of 3.

Wat ik bij de Ion niet zo prettig vond is de lange de-/power lijn. Ik kan tijdens het varen met 2 handen aan de bar niet volledig depoweren, daarvoor is de lijn te lang. Gevolg is ook dat je niet gemakkelijk bij de (de)power strap komt, maar ik zeg er wel bij dat ik 'm tijdens het varen niet heb gewijzigd. Overigens werkt de (de)power strap van de Flexifoil erg prettig. Waarschijnlijk kan je de depower lijn wel inkorten, maar dan zul je ook je stuurlijnen korter moeten maken. Verder geeft de bar van flexifoil erg veel grip, maar voelt vrij ruw aan, waardoor het niet heel comfortabel is.
De (de)power strap van de Instinct werkt met een clamcleat waarbij je door het aantrekken van de depower ook de 5e lijn gaat activeren. Tijdens het varen heb ik de strap niet gebruikt: de volle power had ik nodig om lekker te kunnen varen. De depowerstrap ziet er wat minder gelikt uit dan bij de Ion en zal waarschijnlijk even wennen zijn om m.n. van gedpowerd naar gepowerd te gaan in een klein stapje. Je trekt nl. eerst de lijn uit de clamcleat en het lijkt me lastig om in 1x slechts 2 cm je power lijn weer in de cleat te krijgen. Zoals gezegd: niet geprobeerd.

Verder gebeurde het met de Ion 2x dat ik nadat ik had ingestuurd de kite iets te hard terugstuurde naar boven waardoor deze een moment stalde -ik de kite op mijn board inhaalde- en deze vervolgens hard recht omhoog vloog.

Aangezien mijn vriendin ook kite (maar nog op het nivo van de eerste meters varen zit) zou ik op dit moment de voorkeur geven aan de Ozone omdat het allemaal wat gemoedelijker en lichter werkt. Als vervolg op de Aero 2 zijn beide kites overigens een wereld van verschil, m.n. wat betreft power/depower dmv je bar aantrekken/wegduwen en hoogtelopen m.b.v. je kite. Bovendien voelt de Ozone een stuk lichter op de bar, waardoor het ook allemaal wat minder kracht kost.

Ik kan iedereen aanraden beide kites een x te testen. (hoewel de wind voor komend weekeinde wat zuinig is)

Veel plezier!
7  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Spots Normandie Gepost op: Juni 16, 2006, 02:37:28
Toevallig onlangs post over Normandie op Hanglos.nl. Check onderstaande link (wel ff copy/paste van de gehele link, anders neemt een deel van de index niet mee ...)

http://www.hanglos.nl/asp/new/news.asp?newsid={66301BBA-0866-4AE0-8FEF-892A0E0E9C6E}
8  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Wind van zee? Gepost op: Juni 09, 2006, 14:42:29
Voor de meteorologen onder ons.

Kunnen we gezien de verwachtingen voor komend weekend,  25 + en oosten wind, in de middag wind van zee verwachten? Zo ja, hoe laat zal dat ongeveer starten en tot hoe laat gaat dan door?
9  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: onderhoud kites? Gepost op: Mei 17, 2006, 19:48:08
Op hanglos.nl staat toevallig net een post met allemaal tips voor het onderhoud van je kite.

http://www.hanglos.nl/asp/new/news.asp?newsid={986BA59B-4796-4B83-BF21-14955BC18A58}


NB waarschijnlijk werkt de link niet direct, dus zul je deze ff in je browser moeten plakken.
10  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: ervaringen naish shockwave Gepost op: Maart 30, 2006, 23:11:47
Ik las in de nieuwe duitse kitemagazine dat Naish een aanpassing op de bar heeft gemaakt, o.a. een (nieuwe) stopperbal en kortere depower. Volgens het blad werkte dit een stuk beter (m.u.v. extreem sturen). Zij hadden in een eerste test aangegeven dat het een 'mannenkite' is vanwege de enorme stuurkracht die nodig is. Aangezien jij de kite al een tijd geleden hebt gekocht, heb je misschien ook nog de 'oude bar' setup. Kun je waarschijnlijk wel op de Naish site nagaan (of die bekende shop in Hoorn).
Have Fun
Pagina's: [1]


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.