mbetz
|
Annika, Ik kan alleen over de Bandit 3 oordelen, de andere kites ben ik niet mee bekend. Mijn dochters varen met Bandit, om de volgende reden: a. de Bandit start als delta kite bijna altijd uit het water, dit geeft een goede veligheid welke je vooral als beginner nodig hebt b. De Bandit heeft een goede depower. Ook weer veiligheid.Mijn dochter van 17 weegt 60Kg en vaart met Bandit 7, 9 en 11m en dkt hiermee het gehele windbereik af. Ook kost het varen met de Bandit niet al te veel kracht. c. de kwaliteit van de Bandits is goed, je kunt de kite ook eens crashen, hij is gewoon sterk. d. Je kunt met de Bandit ook doorgroeien, vanaf beginner tot ver gevordert heb je lol met de Bandit..
Ik vaar zelf gen Bandits, maar Naish Hellix, ben dus objectief over F-One, maar voor mijn dochter is het de juiste beginner kite geweest en zij vaart nu al 3 jaar Bandits met veel plezier en zonder problemen!
Nogmaals, de andere kites ken ik onvoldoende, de EVO is vergelijkbaar met de Bandit, ik vind zelf dat North mij niet het geveol geeft dat ik met mijn ogen dicht weet waar de kite staat, maar vrienden van mij varen al jaren met North, dus dit is ook een beetje persoonlijk. North kwaliteit is wel goed. De Evo was dee eerste kopie van de Bandit Delta Shape..
Ozone is momenteel erg in opkomtst, ik vaar veel in Italie op Sardinie en daar varen veel italianen met Ozones, kwaliteit ziet er goed en gedegen uit, over de vaar eigenschapen kan ik weinig zeggen...
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Suc6 Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
|
|
|
annika
Geen avatar
|
Bedankt voor je reactie. Ik heb hier zeker wat aan. Vind het moeilijk om een keus te maken, dus ben blij met je uitgebreide reactie. Klinkt als een fijne kite Groetjes Annika
|
|
|
mbetz
|
Wellicht ook te bedenken: ik zou voor Delta shape gaan ipv een Bow kite. Een Delta Shape als bijv de Bandit of EVO is voor beginners een goed kompromis tussen handelbaarheid en performance, daarbij komt de startzekerheid. Verder moet je natuurlijk op de prijs letten, momenteel zijn er veel aanbiedingen van 2010 modellen omdate de leveranciers met 2011 modellen komen. De 2010 modellen zijn niet slechter, de ontwikkelingen bij de kites zijn niet meer zo dat een nieuw model het voorjaarsmodel enorm overtreft, dus let ook op de aanbiedingen. Check ook het internet, bijv www.kitepirates.de of Windsurf.de hebben goede aanbedingen en bieden goede serice. Al na gelang je gewicht let dan ook op de maten!! beginnen met een 9m of 11m is waarschijnljk het beste omdat je dan een breed windbereik meteen afdekt...
|
|
|
FonezzzZz
|
10meter bandit 3 is denk ik een erg goede keuze, niet groter dan 10 nemen. Als je heel licht ben zou ik de 9 meter nemen
|
|
|
Michael van der Hoek
|
Mocht je voor naish kiezen zou een cult een goede beginnerskite zijn. Deze start ook altijd weer vanuit het water en op een heel simpele manier ook nog eens. Stuurlijn aantrekken en de kite draait op zn plek om en gaat weer de lucht in.
Safety van de kite is zeer goed evenals de depower. De depower is zo groot dat als je hem helemaal aantrekt de kite zowat uit de lucht vandaan valt.
Wat ik bij veel bandits gezien heb is dat ze stallen* op 12 uur. Of dit aan de instellingen ligt weet ik niet maar het valt wel op. Een echt oordeel kan ik hier niet van geven omdat ik er zelf nooit mee gevaren heb.
*stallen: kite kantelt voorover in de lucht en stort neer
succes!
|
|
|
Nickeltje
|
Ik, als beginner heb ook eigenlijk alleen maar ervaring met de Bandit tres. Daar heb ik mijn lessen mee gehad en vond het een prettige kite. Goed te herstarten, veel depower mogelijkheid en niet heel flitsend snel met sturen. Ik heb de kites van mijn (flink gevorderde) broer en zus ook wel eens in handen gehad en die sturen zo heel veel sneller dat dat echt niks voor mij was, vervolgens waren die ook nauwelijks te herstarten.
Dat "stallen" waar Michael vdH het over heeft, heb ik ook wel eens gehad. Maar dit is vooral gebeurd als ik hem helemaal gedepowered op 12u neerzet, dan kukelt hij wel eens iets terug... Verder ben ik erg tevreden met deze kites.
|
|
|
Bramster
|
Voordelen Ozone catalyst,
Volledige depower en de bar blijft binnen handbereik! Herstarten = 1 stuurlijn trekken en hij staat zo weer in de lucht. Zeer hoge kwaliteit en afwerking Gunstige prijs Enorm windbereik Zeer goede safety.
Veel kite scholen zijn overgestapt naar de Catalyst.
Leuke van de catalyst is dat je er niet op uitgekeken raakt na 1 jaar, hij bied jouw meer dan genoeg ruimte om door te groeien. Wil je testen? No problem stuur me een bericht!
|
|
|
KappuhH
|
*stallen: kite kantelt voorover in de lucht en stort neer
Dat is geen stallen maar oversheeten. Bij stallen staat de kite gepowered en valt hij duit de lucht. Hij gaat dan met zn Trailing Edge naar beneden. Wat betreft de kites, het zijn allemaal goede kites. Graag wil ik nog de Zeeko Notus toevoegen aan het rijtje. Een superstabiele kite en mede daardoor uitermate geschikt voor beginners. Herstarten gaat betere dan welke kite dan ook met het ERA systeem. Bandit 3, Catalyst of wat dan ook. Een miskoop zul je niet gauw doen of je moet een C-shape kopen, dan wordt het iets lastiger...
|
|
|
Morres
|
Volledige depower en de bar blijft binnen handbereik! Herstarten = 1 stuurlijn trekken en hij staat zo weer in de lucht. Zeer hoge kwaliteit en afwerking Gunstige prijs Enorm windbereik Zeer goede safety.
Leuke van de catalyst is dat je er niet op uitgekeken raakt na 1 jaar, hij bied jouw meer dan genoeg ruimte om door te groeien. Wil je testen? No problem stuur me een bericht!
Klink als een gaastra jekyll...hehe oh nee wacht, die is goedkoper maar ff serieus zo goedkoop is ozone niet hoor, verder wel topspul hoor, ozone. Uit dat lijstje wat je noemt zou ik de B3, Waroo of Catalyst kiezen, waroo is wel echt stuk-ken goedkoper
|
|
|
annika
Geen avatar
|
Bedankt voor alle reacties. Ging vandaag nog even langs winkels om me te laten informeren. Alleen toen kreeg ik zo'n mooi bod voor de Bandit (naar mijn idee dan ) dat ik hem meteen heb gekocht. Nogmaals bedankt voor het meedenken. groetjes Annika
|
|
|
KappuhH
|
Klink als een gaastra jekyll...hehe oh nee wacht, die is goedkoper maar ff serieus zo goedkoop is ozone niet hoor, verder wel topspul hoor, ozone. Uit dat lijstje wat je noemt zou ik de B3, Waroo of Catalyst kiezen, waroo is wel echt stuk-ken goedkoper Catalyst kost geen drol hoor.
|
|
|
Morres
|
ohja, das dat cheape ding van ozone
|
|
|
Bramster
|
Ik zou het eerder willen omschrijven als een eerlijke prijs voor een kwalitatief perfecte en echt lekkere kite.
|
|
|
KappuhH
|
De Max Havelaar Catalyst
|
|
|
martijnc
|
Bedankt voor alle reacties. Ging vandaag nog even langs winkels om me te laten informeren. Alleen toen kreeg ik zo'n mooi bod voor de Bandit (naar mijn idee dan ) dat ik hem meteen heb gekocht. Nogmaals bedankt voor het meedenken. groetjes Annika Gefeliciteerd met je aankoop! je gaat er vast geen spijt van krijgen veel plezier
|
|
|
Bramster
|
Bandit is een top kite! Veel plezier en kite safe!
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Bedankt voor alle reacties. Ging vandaag nog even langs winkels om me te laten informeren. Alleen toen kreeg ik zo'n mooi bod voor de Bandit (naar mijn idee dan ) dat ik hem meteen heb gekocht. Nogmaals bedankt voor het meedenken. groetjes Annika welke kleur ......
|
|
|
Morres
|
Ik zou het eerder willen omschrijven als een eerlijke prijs voor een kwalitatief perfecte en echt lekkere kite. als ik voor ozne vaar, zal ik het ook zo omschrijven, hehehe
|
|
|
Bramster
|
Aha! Je wil varen voor het Ozone promoteam begrijp ik!? Mooi he, als ik een ferrari heb, als ik lambo heb, hoe zou dat toch voelen..... Grapje,,,
|
|
|
Morres
|
Ik zou het eerder willen omschrijven als een eerlijke prijs voor een kwalitatief perfecte en echt lekkere kite. dus die andere kites van jullie zijn gewoon oplichterij? Of zijn die simpelweg nog perfecter(...) en nog lekkerder...
|
|
|
Bramster
|
Nee bij die andere kites Ozone kites krijg je een extra netje (bij je ventielen) waar je je boterhammen in kan doen. Daarom zijn deze nog lekkerder en perfecter en de plaatselijke bakker heeft met ons het beste beentje voor Heeft niets met oplichterij te maken Morres! PS toch raar dat je mijn commerciële uitingen quote om de gelijkenis met gaastra te stellen en vervolgens over oplichterij begint. Lijkt mij vrij dubbelzinnig! Nu mag jij weer! (ik zit me een beetje te vervelen op mijn werk...)
|
|
|
Morres
|
je kan natuurlijk ook TE serieus zijn he
|
|
|
Bramster
|
Nou om dan maar iets leuks te zeggen ook voor Annika,
Let goed op de wind want het ziet ernaar uit dat er gekite kan worden deze week/weekend! Je hebt in igg de set op het juiste moment gekocht want het was drama.
@Morres: gelukkig ben ik in het dagelijks leven niet zo serieus, word gewoon tijd om te kiten!
|
|
|
mocem
|
ik lees een lichte irritatie tussen Gaastra en Ozone.
|
|
|