hallo beste kiters,
Ik ben Rob, woon in Den Haag, ben 44, 1.79mtr, 75 kilo, werk, heb gezin, rij motor, heb een hobby met mijn 15 jarige zoon( radiografisch vliegen).....hij kan het beter dan ik......en ik wil HEEEL GRAAAAG KITESURFEN!!!!!
effe kijken, vroeger gewindsurrufd, ooit een nasakite met stuurbar gekocht, lekker uit je dak gaan op het strand bij kijkduin, surfpak aan en lekker bodydragen door de branding met die nasakite. Ooit een paar jaar geleden op Oostvoorne een paar kitesurflessen genomen maar kwam nooit verder dan dat. Nu heb ik samen met mijn buurman, Fredje, die ook wel wat wil leren, een drietal kites gekocht (met stuurbars en lijnen), trapeze 2x, board en wat ander spul.
1x 14 mtr Naish 5 lijns C kite
1x 14 mtr Airush 4 lijns C kite
1x 9mtr Slingshot. 5 lijns C kite
splinternieuw RRD board
Die 4 lijns Airush heb ik in 5 minuten in de lucht en kan er lekker mee spelen. Weet 'm goed in de powerzone heen en weer te sturen en ga dan als een malle op mijn borst door het water. Erg leuk.
Die andere 5 lijns daar snap ik niets van. Heb 0 ervaring met 5 lijns... Probleem is wel met die 4 lijns dat wanneer die in het water ligt ik 'm met geen mogelijkheid uit het water gestart krijg. Ik zal wel iets fout doen. Afgelopen zondag op kijkduin dan moment supreme. Ter hoogte van de zandopspuiting ik op mijn kont in het water, voetjes in de bindingen, kite van 12 uur sturen naar 9 uur en proberen te gaan staan, en weer, en weer, en weer , en weer, en weer...pfff, vermoeiend. Steeds werd ik wel uit het water gelicht en dan stond ik maar voer net een meter en dan zakte ik weer op mijn kont het water in. Toen dacht ik, effe meer de powerzone insturen Rob....toen werd in dus uit mijn bindingen gelift en kwam op mijn borst in het water en tot groot vermaak van Fred was ik weer terug bij het bodydragen.....hahahaha......MAAR IK GEEF HET NIET OP, IK ZAL LEREN VAREN!!!!!! Zijn er beste mensen die wel eens varen ter hoogte van Kijkduin/Ockenburg en je kunt het in je hart vinden een sukkel te helpen, hetzij met optuigen en uitleggen van een 5 lijns, hetzij tips om te varen, hetzij waterstarten uitleggen dan trakteer ik je daar in de strandtent ockenburg op een borreltje.
the3saint@hotmail.com of 06-48154320. hartelijke groetjes, Rob