.

Asschips

Geen avatar

Juli 16, 2009, 08:51:05
edit2Rapporteer  

.
darky001

Antwoord #1 Juli 16, 2009, 08:58:57
edit2Rapporteer  
waar kom je vandaan of waar kite je ?
mischien kan ik je helpen.

Arnold

Antwoord #2 Juli 16, 2009, 09:55:40
edit2Rapporteer  
uit welk jaar zijn je kites? oude kites hebben gewoon bijna geen depower.....
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #3 Juli 16, 2009, 09:58:18
edit2Rapporteer  
Wat is je gewicht en hoe was de wind die dag? Want gisteren bijvoorbeeld zat er redelijk veel wind.
Power Zone

Antwoord #4 Juli 16, 2009, 11:04:50
edit2Rapporteer  
Je Vegas is in ieder geval een C-shape kite dus ja dan heb je maar weinig depower.
gnijzink

Antwoord #5 Juli 16, 2009, 11:11:25
edit2Rapporteer  
C-shapes hebben gewoon minder depower.
Je kunt natuurlijk ook gewoon je depowder strap een klein beetje aantrekken.
Bow kites hebben gewoon meer depower
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #6 Juli 16, 2009, 11:49:12
edit2Rapporteer  
Blijft moeilijk advies te geven, een 11 en 14 zijn grote kites dus mischien waaide het wel te hard. Maar mischien weegt de persoon wel te weinig voor die grote kites. Uiteraard hebben C-kites weinig depower en zullen ze altijd wel redelijk veel kracht behouden. En dat is nu precies waarom ik beginners geen C-kites aanraad.
Arnold

Antwoord #7 Juli 16, 2009, 13:00:04
edit2Rapporteer  
 Huh nieuwe C shapes hebben echt wel veel depower hoor, soms nog wel meer als een bow/sle.
oude C kites zijn inderdaar ruk kwa depower....
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Juli 16, 2009, 13:07:42
edit2Rapporteer  
Huh nieuwe C shapes hebben echt wel veel depower hoor, soms nog wel meer als een bow/sle.

De eerste echte C-kite met zeer veel depower was de Tribal van F-one. Die had niet het low-end van een vergelijkbare SLE/Bow, maar wel zeker het high-end.

Maar in de regel is de high-end range iets kleiner als bij een Bow/SLE. En bijkomend voordeel voor een beginner met zo'n kite is dat de windrange ook naar beneden toe erg groot is.

Tegenwoordig zou ik iedere beginner afraden met een C te beginnen. De learningcurve is gewoon stijler met een high-depowerkite.
bitburger

Antwoord #9 Juli 16, 2009, 13:47:04
edit2Rapporteer  
Het is nooit uitgesloten om het met een c te leren,ik heb het prima geleerd met de vegas 2005.
Maar de handelingen zijn idd veel makkelijker van een bow,meer depower ect. ect.
rocket man

Antwoord #10 Juli 16, 2009, 13:57:26
edit2Rapporteer  
idd de kites die je gekocht heb, vooral de toro want die is van 2004 of nog ouder, zijn minder kwa depower. Je kan de "kracht" zoals je zegt niet op nul krijgen. Je kan wel een beetje met de setting spelen. Als je bv knopen op je noseline hebt zet'm dan op de bovenste, stuurlijnen op de laatste knoop. Met deze setting verander je de hoek van je kite (staat vlakker). Doe dit voorzichtig en stapsgewijs, dus begin met de noseline knoopje voor knoopje en daarna met stuurlijnen, want als je teveel van het goede doet wordt je kite onbestuurbaar. Ik ga ervan uit, dat je originele Northbars voor je kites hebt.
Jarno

Geen avatar

Antwoord #11 Juli 16, 2009, 14:04:21
edit2Rapporteer  
Het is nooit uitgesloten om het met een c te leren,ik heb het prima geleerd met de vegas 2005.
Maar de handelingen zijn idd veel makkelijker van een bow,meer depower ect. ect.

etc. etc ..

zeker kun je het met een C prima leren, met elke kite kun je het leren. Sommige kites zijn wat makkelijker en sommige wat moeilijker.

de toro hield volgens mij op bij 2006 (correct me if im wrong).

Ik heb het idee dat je met 'de power eruit' in dit geval over je bardruk praat.. (gezien je het over 'naar voren' hebt).
Wat je in dat geval even moet weten is dat jouw kites ongetwijfeld een hogere bardruk hebben dan de kite waarmee je hebt gelest.

anyway, wat gnijzink ook zegt: je depowerstrap aantrekken. (hoe korter je je powerlijnen (de middelsete twee op je bar) maakt, hoe minder power je hebt)

succes

Naishie

Antwoord #12 Juli 16, 2009, 19:05:08
edit2Rapporteer  
Er is geen 1 c kite die meer depower heeft als een sle
martijn

Antwoord #13 Juli 16, 2009, 19:08:01
edit2Rapporteer  
Er is geen 1 c kite die meer depower heeft als een sle

denk dat somige c kites dicht in de buurt komen van een sle, bijv de fuel 7 en 11 m kan je ontzettend lang doorvaren
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #14 Juli 16, 2009, 23:16:10
edit2Rapporteer  
lang doorvaren is wat anders dan depower, door de bridle is de kantel as van de kite heel anders en kan je m vanaf de bar vrijwel krachtloos maken, gaat je niet lukken met een C - tenzij je het aan de rand va het windvenster doet
Roon

Antwoord #15 Juli 16, 2009, 23:43:35
edit2Rapporteer  
Depowerstrap aantrekken inderdaad. Verder heb je op het land altijd meer last van power in de kite dan op het water omdat je minder grip hebt. Eenmaal in  het water is het altijd comfortabeler is mijn ervaring. Toch blijft het lastig als je de basis aan het leren bent.
Als je over land/strand moet lopen naar zee, hou je kite dan flink laag. Je kunt gaan hangen en wordt niet meteen 2 meter verder getild. Moet je geen glibberige ondergrond hebben natuurlijk.

Succes en vooral veel fun! Komend weekend goed op de voorspellingen letten.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.