Vinni
|
Jup als je de ruimte hebt is het echt lache! Ik deed het vroeger al met m'n Nasa Wing. Moet je natuurlijk wel een beetje kunnen skaten
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ik heb het weleens gezien, je bent zeker niet de eerste. Maar asfalt is meestal op plekken waar het juist geen open terrein is, dus ook met weinig wind vlagen. Plus je dure kite gebruiken op dergelijk terrein.....ik zou het niet doen. Pak dan een powermatras ofzo. Overigens deze winter op schaatsen hetzelfde gedaan. Stond wel genoeg wind om ook te varen, maar met 20kn en een 7m2 behaal je echt waanzinnig hoge snelheden, levensgevaarlijk op asfalt
|
|
|
martijn
|
ik heb het een keer met een nasawing en skateboard gedaan, zeker lache! gaat al snel hard omdat je bijna geen weerstand hebt, zoals michiel al zegt: best gevaarlijk op asfalt. Ben ook 1 keer hard op mn bek gegaan, ben toen maar even gestopt... Is dus zeker vet om te doen, maar kijk wel uit
|
|
|
sjef
|
daarom dacht ik ook met weinig wind lijkt me dit een goeie optie, in apeldoorn ligt een mooi stukje ze zijn hier bezig met een woonwijk ligt een mooi stuk open met asfalt bescherming op de knietjes en hoofd is het proberen waard!!!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
....bescherming op de knietjes en hoofd is het proberen waard!!!
Kijk op de foto van het ijskiten. Helm op, en snowboardgear aan zodat eronder de crashpands, polsbeschermers en kniebeschermers konden. En geloof me, achteraf blij dat ik het aan had getrokken. Ijs is keihard met zulke hoge snelheden. Laat staan asfalt
|
|
|
Jeromez
Logs: 0 | 427 uur
|
Ik zou het niet doen. Mocht je het wel doen, dan graag filmen zodat we hier na kunnen genieten
|
|
|
|
Vinni
|
Als je het skaten goed onder controle heb is er niets geen probleem. Wat ik dan deed, en dat is misschien een beter idee: met de Nasa Wing alleen dan geen lijnen er tussen. Ik had gewoon de polsbanden direct aan de toming. Maar dat deed ik dan ook in windkracht 5 enzo met een kleine nasa 170.
|
|
|
pimpoldi
|
maandje geleden paar keer met me skateboard gedaan.. is ook vet! maar naarmate je harder gaat begint je board een beetje te glijden... deed dit ook met een nasa, dus nul depower! wel ergvet!!
|
|
|
Kitemen
|
Heb t ook vaker op de skates gedaan met een gewone vierlijner bij ons in het veld. Loopt 1 verharde veldweg en als de wind haaks staat, wat die meestal stond, kan je er goed knallen met de skates!
Was verbaasd hoe goed je eigenlijk vlage er toch wel uit kon halen door te gaan hangen naar de andere zijkant. Maar als t te hard werd dan kwam je met je kleine wieletjes in het gras en ja dan ging je ook gelijk vol op je plaat! Kan je nog littekens laten zien! haha!!
Dus draag bescherming en als je de mogelijk heid hebt zeker doen!
Ohja heb zelfs een kaar de wieletjes eraf gehaald en daar een constructie gemaakt met 2 van die flyboard wielen voor op het strand zeg maar. Nou ik ging met die skates dus harder als de jongens in buggys! Was echt gaaf om te doen!
Totdat ik natuurlijk ging kitesurfen....
|
|
|
|
jesse.
Logs: 0 | 6 uur
|
Ik deed het op een skateboard, lijkt me leuker dan op skates. van een skateboard kan je nog afspringen, en je hebt al beetje board gevoel. maarja, je moet wel een aarig goed boardje hebbe anders kom je niet vooruit (*die lagers moeten goed zijn*). en zit je egt te pielen en te klote.. als die niet goed zijn. Je kan idd. met nasa wing, te gekke kite voor als je hem laat crashe gebeurt er niks.. (OF ALS je hem tege een lantarenpaal aan laat vliegen MARTIJN! ) alleen lijtk me wel ziek om bindingen er op te maken en eens te springen met een vlieger die hangtime heeft etc., want mat een nasa wing lukt dat niet egt.. egt een sleur zak.
|
|
|
pimpoldi
|
haha precies! het is indd relakst dat je ervanaf kan springen! ik zal binnekort wel ff filmpje uploaden van het ''skyteboarden'' haha!
|
|
|
Dylann
Geen avatar
|
Het nadeel van dit op een skateboard doen lijkt mij dat je want moeilijk kan "aankanten", terwijl je je skates bijna onder een hoek van 45 graden kan zatten en nog grip houden.
|
|
|
Lars91
Geen avatar
|
Daarom hebben ze een moutainboard uitgevonden! Ik doe het ook wel regelmatig in het weiland met een flysurfer Maar je kunt de kite niet zo lang houden als op het water
|
|
|