Hier is onlangs ook een topic overgeweest, goed om te zien dat er meer mensen zijn die kites op 12 uur in het vaargedeelte vervelend vinden.
Misschien ten overvloede, maar nog ff waarom een kite op 12 uur lastig is: iemand die langs komt varen heeft zijn kite nooit op 12 uur. In de situaties waarin dat toch nodig was met de kite op 12 uur mag ik al blij zijn als ik iemand met behoud van voldoende snelheid en zonder kleerscheuren kan passeren. Een kite op 10 uur is echter heel eenvoudig te passeren.
Dat je tijdens het lessen of het zelf oefenen je kite vaak op 12 uur hebt is logisch; je bent al blij als je daardoor ff 2 seconden je op je board kunt concentreren wat maar half aan je voeten zit, of dat je ff om je heen kunt kijken of er ruimte is om te starten.
Dat wat betreft het actieve gedeelte van kiten.
Een ander verhaal is het als je op de kant ff staat uit te rusten, of midden in een ondiep vaargedeelte. Daarmee hinder je talloze kiters, zoals kitedemon aangeeft gebeurt dat ook op de Slufter helaas. Dat het op de autoplaya door het merendeel gedaan wordt neem ik intussen voor lief. Sinds ik daar op een haar na een neerstortende kite heb ontweken kom ik er niet meer.
Hoewel.. binnekort gaat een maatje zijn eerste zelfstandige meters maken en dat wordt toch de autoplaya schat ik. Maar die gaat zijn kite zoveel mogelijk op 10 uur houden als het aan mij ligt
.
Ps: als je kite 100% zou kunnen depoweren, viel hij direct uit de lucht, om even later vol wind te pakken. Dan heb je wel een probleempje.