Garantie wel/niet

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Februari 18, 2009, 18:28:36
edit2Rapporteer  
Alleer eerst wil ik zeggen dat ik uitermate goed geholpen ben door Kitepirates in Duitsland.
Die zeiden stuur de kites maar op en dan gaan we er mee aan de slag.

Nu het probleem dat ik heb met de kites, zie hieronder de foto. Ik ben bang als de kite een keer
wat harder op het water gaat komen gewoonweg doormidden scheurt op de LE. Vooral omdat ik
nu langzamerhand wat beter wordt en wat tricks ga doen zullen de kites wat vaker crashen.


De stickels van beide kites (Xbow2 en Contra) scheuren op meerdere plekken uit.

Nu is het probleem dat Kitepirates met Cabrinha contact hebben omgenomen en die zeggen dat
ze niets in de kites kunnen vinden. Nu vroeg Marc van Kitepirates aan mij wat die moest doen.
Ik weet het zelf eigenlijk ook niet, misschien ben ik aan het mierenbibsen maar ik kan niet elk
jaar nieuwe kites kopen ofzo.

Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt.  ThumpsUp

Marc.
To

Berichten: 928
Antwoord #1 Februari 18, 2009, 18:31:15
edit2Rapporteer  
Ik zou ze terug sturen naar kitepirates, dit is garantie En mischien wel een fabrieksfout.
kitepirates  geeft meestal goeie service ik zou ook ff bellen,!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 Februari 18, 2009, 18:37:25
edit2Rapporteer  
Ik zou ze terug sturen naar kitepirates, dit is garantie En mischien wel een fabrieksfout.
kitepirates  geeft meestal goeie service ik zou ook ff bellen,!

Ze zijn op het moment bij hun, wat ik vergeten ben te zeggen:
de kites zijn beide uit begin 2007 dus ze zijn al wel behoorlijk oud.
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #3 Februari 18, 2009, 18:43:51
edit2Rapporteer  
Lijkt een beetje op Waroo 06 perikelen, die deed hetzelfde. Uiteindelijk had je meer LE-tube buiten je kite dan in je kite, in de vorm van een bolletje.
naishdude
Gast
Antwoord #4 Februari 18, 2009, 18:44:17
edit2Rapporteer  
spijtig dat dit je overkomt, heb ook kennissen die bij hun Cab's dezelfde problemen hebben, mainstrut uitscheuren enz...die gaan niet meer op Cab varen....misschien zouden er meer dit moeten doen, dan zou Cab misschien wat op de kwaliteit gaan letten en niet op de kwantiteit! Angry
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #5 Februari 18, 2009, 18:54:33
edit2Rapporteer  
DIT IS GEEN FABRIEKS FOUT MENSEN Ik heb afgelopen jaar met cabrinha converts lesgegeven en dit hebbe alle cabrinha kites,

het nadeel van de bow is dat je hem hard moet oppompen voor maximale prestaties en tegen inverteren. Dit moet op zichzelf geen probleem zijn voor de kite maar wat je dus bij zo'n beetje alle cabrinha kites ziet is dat de LE naden het gewoonweg niet kunnen houden en dus na x op x te crashen elke keer een stukje verder scheuren ( en dan hebben we het over de eerste naad die het omgevouwde stukje vastzet, echter als die los raakt komen er op de tweede naad teveel krachten)

(oke ik weet dat leskites veel te verdsuren krijgen maar wat je op deze foto ziet is nog minimaal we hebben kites gehad waar dit stuk wat los is gescheurd 3 tot 4x breder was en ze houden het best lang uit maar je weet gewoon dat het een tijdbom is en je terug kunt zwemmen)
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Februari 18, 2009, 18:58:34
edit2Rapporteer  
DIT IS GEEN FABRIEKS FOUT MENSEN Ik heb afgelopen jaar met cabrinha converts lesgegeven en dit hebbe alle cabrinha kites,

het nadeel van de bow is dat je hem hard moet oppompen voor maximale prestaties en tegen inverteren. Dit moet op zichzelf geen probleem zijn voor de kite maar wat je dus bij zo'n beetje alle cabrinha kites ziet is dat de LE naden het gewoonweg niet kunnen houden en dus na x op x te crashen elke keer een stukje verder scheuren ( en dan hebben we het over de eerste naad die het omgevouwde stukje vastzet, echter als die los raakt komen er op de tweede naad teveel krachten)

(oke ik weet dat leskites veel te verdsuren krijgen maar wat je op deze foto ziet is nog minimaal we hebben kites gehad waar dit stuk wat los is gescheurd 3 tot 4x breder was en ze houden het best lang uit maar je weet gewoon dat het een tijdbom is en je terug kunt zwemmen)

De Convert heeft lang niet zoveel last meer van dit als die van mij. Die kites zijn al op de nieuwe
manier gestikt. En laat ze nu toevallig in 2008 mee begonnen zijn. Ik heb bijvoorbeeld op kiteforum.com
geen verhalen meer gelezen dat Cabrinha kites naar 2008 kapot zijn gegaan op de stiksels dus ze
hebben het wel degelijk verbeterd. Maarja daar heb ik dus niets aan op het moment.
To

Berichten: 928
Antwoord #7 Februari 18, 2009, 19:35:38
edit2Rapporteer  
ja maar wel garantie!!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #8 Februari 18, 2009, 19:38:55
edit2Rapporteer  
In het verleden heb ik precies hetzelfde probleem gehad ( ook met Cabrinha) Met de vlieger bij een aantal zeilmakers geweest die ( onafhankelijk van elkaar) zeiden dat de vlieger wsch met een stompe naald in elkaar was genaaid. ( niet op tijd de naald verwisseld) er zouden hierdoor te grote gaten ontstaan zijn waardoor het stiksel door de gaten kon bewegen en als een mes begon te werken.....
Of dit echt zo was weet ik niet maar ik kreeg uiteindelijk wel een nieuwe vlieger. ( die na 6 maanden op de LE uit elkaar knalde  schater )

Als beide vliegers uit 2007 zijn en de shop bereid is om er wat aan te doen is dat echt een hele nette zaak  ThumpsUp
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #9 Februari 18, 2009, 19:52:44
edit2Rapporteer  
Plak er anders tijdelijk een stukkie spinakkertape op. Dat stopt het verdere uitscheuren wel even.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #10 Februari 18, 2009, 20:05:21
edit2Rapporteer  
De convert heeft er niet zoveel last van :s

dude jouw kites zijn al uit 2007 is het niet?? deze converts waren binnen 4 maanden er 5x erger aan toe. Schiet jij ind niets mee op en cabrinha zegt elk jaar dat ze de stiksels beter maken maar t gebeurd eigenlijk nooit. Geloof me cabrinha was mijn eerste kite in 2002 en heb ze altijd heerlijk vinden vliegen maar de kwaliteit is er al heel lang uit daarom ook dat ik niet meer cabrinha zal kopen/ wel varen.

Ik hoop voor je dat de shop je tegemoet komt anders zul je echt de zeil maker moeten bezoeken om het opnieuw te stikken(is zelf ook goed te doen moet alleen ff een goede naald en nylon garen hebben) t probleem is dat ook al jij zegt dat t garantie is dat hun nog t laatste woord hebben aangezien jij niet snel juridische stappen zult gaan ondernemen waarschijnlijk.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #11 Februari 18, 2009, 20:07:02
edit2Rapporteer  
Ja Kitepirates wil er alles aan doen, maar Cabrinha werkt niet mee.
Aan de ene kant, de ene kite is uit januari 2007 en de andere uit maart dus ze zijn allebij bijna 2 jaar oud.
Ik zal ander Cabrinha zelf nog wel contacteren, want ze varen prima die kites. Dus ik wil graag voor de
eigenschappen van de kites bij Cabrinha blijven.

@ Vinnie, een stukkie spinnaker tape gaat niet werken hoor.

@ Wazup, oke dan. Dan weet ik het ook niet.
Maarja ik zie wel hoe het afloopt, ik laat het hier wel weten.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #12 Februari 18, 2009, 20:10:57
edit2Rapporteer  
het is fijn te weten dat de shop je in iedergeval steund mischien kun je de kites inruilen voor ander met een kleine bijbetaling zodat jij weer goed materiaal hebt en de shop niet al te veel verlies lijd.

Ik heb bij economie geleerd "je hebt garantie zolang een product naar behoren moet functioneren"  nu wist carbinha goed dat ze hun kites waarschijnlijk niet stevig genoeg maakten en is het dus hun schuld en zou je in principe garantie moeten krijgen maar in praktijd schijnt dat wat lastig te realiseren wanneer je achetr grote bedrijven aan moet Sad en ind ze vliegen lekker;) wel jammer dat dat vlieggerdag maar 6 maanden duurt bij intensief gebruik
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #13 Februari 18, 2009, 20:22:16
edit2Rapporteer  
Citaat
...die zeggen dat ze niets in de kites kunnen vinden

Als wij met z'n allen op een foto de scheur kunnen zien moeten hun dat toch ook kunnen? Als die jongens bij kitepirates dat ook kunnen zien, dan moeten ze hun leverancier hier toch van kunnen overtuigen?

Dit is toch allemaal geen hogere wiskunde? volgens mij gebaseerd op een communicatiefout, kan me niet anders voorstellen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #14 Februari 18, 2009, 20:33:01
edit2Rapporteer  
Citaat
...die zeggen dat ze niets in de kites kunnen vinden

Als wij met z'n allen op een foto de scheur kunnen zien moeten hun dat toch ook kunnen? Als die jongens bij kitepirates dat ook kunnen zien, dan moeten ze hun leverancier hier toch van kunnen overtuigen?

Dit is toch allemaal geen hogere wiskunde? volgens mij gebaseerd op een communicatiefout, kan me niet anders voorstellen.

Ik heb ze nog even een extra mailtje na gestuurt, deze foto daarbij gevoegd en dat ze daar nog even
goed naar moeten kijken. Ook heb ik gezegd dat ze kites maar is goed moeten oppompen, dan wordt
het ze ook wel duidelijk.

Wat ze bij Cabrinha ook denken natuurlijk: ''Ohw hij is nog gewoon heel. ziet er nog goed uit''
ik heb de vliegers altijd goed onderhouden dusja.
LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #15 Februari 18, 2009, 21:25:49
edit2Rapporteer  
Ik had een shockwave uit 2006 complete LE gesprongen in mijn achtertuin bel intersurf sneek op heen gebracht en is opgestuurt de kite naar dealer.
Toen alles rond was kreeg ik te horen van de eigennaar van de shop, het zo gespeeld had dat mijn kite uit 2007 was anders had ik nu mijn Naish 9m Cult niet DUS garantie gelukkig Thanks to the shop (up_kitesmiley)Zo is de kite 2 jaar of ouder ongeacht schade geven de dealers geen garantie ook is het een fabrieks fout :'(
Dat heeft de shop eigenaar mij uitgelegt! Maar je moet het wel proberen om garantie te krijgen of in iedergeval te laten repareren VEEL SUCCES ThumpsUp
Kitemaster

Berichten: 365
Antwoord #16 Februari 19, 2009, 09:37:37
edit2Rapporteer  
zie geen scheur eerlijk gezegd.....
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #17 Februari 19, 2009, 10:09:06
edit2Rapporteer  
Kite uit 2007, en dan vragen of het garantie is?? Lijkt me niet, meestal 1 jaar garantie op kites.
Je zou je af kunnen vragen of de fabrikant uit coulance misschien wat met je zou willen regelen, maar garantie lijkt me dus kansloos..
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #18 Februari 19, 2009, 11:32:41
edit2Rapporteer  
Kite uit 2007, en dan vragen of het garantie is?? Lijkt me niet, meestal 1 jaar garantie op kites.
Je zou je af kunnen vragen of de fabrikant uit coulance misschien wat met je zou willen regelen, maar garantie lijkt me dus kansloos..

Garantie niet nee, maar omdat de kites van Cabrinha in 2007 vaak op deze naden kapot
gingen neem ik aan dat het netjes zou zijn als ze er wat mee zouden doen.
Petteflat

Berichten: 179
Antwoord #19 Februari 19, 2009, 13:20:55
edit2Rapporteer  
Dit is een bekent probleem bij de Crossbow en Contra. Ik heb dit ook gehad met verschillende kites, en daardoor ondervonden wat een nikscustomer service cabrinha heeft. Zelfs nette mailtjes naar cabrinha international met vragen over hoe dit het beste op mijn eigen kosten te laten repareren werden schofterig behandeld. Uitscheuren was bij alle kites op dezelfde twee plekken (zelfde als op je foto). Zoek maar eens op kiteforum.com: een thread van zo'n 15 pagina's over dit probleem.

Probleem is de constructie waarop de LE dichtgestikt is. Elke goede zeilmaker zal je dat kunnen vertellen. Vliegerop heeft het voor mij bij één kite zeer netjes gerepareerd (en vertelden mij dat ze al in 2006 cabrinha hadden ingelicht over de verkeerde constructie). Daarna geen last meer gehad. Andere reparaties (in buitenland en door cabrinha importeur duitsland hielpen niet, of omdat een te kort stukje werd gefixed, of doordat de constructie niet verbeterd werd).

Overigens: de standaardprocedure bij de duitse importeur is kite naar de Duitse improrteur opsturen die hem voor je repareerd. Bij mij werd dat over een te kort stukje gedaan, waardoor het uitscheuren vervolgens daarnaast verder ging. Na twee maanden wachten op retourzending kite trouwens...

Ik zou het gewoon zelf laten repareren, als het goed gedaan wordt heb je daarna geen last meer. Reparatie is wel zichtbaar en kost ongeveer 15 euro per plek.

Overigens: over ongeveer een half jaar zijn de schroefjes op je bar doorgeroest.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #20 Februari 19, 2009, 14:26:54
edit2Rapporteer  
Oke, over de bar heb ik nog niets te klagen. Die vind ik perfect.
Alleen ben ik benieuwd of ik nog bij Cabrinha blijf na dit, ik heb de 2009 kites op het strand
al goed bekeken en die zien er constructief nu toch zeer goed uit. De LE is ook echt goed
gestick en het ziet eruit of het niet snel meer kapot gaat.

Maarja ik vind Slingshot en Ocean Rodeo ook wel vetjes dus misschien wordt dat het wel
na deze kites.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #21 Februari 19, 2009, 20:06:49
edit2Rapporteer  
vind de kwaliteit ver te zoeken in kitewereld

Het o zo durable ss met zijn fuel zou nooit ni kapot mogen gaan echter heeft idefixeje hier op het forum het helaas anders ervaren.

Tis gewoon te zonde voor woorden de kites met de beste vliegeigenschgappen gna vaak t snelst kapot Sad
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #22 Februari 19, 2009, 20:38:40
edit2Rapporteer  
We gaaan niet beweren dat Cabrinha geen kites kunnen maken natuurlijk!
Geloof mij nou elk merk heeft wel is een serie of een kite gemaakt wat niet in orde was.
Dus ook met een ss of OR loop je een risico op een maandag morgen kite.
Petteflat

Berichten: 179
Antwoord #23 Februari 20, 2009, 10:40:46
edit2Rapporteer  
Marc, de constructie zal allicht verbeterd zijn. De service niet, vermoed ik. Ik ben door cabrinha destijds van het kastje naar de muur gestuurd. Mailtjes naar cabrinha international om te vragen hoe ik de LE het beste kon laten repareren werden beantwoord met: zoek het maar uit met je dealer, dat is  niet onze verantwoordelijkheid.
Ik ben terug bij slingshot: een betere service, zowel door de dealer, als door slingshot amerika. En voor mij ook veel betere kites. Want die crossbow was echt een nikskite, als die een keer niet stuk was.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #24 Februari 20, 2009, 18:37:57
edit2Rapporteer  
Ik zie het wel, toch vind ik het super fijne kites. Als het goed opgelost wordt.
Dan zal ik waarschijnlijk wel bij Cabrinha blijven, maar ik ga wel wat meer andere merken testen. Wink
En voorlopig natuurlijk lekker druk zetten op Cabrinha, dat ze het maar moeten maken.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.