Gisteren kwam ik laat aan op Neeltje Jans zo rond 16.00 uur. We stonden nog met 3 kiters op het water en ik was heerlijk en goed gepowerd aan het varen met mijn 7m.
Geheel onverwacht en ongewild ben ik plotseling "unhooked" en schiet de kite uit mijn handen,crashet en daarbij verlies ik mijn board. Niks aan de hand, ik haal de kite binnen en haak hem in. Dan zie ik dat de vlieger geïnverteerd is en deze begint te loopen. Direct gooi ik mijn QR open maar na enkele loops ben ik de kite helemaal kwijt (later zie ik dat mijn safetyleash is geknapt). .....
Hoewel de wind sideonshore was, zag ik de kite richting Schouwen-Duiveland gaan omdat het afgaand tij was ... Maar zover is het niet gekomen dankzij: 2kiters, 1 strandpaviljoenuitbater en de KNRM.
Bedankt de kiters die direct gereageerd hebben, mijn boardje hebben teruggebracht en mij een boddydraglift hebben gegeven ....
Bedankt de uitbater van het strandpaviljoen op NJ die mijn kite zag dobberen en de KNRM heeft gebeld ...
Bedankt de jongens van de KNMR die mijn kite uit het water hebben gevist .... Natuurlijk heb ik direct een bonusdonatie gedaan want enkele reddingsjongens heb ik van hun avondeten (frikadel) afgehaald ...
nb. Natuurlijk heb ik direct via de politie de KNRM geïnformeerd dat de persoon die bij de ronddobberende kite behoort, ik dus, allang veilig aan de wal was maar toen was de reddingsboot al terug van haar actie.