fuel 13-9
Geen avatar
|
ik snap wat je bedoeld, een C kite is veel directer dan een bow sle type kite. als je meer berijk wilt en toch een c kite. zou ik denk aan een torch van naish of een vegas van north. hebben allebij meer bereik maar niet totale d power. north 2007 raad ik niet aan, al het andere is prima!! succes
|
|
|
|
Kitemen
|
De c kites die ik in me hoofd heb zijn: Raven, Torch of inderdaad een Fuel.
En is er nog veel verschil tussen deze 06 en 07 kites?
|
|
|
.
|
je kan een ravenIII kopen, daar ga je hoog mee,.. je kan ook een torchIII kopen, die is razend snel, en ik zweer je dat je daar net zo hoog mee gaat als een raven, alleen je hebt wel iets hardere wind nodig voor echt mega hoog te gaan,.
succes
zijn beiden best vaak te koop tweedehands
|
|
|
180cc
|
RavenIII zijn erg goedkoop bij onze buren
|
|
|
Kitemen
|
Vraagje: Iemand een idee tot hoeveel knopen ik een raven3 10m2 kan varen met me 80 kilo en 126 jaime pro 06? Ik zie voornamelijk 10 en 14 m2 te koop staan 2e hands.
|
|
|
.
|
30 knopen (niet erg lekker meer,,.. wel hoog springen,... maar probeer niet uit te haken )
|
|
|
.
|
oh ja,.. moet je wel kunnen kiten,.... anders breek je je nek,... en zou ik bij 24 knopen ofzo een kleiner maatje pakken)
|
|
|
Tom
|
RavenIII zijn erg goedkoop bij onze buren
Ook bij mij Heb nog een mooie cleane 14 liggen voor mooi prijsje. ontopic, Wil je lekker gaan freestyle zijn de TorchIII, Max2 en fuel 07/08 wel erg lekker wil je ook wel freestyle maar ook gewoon sky high jumpen kom je alleen op de RavenIII uit naar mijn mening.. Anders ga je toch echt naar de bow's
|
|
|
Tom
|
Vraagje: Iemand een idee tot hoeveel knopen ik een raven3 10m2 kan varen met me 80 kilo en 126 jaime pro 06? Ik zie voornamelijk 10 en 14 m2 te koop staan 2e hands.
Ik had ook een 10 die heb ik al verkocht .. Maar de Raven is zelfs zonder de dd bar een high depower C kite. Tuurlijk ligt het heel erg aan je niveau hoe lang je kan hhouden maar het gaat ver! Ik weeg 80a85 kilo en heb de 40 knopen gehaald maar normaliter denk ik dat je wel tot 30 a 33 knopen ofzo lekker kan varen
|
|
|
.
|
30/33 knopen met een 10m lekker varen,.. hmmm 40 knopen met een 10m,... hmmmm
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
30/33 knopen met een 10m lekker varen,.. hmmm 40 knopen met een 10m,... hmmmm Geen probleem... Afgelopen maandag met 35 knoop gewoon met mijn 10m2 thruster kunnen varen en als ik de powerlijn 1 knoopje korter maak dan moet ik de powerstrap aardig poweren (dus heb dan nog depower zat over) maar moet wel zeggen dat je iets aan inleveren op de snelheid van de kite.... Weeg 95 kg en heb een 131x40 board
|
|
|
Tom
|
ja 95 kilo he! dan praat je ergens over Haha nee zonder dolle een C kite is best goed te houden Vind sommige bows minder goed..
|
|
|
mbetz
|
Als je van krachtige C kites houd kun je kiezen voor een RAVENIII, Torch of Slingshot. Het verschil tussen de 2006 en 2007 modellen van Raven en Torch is groot: de 2007 modellen hebben veel meer depower bereik door de veranderde tips. RavenIII is goed 2e hands te krijgen!!
|
|
|
KiteDemon
|
Hallo,
Ik vaar nu een jaar en heb al 2 kites gehad. Eerste kite was een Raven1. Vond ik een fijne kite lekker direct en als ik stuur dan gaat hij ook die kant op. Maar ik wilde wat nieuwers en met meer bereik. Toen heb ik een Boxer gekocht. Daar heb ik nu 5 keer mee gevaren en heb hem nu te koop staan. Ben er nu dus achter gekomen dat ik toch weer terug wil naar een c kite. Omdat ik een kite zoek die snel en direct is en waar ik de bar geen halve meter moet aantrekken eer dat ding een kant op stuurt!
Dus welke c kite raden jullie me aan??
Weeg 80 kilo vaar Jaime pro 126 en ik wil hoog gaan...
Volgens mij doe je dan toch echt iets verkeerd. Ten eerste heb je de 2:1 alleen maar gebruikt.......uiterst lomp gevoel!!! In 1:1 is de kite sneller en directer dan een vergelijkbare C. In mijn ogen zelfs wat te snel en direct in het begin. Verder zal je altijd wat tijd nodig hebben om te wennen aan een SLE als je van C´s af komt en 5 sessies in de 2:1 setup helpt daar niet bepaald in mee. Maar als je toch voor C wilt gaan dan kan je altijd nog voor weinig een RaafjeIII op de kop tikken.......als je mazzel hebt. Raaf III blijft voor mij nog altijd de ultieme performance C.
|
|
|
Bram Wilbrink
|
Raaf 3 super high end, stabiel snel, goede pop en bigair + hangtime en supersterk en niet duur
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Er zijn meer en betere SLE/Hybride kites die dezelfde eigenschappen hebben als waar jij naar opzoek bent.. Ben het dus helemaal met Kitedemon eens.. Gewoon nog ff op 1:1 proberen of anders een andere SLE/Hybride kites testen.. 2:1 is zo 2007 Vergeet ook de bardruk niet van de Boxer in de 2:1 setup Dat was ook de reden waarom ik overgestapt ben op SLE/Hybride kite die ik nu heb. Probleem met de RAVEN is dat het aan het uitsterven is dus krijg je miss problemen met garantie enz. enz.. Succes
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
Fer heeft gelijk, je doet iets niet helemaal handig. Waroo en Nemensis 2008 zijn helemaal snel, sneller dan mijn raven 3 's in elk geval...
|
|
|