vraagje over Cabrinha BT Nitro 10m2

toontje

Geen avatar

Mei 10, 2007, 02:17:27
edit2Rapporteer  
heyy

deze ben ik tog echt van plan tekopen Cabrinha BT Nitro 10m2 incl will gewoon eerst op het land oefenen en daarna aantal kitelessen nemen en daarna een boardje kopen maar is de 10m wel genoeg voor mij (70kilo) want die 14 is tegroot en de 12m heb ik nergens gezien die mooi is en de 10 well

ik hoor het well   ThumpsUp Joepie
RobB_W

Geen avatar

Antwoord #1 Mei 10, 2007, 02:21:40
edit2Rapporteer  
Nou,

Een nitro is nou niet bepaald een beginnerskite. Ermee op het land oefenen is al helemaal uit den boze! Als je 70 kilo bent is een 12 de prima maat om te beginnen, maar met een black tip moet je wel al wat ervaring hebben. Ga eerst eens lessen zou ik zeggen!

Heb je lessen gehad, dan heb ik nog wel een 12m liggen. Maar het is en blijft geen beginnerskite!
toontje

Geen avatar

Antwoord #2 Mei 10, 2007, 02:25:42
edit2Rapporteer  
het gaat goed nu... eerste x was het een probleem voor mij maar heb dat nu geleerd. kan hem best makkelijk houden(14m), heb trouwens 3 jaar met een mpw gevlogen tis natuurlijk vett anders maar heb daar ook wel veel van geleerd tis niet de eerste x aan een vllieger zitten
wouterb

Antwoord #3 Mei 10, 2007, 03:21:02
edit2Rapporteer  
ehm, die eerste keer met de 14 was dat een paar weken terug op Medemblik?

Als jij dat was zou ik zeggen: Neem eerst die les, daar doe je jezelf en anderen een groot plezier mee.
ALs ik had geweten wat het niveau was had ik 'm echt niet opgelaten...
Jolien.

Antwoord #4 Mei 10, 2007, 03:24:55
edit2Rapporteer  
Hoezo vraag je advies als je niet wil luisteren naar het advies wat je krijgt?
We zeggen niet voor niets dat je moet lessen.
Je zegt zelf al dat je 1x een pobleem was, hoe dom kan je zijn, sorry maar wordt hier toch beetje pissig om.

Verder is 10 een prima maat en zal je er wel een aardig bereik mee hebben, ik zou alleen een 8 & 12 nemen. Maar jehebt een 10, dus dan 14 als uitbreiding
toontje

Geen avatar

Antwoord #5 Mei 10, 2007, 03:50:40
edit2Rapporteer  
will niet lomp doen maar heb jij niet een beetje een tegrote mond umbrella voor iemand van 16 zoals ik zei heb er niet zoveel verstand van 2de is tog logisch dat ik er snel 1 wil 3de ik GA LESSEN NEMEN maar will het eerst kunnen 4de vat het niet als een aanval ik vroeg om hulp indd mischien moet ik die niet nemen maar kan iemand dan met namen komen 
harryCab

Antwoord #6 Mei 10, 2007, 04:00:32
edit2Rapporteer  
Ben zelf met een Black Tip 12m2 (voorloper Nitro) begonnen en dat gaat op zich prima. Het is wel een snelle kite dus een fout wordt sneller afgestraft. Heb je het eenmaal onder de knie kan je i.i.g langer met de kite doorvaren.

Neem i.i.g eerst lessen en ga niet eerst op het land lopen klooien.

Ps. Toontje klinkt voor mij ook erg jong..... (grinnik_kitesmiley)

toontje

Geen avatar

Antwoord #7 Mei 10, 2007, 04:06:55
edit2Rapporteer  
ben ook niet zo oud hoor maar heb wel geleerd om normaal tepraten bedoel super veel advies kreeg ik niet alleen wat ik niet moet doen maar zei net dat het aardig goed gaat nu Smiley
harryCab

Antwoord #8 Mei 10, 2007, 04:13:12
edit2Rapporteer  
Mijn reactie is gebaseerd op mijn eigen ervaring......tis veel leuker om na een paar lessen op een veilige manier jezelf te ontwikkelen.

Je maakt sowieso sneller progressie en je voelt je ook veiliger op het water.

Ik denk overigens dat de reacties van anderen gebaseerd zijn op een eerder topic van je waarin je aangeeft problemen te hebben met het landen van de kite (ging bijna dood)

Ieder jaar gebeuren er helaas weer vele ongelukken. Soms door ervaren kiters maar vaak ook door onervaren kiters.

Kiten is een veilige sport mits je weet wat je doet of moet doen. Dit leer je o.a.in de lessen en daarna door je het te ervaren.

Kan me nog een tv programma herinneren dat iiemand een kite op het land wilde testen. Resultaat een dwarslesie.....voor de ogen van zijn vriendin.

Ik zeg niet dat deze persoon niet wist wat hij deed maar zoals je leest zit een ongeluk in een klein (overwacht) hoekje.

Have fun!

toontje

Geen avatar

Antwoord #9 Mei 10, 2007, 04:23:50
edit2Rapporteer  
thnx !!
Jolien.

Antwoord #10 Mei 10, 2007, 04:28:46
edit2Rapporteer  
ik GA LESSEN NEMEN maar will het eerst kunnen ..

hoezo zou je dan nog lessen nemen?
Oow, en nee ik heb totaal geen verstand van kiten.. Sorry ,You got me!
toontje

Geen avatar

Antwoord #11 Mei 10, 2007, 04:33:46
edit2Rapporteer  
lees effe goed dan PRO.... IK heb geen verstand.

bedoel ermee, ik ga niet iets doen wat ik totaal niet kan OFF waar ik niets van weet
Matjas the scissor-kid

Antwoord #12 Mei 10, 2007, 04:37:05
edit2Rapporteer  
dude...chill...het is een meisje die hebben we hier niet zo veel, dus daar moet je zuinig op wezen..SNAP?  ThumpsUp

Verder zou ik voor de Co2 gaan, deze is net wat vriendelijker..Probeer dan een 2005 versie te scoren zodat je in ieder geval besschikking hebt over een Recon2 systeem  ThumpsUp

Dus lessen en kiten met die hap... ThumpsUp ThumpsUp
toontje

Geen avatar

Antwoord #13 Mei 10, 2007, 04:40:22
edit2Rapporteer  
zal ik vragen of zei mij les geeft... volgens mij als ze me ziet slaat ze der board op mij kapot
Emielkruisdijk

Antwoord #14 Mei 10, 2007, 04:45:50
edit2Rapporteer  
Ik heb nog wel een Cabrinha Co2 10m uit 2005 liggen, die je voor 250 euro mee mag nemen. Compleet met recon 2 bar en lijnen. Top kite, in perfecte staat!
drifter

Antwoord #15 Mei 10, 2007, 04:53:40
edit2Rapporteer  
Nitro is een high performance kite. Waar de meeste performance uit te halen is, mits de rider van goede huizen komt.
Een nitro kan jouw als beginnend kitesurfer beletten in jouw vorderingen. Een intermediate kite zoals de C02 geeft je meer vertrouwen en gemak om je vaardigheden uit te breiden. Omdat die stabieler is en minder afstraffend.

Henp

Geen avatar

Antwoord #16 Mei 10, 2007, 12:28:44
edit2Rapporteer  
Toontje,

Als je nederlands net zo goed is als je kite dan zou ik maar een andere hobby gaan zoeken.
Verder ben je stronteigenwijs, Umbrella heeft volkomen gelijk met haar reactie.
Hopelijk zien we binnenkort niet een ander Topic verschijnen, iets in de trant van " kiter verongelukt die met een blacktip  op het land stond te oefenen".
Volgende keer een TOONTJE lager zingen.
Henk.
RobB_W

Geen avatar

Antwoord #17 Mei 10, 2007, 13:12:17
edit2Rapporteer  
Dit vind ik veruit de domste opmerking die ik hier heb zien staan. Eerst leren dan lessen. Daar is lessen nou juist voor bedoeld! Daar leer je alle basics, wat je wel en niet kan en mag. Daar zou je dan ook leren dat je niet op 't land moet oefenen met een vlieger. Maar gezien je reacties ben ik bang dat je straks echt niet aan lessen toe komt, omdat je jezelf binnenkort wat aandoet met die vlieger, en dat er binnenkort weer lekkere krantenkoppen te bewonderen zijn die de sport weer een negatieve media impuls geven.

Ga alsjeblieft eerst lessen!!!!
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #18 Mei 10, 2007, 16:47:16
edit2Rapporteer  
Ach je kan best op het land oefenen bij weinig wind want dan heb je al controle.
Ik heb ook geen lessen gehad en ik ben met een blacktip uit 2002 begonnen niet
echt een stabiele kite. En ik weet zeker dat je het met de nitro zeker wel voor elkaar
krijgt want die is best stabiel.
Henp

Geen avatar

Antwoord #19 Mei 10, 2007, 17:19:06
edit2Rapporteer  
Marc,

Lul toch niet zo stom man,  ThumpDown op het moment dat je kite uit de lucht flikkert op het land en hij vangt vlak boven de grond weer wind dan maak je echt een ongelofelijke rot smakker.
Dit gebeurt zeker wanneer je gaat oefenen met weinig wind.
Geef toch het goede voorbeeld, er worden al zoveel spots gesloten, ga dit nou niet in de hand werken.
Marc_87
Moderator

Antwoord #20 Mei 10, 2007, 17:34:36
edit2Rapporteer  
GVD, dit mijn mening en als je gewoon genoeg wind heb dat je kite niet uit de lucht donderd en ook niet teveel kracht heb kan dat best! Ik kite al 3 jaar op het land met tubekites en er is nog nooit wat gebeurt dus loop niet zo te zeiken! En ik woon in het binneland dus wil ik nog wel af en toe wat doen als ik niet naar zee kan, en daardoor worden zeker geen spots gesloten! Als ik met mijn 4m2 matras crash en ik breek alles in mijn lichaam is het zeker niet erg want het is niet met een kitesurf kite gebeurt dus er word niks ondernomen! Ik blijf het gewoon bullshit vinden dat gezeik van niet op het land kiten!
Henp

Geen avatar

Antwoord #21 Mei 10, 2007, 19:01:52
edit2Rapporteer  
Dus als je geen tijd hebt om naar de zee te rijden dan ga je met je vlieger in een weiland staan, hahaha, LOL. (grinnik_kitesmiley)
Even terug naar het topic, een kite is om te varen en niet om boven land te gaan klooien, zeker niet met je 10 -14 meter.
Hier zijn al zoveel ongelukken door gebeurd, en zonder ervaring oefenen boven land is al zeker uit den boze.
Morres

Antwoord #22 Mei 10, 2007, 19:51:54
edit2Rapporteer  
chickfight!
Marc_87
Moderator

Antwoord #23 Mei 10, 2007, 19:52:32
edit2Rapporteer  
Ja bijvoorbeeld als het 's avonds waait, dan heb je geen tijd om naar zee te gaan en gaan we een beetje powerkiten, bugien of flyboarden. En dan vermaken we ons goed hoor!
edwin_v_d_hatert

Geen avatar

Antwoord #24 Mei 11, 2007, 01:42:13
edit2Rapporteer  
marc
dat kan natuurlijk ook niet dat is levens gevaarlijk op het strand kun je best je kite een keer oplaten als het weinig waait en een keer mee vliegeren maar als het dan harder gaat waaien is dat ook levensgevaarlijk NIET doen dus ik ken iemand die ging manliften met een black tip 16m op het land maar die gast kon het gewoon ook goed daar het ik ook bewondering voor maar blijf het onverandwoord vinden wees voorzichtig en weet waar je mee bezig bent
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.