North Rebel 2009 9M probleem

Marcus1

Geen avatar

Juli 16, 2009, 16:51:06
edit2Rapporteer  
 Hallo Rebel Riders,

ik heb een probleem met mijn Rebel 9m;
gisteren geprobeerd lekkere downwinder te maken, maar bij het doorsturen door de powerzone bij het ruime wind varen (kite van 10 naar 2 sturen)  viel de druk een aantal keer totaal weg en flikkerde de kite recht naar beneden de zee in 1 ThumpDown

ik heb dit nog nooit eerder gehad en later de bar-setup gecheked, maar alle lijnen waren goed bevestigd.  Ik had de kite vrijwel geheel gepowerded. Hij heeft dus enorm de neiging tot stallen, alleen aan de middenlijnen sjorren helpt dan nog...

Zou graag willen weten of meer mensen hier problemen mee gehad hebben, of dat het aan mijn eigen kitekunst ligt.....Ik vaar al twee jaar met plezier mijn rebel 12, en daar nooit deze ellende mee gehad.

dank voor de tips alvast!
Marcus
Morres

Antwoord #1 Juli 16, 2009, 21:18:41
edit2Rapporteer  
ik heb geen antwoord voor je, maar heb wel gemeld dat je bericht verkeerd staat, hier krijg je niet snel/veel antwoorden.
suc6
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Juli 16, 2009, 22:24:30
edit2Rapporteer  
Heb de Rebel 09 ook nog niet gevaren, maar zie ze veel op de spot waar ik vaak vaar.

Gister(vooral de avond) was de wind behoorlijk vlagerig langs de Noordzeekust. Ook een aantal keer gehad dat mijn kite ineens stopte, waarna hij een flinke ruk kreeg. Je hoorde gewoon het hele doek klapperen terwijl ik hard voer. De kite die ik gisteren voer is een van de stabielste op de markt, maar het kan best zijn dat als je downwind bent gegaan dit effect je kite naar beneden heeft laten storten. De meeste kites vallen dan voorover. Denk niet dat het een specifiek Rebel probleem is.
Roon

Antwoord #3 Juli 16, 2009, 23:56:57
edit2Rapporteer  
Ik vaar een rebel 9 2007, heb het probleem nooit gehad met een stuk downwind varen maar gister op wijk aan zee donderde ie een paar keer bijna uit de lucht terwijl ik van de ene golf naar de volgende vaarde (uitgaand). Wat een bakken trouwens zeg gister!
Was idd enorm vlagerige wind, over het strand lopen was geen pretje. Ik denk niet dat het aan je kitekunst of setup ligt, zeker niet als ie vol gepowered was. Ik denk gewoon dat je op de kite inliep toen de wind ff wegviel.

Ik zou nog ff niks veranderen en nog eens proberen met stabielere wind, dan weet je pas iets.
Marcus1

Geen avatar

Antwoord #4 Juli 17, 2009, 10:17:33
edit2Rapporteer  
Ok, dank voor jullie reactie!
het was inderdaad wel erg vlagerig alhoewel het in de ochtend nog wel meeviel.
zaterdag maar weer eens met de negen varen, kijken hoe die dan gaat.
greetz,
Marcus
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Juli 17, 2009, 11:10:00
edit2Rapporteer  
Heb zelf ook de Rebel07 9m2 gehad, en dat was helaas een erg instabiele kite buiten dat hij best lekker vaarde. Bij de nieuwe ziet dat er veel beter uit op dat punt. En dat is ook de feedback die ik van de eigenaren krijg.
Antwoord #6 Juli 17, 2009, 14:29:50
edit2Rapporteer  
als je met de wind mee vaart met weinig/heel vlagerige wind dan verlies je druk dus dat zou zo maar kunnen...
rocket man

Antwoord #7 Juli 19, 2009, 13:38:17
edit2Rapporteer  
Marcus, gebeurde dat tijdens het afrijden van een golf? Als je namelijk voor de wind vaart zeg maar net kantje bord dat je kite net nog genoeg druk heeft, om in de lucht te blijven, dan is afvaren van een golf net dat beetje meer speed, dat ie helemaal drukloos wordt en uit de lucht valt, zelfs als je schuin de golf afgaat en ook al trek je de bar helemaal naar je toe. Sinds ik aan het waven ben is mij dit ook al gebeurd.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.