Iemand heeft kort geleden de spot X-Beach aangepast met allerlei info over Cabarete waaronder deze lap tekst, gezien we alleen Nederlandse spots doen vond ik het zonde om dit te moeten verwijderen.
Cabarete Ben er 3 weken geweest. Van 25 juni tot 17 juli 2010. Van de 21 dagen 2 dagen niet kunnen varen. De rest van de dagen wind tussen de 15 en 25 knopen. Ben 78 KG en had de 10 en 7m2 F-One Bandit dos meegenomen. De 7m2 is niet uit de tas geweest. Heb in het all incl resort Viva Wyndam Tangerine gezeten. 3 weken voor 1300 euri pp. Prima hotel met mooie tuin en zwembad. Goed voer en drinken. Kiten kan je voor de deur van het hotel. De lokale cracks kiten vaak voor het hotel en die kunnen er wat van. Wind gaat vaak tegen 12:00uur aan en tegen 18:00uur gaat hij weer uit. Soms ook eerder aan of eerder uit. 3 dagen hebben we wind gehad wat de hele dag was. Van die kitezones voor windsurfen en/of kiten merk je nix. Overal wordt gekite en gesurft. Cabarete bay is nix om te kiten. Tis daar een grote klotsbak. Behalve bji het rif. Het is daar zo gaat met al die mooie golfen. Heerlijk golfrijden op golven tussen de 1,5 en 2 meter. Bozo Beach is minder choppy en niet druk. Ook hier bij het rif mooie golven. Kitebeach is vlak maar tering druk. Ik vond het tussen Kite beach en bozo Beach helemaal perfect. Totaal niet druk en redelijk vlak water met bij het rif mooie golven waar maar een man of 5 aan het kiten waren. Het is een genot om op je plaat te gaan in dat pislaauwe water. Water temp is ongeveer 28 graden en de luchttemp ongeveer 30 graden. Dus lekker in de blote pokkel of een lycra aan voor de zon. 3 weken prachtig zonnig weer gehad op 2 buitjes op de eind van de dag na die maar 1 uur duurde. En 1 halve dag regen in de ochtend en toen waaide het dus de hele dag niet. En waait het niet ga dan beslist de 27 watervallen doen. Dorp Cabarete is nog geen 10 mminuten lopen net als kitebeach. Dorp is savonds erg gezellig. Van het vliegveld naar Cabarete is 20 minuten. Zeker een aanrader en zal hier zekers nog eens terug komen. Al met al tot nu toe het mooiste waar ik ben geweest om te wezen surfen of kiten.