Haha toen ik hoorde dat het in Nederland keihard loopt te sneeuwen, vond ik het maar eens tijd worden voor een updateje vanuit Mauritius! Sinds 1 oktober zit ik samen met een berg 2009 Liquid Force materiaal en 2 vrienden in Mauritius om van de winter het uiterste eruit te halen wat erin zit en keihard te trainen.
Mauritius kent ongeveer 300 winderige dagen per jaar en als het waait staat er toch al minimaal een knoopje of 18. Aangezien het hier het hele jaar door ver boven de 25 graden is ben ik zodra het waait op het water in m'n boardshortje en met mijn 9m2 '09 Hifi. De omstandigheden hier zijn niet optimaal om te trainen, omdat het op veel plaatsen ondiep is met rif en er een aardige chop staat, maar toch alles beter dan sneeuw!
Het leven hier op Mauritius is vrij goedkoop. We zitten met zijn 3en in een huis en betalen per man 450 euro voor een vrij luxe appartement en een Mitsubische Lancer. Uit eten gaan en plaatselijke gerechten kosten je vaak nog geen 3 euro, maar het eten in de supermarkten is vaak wel vrij duur omdat alles geïmporteerd moet worden. Gelukkig kost rum per liter een euro of 3, dus dat compenseert gelukkig weer een beetje haha. Voor een goedkope vliegticket naar Mauritius schijn je de website van Condor in te gaten te moeten houden op donderdagavond, dan schijnen ze een soort van uitverkoop te hebben waar je supercheap tickets kan scoren.
Ik kan echt iedereen die voor langere tijd op kitevakantie wilt en een low budget heeft aanraden om hierheen te komen, want het land is prachtig, de mensen zijn super aardig en het is hier super om tricken en waveriden. Je hebt net buiten de kust meerdere wavespots liggen, waaronder de world famous One Eye. Je weet gewoon niet wat je meemaakt, supercleane golven van 2+ meter. Het is er wel superondiep, dus als je crasht wordt je gelijk vol op het rif geknald en ik kan je uit ervaring vertellen dat je daar wel de nodige schrammen aan overhoudt.
Helaas hebben we wat relatieproblemen tussen onze Sony HD cam en de Macbook, dus is al ons filmmateriaal tot zover ten onder gegaan door verkeerde codecs. Mocht iemand toevallig een
serialkey/crack hebben voor VoltaicHD voor Mac houd ik mij zeer aanbevolen, want met dat internet hier is het al een opgave om je mail te checken, laat staan het internet afspeuren naar een keytje.
Hopelijk heb ik snel wat meer beeldmateriaal en ik wens iedereen veel sterkte in de sneeuw in Nederland!