crash-test-dummy

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Augustus 17, 2008, 10:23:27
edit2Rapporteer  
Ik ben de afgelopen paar weken bezig geweest met het testen van een aantal kites.
Zullen binnenkort nog meer testverslagen gaan volgen..

Laat het duidelijk zijn!!!!!!

 Ik heb het kite surfen niet uitgevonden en weet het niet allemaal beter

Ik ben gewoon een middelmatige kiter die een duidelijke omschrijving probeerd te geven van een product op basis van wat ik zie/hoor/voel/ervaar enz. enz. Ik probeer het testverslag zo neutraal en objectief mogelijk te schrijven. Ik ben niet gebonden aan een site en heb dus ook niets te maken met een sponsor, winkels en/of merk.

De testverslagen zullen op de verschillende sites geplaatst worden.

Hoop dat ik er andere mee kan helpen.

See you


http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,32434.0.html


spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #1 Augustus 17, 2008, 10:37:14
edit2Rapporteer  
Super verslag, leuk om te lezen. Ik heb alleen een beetje een raar "onderbuik gevoel"

Ik ben niet gebonden aan een site en heb dus ook niets te maken met een sponsor, winkels en/of merk.

en

8, 10 en 12 meter Royal Era's te koop
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #2 Augustus 17, 2008, 11:56:10
edit2Rapporteer  
Thx maar snap je onderbuik gevoel niet helemaal  Undecided

1) wat klopt er niet?
2) Het is toch logies dat je het product cq importeur in een testverslag vermeld  Roll Eyes
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Augustus 17, 2008, 12:17:59
edit2Rapporteer  
Geloof mij maar, MINI-ME is erg onafhankelijk! Waar basseer je dat onderbuik gevoel op? Dat moet toch ergens vandaan komen Huh

Top verslag Henk-Jan ThumpsUp
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #4 Augustus 17, 2008, 12:33:46
edit2Rapporteer  
Ik baseer het alleen maar op de berichten die ik hier en op de verschillende kite-fora lees. Daar lijkt MINI-ME (a.k.a HJ11) wel een ambassadeur voor Eclipse. Daar is niets mis mee, maar echt onafhankelijk komt het op mij niet meer over.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #5 Augustus 17, 2008, 12:54:37
edit2Rapporteer  
Dat Eclipse verhaal is weer een schot voor open doel en ik kon er op wachten.
Heb er in het verleden al ....tig keer op gereageerd en zal dan nog 1 keer mijn eerdere reactie posten. Deze reactie is ook te lezen in het testverslag van de Thruster..

" Tja waar zal ik beginnen..

Ik ben ambtenaar en heb een goed betaalde baan.
Er zijn collega's die er anders over denken en die zijn nu aan het staken maar ik ben snel tevreden.
Maar heb wel met een bepaald budget te maken.
Toen ik 2 jaar geleden met kiten begon wilde ik het kiten graag onder de knie krijgen.
De BOW kite kwam toen net uit en dat leek mij dus de meest veilige oplossing om met het kiten de beginnen.
Mijn budget liet het mij niet toe om 2 bow kites te kopen (dat was toen nog 2x de Xbow)
Dus ben ik gaan zoeken naar goedkope alternatieven.
Heb toen een inkoop actie georganiseerd voor de Waroo want die kwam toen ook net uit.
De prijzen waren goed en de inkoop actie liep op rolletjes maar BEST kon niet voldoen aan de levering van de kites. Ik zou dan nog op 3 zendingen moeten wachten.
Had vervolgens geen zin om langer te wachten en ben verder gaan kijken
Na het lezen van een test in de Duitse kitemagazine, waar de LF Assault erg goed uit de test kwam, 
heb ik besloten om voor weinig LF Assault kites vanuit Italië bestellen.
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=16176.0
Ook een review over geschreven
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=16796.0

Nadat ik het kiten steeds beter onder die knie kreeg wilde ik af van die pully's op de bar en was dus opzoek naar iets anders.
Een Hybride kite met meer het explosieve van een C kite.
Heb toen gekeken naar alternatieven zoals F-one Tribe/advance Kondor/Gaastra Max maar vond de prijzen nog erg hoog.
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=20831.0

Dus opzoek naar een alternatief.
2e hands waren er nog niet veel keuzes dus moest ik goedkoop een nieuwe kite zien te scoren.
Heb vervolgens veel gemaild met Wipika ivm de Matrix maar zij konden toen ook nog niets leveren want hadden problemen met de eigenaar (ofzoiets)
Heb ook veel contact gehad met die jongens van EH ivm Ripper.
Op 1 januari 2007 las ik op www.kiteforum.com dat het merk Eclipse opgericht zou worden en die hadden dus een kite in hun programma zitten waar ik interesse in had.
Heb toen veel gemaild met de oprichters en later veel contact gehad via Skype.
Nadat ik op meer dan 10 forums actief was, om te zoeken naar info over Eclipse wat nog nergens te vinden was, heb ik besloten om de kites zelf te gaan bestellen.
Omdat ik het leuk vind om review te schrijven en er veel vragen waren omtrent de kite heb ik besloten om de reviews op de verschillende sites te zetten.
Is gewoon een kwestie van knippen en plakken. Ik doe dit niet uit eigen belang maar puur vanwegen het feit dat ik een van de enige ben die wat info kan verstrekken.
Ik verwacht dat het snel anders gaat worden want begreep dat er een nieuwe importeur in Nederland zit.
Volgens mij komen er ook veel testdagen en misschien ook wel teamriders.
Ik zelf ben 37 jaar zie er weliswaar nog uit als een jonge god maar heb geen ambitie om teamrider te worden.

Dus kort samengevat:

Ik word niet gesponsord, verdien er niets aan, vind het leuk om reviews te schrijven (vakanties, boards, kitespots, pak, thermo kleding enz. enz) 
De reden dat mijn naam er steeds bij staat heeft puur te maken met het feit dat ik een van de weinige ben die met Eclipse kites vaar en bijna alles over het merk en de oprichters weet 
Bovendien heb ik net mijn 2008 materiaal binnen dus lijkt het idd even een overkill aan info omtrent Eclipse."
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #6 Augustus 17, 2008, 13:45:19
edit2Rapporteer  
"Nadat ik op meer dan 10 forums actief was"

Tja ambtenaar............ schater

Geintje Henk-Jan.
Ik wardeer je post's en lees ze met genoegen.
Weet ook zeker dat je ook de negatieve dingen van Ecllips vermeld, net zoals positieve dingen van andere merken.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #7 Augustus 17, 2008, 14:04:02
edit2Rapporteer  
Ik vind het echt een top verslag en ik vind het super dat je hier zoveel tijd in steekt!!

Ik snap dan ook niet de kinderachtige en mierenneukerige en ook wel een beetje ondankbare reacties niet. Hij zegt er heel duidelijk bij dat hij onafhankelijk is, wat je ook goed terug ziet in het review. Eigenlijk een beetje jammer dus dat het hier nog een keer uitgebreid aan de orde moet komen ThumpDown
ijbe
Gast
Antwoord #8 Augustus 17, 2008, 14:26:15
edit2Rapporteer  
Mooi verslag! Daar wil ik er best meer van lezen Grin
En ja,,, er zitten altijd jaloerse kindertjes tussen..
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Augustus 17, 2008, 15:20:09
edit2Rapporteer  
Ik vind het echt een top verslag en ik vind het super dat je hier zoveel tijd in steekt!!

Ik snap dan ook niet de kinderachtige en mierenneukerige en ook wel een beetje ondankbare reacties niet. Hij zegt er heel duidelijk bij dat hij onafhankelijk is, wat je ook goed terug ziet in het review. Eigenlijk een beetje jammer dus dat het hier nog een keer uitgebreid aan de orde moet komen ThumpDown

Amen! ThumpsUp
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #10 Augustus 17, 2008, 19:52:29
edit2Rapporteer  
Thx voor de reacties  ThumpsUp

Next testverslag is alweer in de maak maar wil nog ff een paar sessies varen voordat ik het complete verslag zal posten.

test 2008 11m2 BMX van Wipika  loser


Morres

Berichten: 9427
Antwoord #11 Augustus 17, 2008, 20:19:20
edit2Rapporteer  
mini-me is het een-persoons alternatief voor het kitehightestteam Wink

@spoetnik, onderbuik gevoelens?: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,32435.msg400364.html#msg400364
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #12 Augustus 17, 2008, 21:00:05
edit2Rapporteer  
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #13 Augustus 17, 2008, 22:32:22
edit2Rapporteer  
Nogmaals thx voor je compliment Spoetnik..

Ik heb die combinatie van zinnen gebruikt om aan te geven dat ik niet over een nacht ijs ga.
Ik ben van mening dat ik alleen goed kan testen als ik het product volledig ter beschikking heb.
Ik wil zelf optuigen/aftuigen/afstelling zoeken/ op pompen/ opbergen/ lijnen uitrollen/low end/high end testen enz. enz enz.
Daar wil ik ruim de tijd voor  nemen zonder dat iemand op mijn vingers staat te kijken.
Ik ga dus geen testverslag schrijven als ik van iemand anders een kite in mijn handen gedrukt krijg en dan de kite, op de ideale afstelling, even 15 minuten mag vasthouden.
Het mes snijdt aan 2 kanten.
Wij als forum lezers krijgen uitgebreide informatie over andere kites/merken en de verschillende merken krijgen feedback van de gebruiker. In dit geval ben ik de gebruiker.
De importeur kan inderdaad wat producten ter beschikking stellen en daar tegen over staat dat ik veel vrije tijd inlever voor het testen van het product en het maken van een uitgebreid verslag.
Ik sta op een lekkere kite dag gewoon 3x een bar uit te rollen en 3 kites op te pompen.
Sta steeds met een windmeter in de lucht, maak detail en actie foto's en probeer de gegevens te bundelen in een verslag (hard werken dus als ambtenaar schater )
De testverslagen zullen door mij op de verschillende sites geplaatst worden en wanneer een importeur overtuigd is van zijn product dan wil hij daar graag aan meewerken. Tenslotte staat de importeur achter zijn eigen product.
Bovendien ben ik niet… zoals je zelf al aangaf… Jan en Alleman  Wink
De Wipika heb ik ook  een aantal weken ter beschikking en de Skywalkerboards had ik ook 4 weken ter beschikking gehad.  4 weken is geen must maar het is lastig om in een korte periode zowel de high als lowend te kunnen testen.
Als ik dan jouw theorie volg dan heb ik met veel importeurs een speciale band  Roll Eyes
Ps hoop dat je “onderbuik gevoel” nu weg is

ijbe
Gast
Antwoord #14 Augustus 17, 2008, 23:03:55
edit2Rapporteer  
Wow, Relaxed! Krijg jij gewoon serieus allerlei kites thuisgestuurd met de boodschap: Hier heb je weer wat om te testen! Of mail je naar de desbetreffende dealers? Ik ben wel een beetje nieuwsgierig:)
Straks hoef je zelf geen kite meer te kopen maar leen je gewoon omstebeurt van elk merk wat kites.

Edit: Door al die testkites liggen je eigen kites zeker te stoffen op zolder  Cheesy
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #15 Augustus 17, 2008, 23:47:51
edit2Rapporteer  
mwag, hij krijgt binnenkort toch nieuwe thrustertjes. hele mooie Grin

Vet HJ echt super. Mooie verslagen, compleet. En ben het roerend met je eens. je hebt 4 weken de tijd ze te testen in verschillende omstandigheden. krijg je een mooi compleet beeld van denk ik.

Al was je de baas van Eclipse geweest, objectief en eerlijk ben je zeker. En helemaal top dat je dit soort merken ook test. Want voor de meeste was wipika uitgestorven. en wie weet zien we et weer.
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #16 Augustus 18, 2008, 09:33:24
edit2Rapporteer  
+1 voor Mini-Me, mooi verslag! Ben benieuwd naar de volgende.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #17 September 01, 2008, 23:44:29
edit2Rapporteer  
Testverslag van de Wipika BMX 11m2 is klaar..
Enjoy  ThumpsUp

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,32645.msg404230.html#new

Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #18 September 02, 2008, 00:06:58
edit2Rapporteer  
netjes! ThumpsUp Joepie
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #19 September 02, 2008, 00:54:21
edit2Rapporteer  

Mooi verslag!

Wipika zal toch heel wat moeten doen als het ooit nog uit de catergorie " vergane glorie" wil geraken..
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #20 September 02, 2008, 22:33:00
edit2Rapporteer  
Top verslagje
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #21 September 04, 2008, 00:34:51
edit2Rapporteer  
Thx voor de reacties.
Hoop dat bij de opvolger van de BMX de verbeterpunten worden aangepast.
Misschien dat ik dan weer het vertrouwen krijg om de nieuwe kite te testen.
Vond het ook merkwaardig dat er zo weinig over de kite te vinden was. Ook de teamriders hadden niet veel ervaring met de BMX. De teamrider waar ik mee gesproken had vaart zelf met de MX....

Binnenkort weer met een nieuwe test aan de slag...
to be continue  loser
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #22 November 11, 2008, 02:49:17
edit2Rapporteer  
Oke het heeft even op zich laten wachten maar de aanvulling op de test van de EH kites is nu ook een feit.
Heb de RippeHR V5 9m2 en 12m2 kunnen testen en het verslag op het forum gezet.  http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,33440.msg418292.html#new

Ben op dit moment bezig met het testen van de 10m2 Rise en dan neem ik even een winterstop voor wat betreft het testen van kites. Is weinig fun om de safety/hertart van een kite te testen bij 9C

Enjoy   loser
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #23 November 11, 2008, 12:24:40
edit2Rapporteer  
Gast, goed bezig.. fijn om goeie reviews te hebben..
Zijn genoeg mensen die relatief nieuw zijn in de kite wereld  en veel aan dit soort reviews hebben!

Daarnaast zijn er zóveel kites op de markt.. en alle Naish, slingshot, best etc worden uitgebreid door IEDEREEN getest, maar EH, wipika etc hoor je idd nooit iets van..

Vind wel dat wipika altijd van die rare tassen heeft.. Tongue
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #24 December 07, 2008, 23:58:51
edit2Rapporteer  
testverslag van de 10m2 Ocean Rodeo Rise is af.
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,33741.msg423701.html#msg423701
Enjoy  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.